De beste blacklight, waarom?
(44 reacties. Pagina 1 van 5)Moderator(s): Dré
DaVidStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-1-2003 Laatste: 4-3-2012 Berichten: 25 | 1-7-2003 14:48 |
Hoi, Waarom is dit de beste blacklight? www.new-line.nl/v/8310 En nog een vraagje, deze past gewoon in elk 120 cm armatuur? (volgens mij wel, maar het is wel fijn om dat even zeker te weten. Alvast bedankt voor de informatie. daVid | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 1-7-2003 15:44 |
Groter oppervlak waardoor je dus meer fluorescerend (huge SP) materiaal hebt dat aangeslagen wordt (en dus meer output). En nog een vraagje, deze past gewoon in elk 120 cm armatuur? (volgens mij wel, maar het is wel fijn om dat even zeker te weten. Hij past niet in het "mooie" armatuur aangezien de starter dan in de weg zit:www.new-line.nl/v/9398 www.new-line.nl/v/9399 Het is me bij de 40W versie nog wel eens gelukt maar bij de 20W lukt het me echt niet de dikke buis erin te stoppen (jammer maar helaas). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 1-7-2003 18:08 |
Ik hoop dat met "de beste" hier "de beste TL" bedoeld wordt (en dat deze buis niet onze 400 Watt gasontladingsblacklight eruit trekt...) | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 1-7-2003 19:17 |
Victor schreef: Ik hoop dat met "de beste" hier "de beste TL" bedoeld wordt (en dat deze buis niet onze 400 Watt gasontladingsblacklight eruit trekt...)Heb jij Gun's of van die flood modellen? En hoe goed bevalt het, stel met een gezelschap van 200 man? We hebben nu twee 60 centimeter buisjes en die zet ik meestal op de grond. Dat geeft voor de dansvloer een redelijk effect, maar we zitten te denken over iets beters. 120cm gaat mij iets te snel kapot in het transport zoals in het verleden is gebleken Deze hebben we al weer heel wat jaartjes, en altijd nog heel. Zijn ze een beetje roadproof? Gaat de gasontladingslamp niet te snel kapot? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
NiekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2002 Laatste: 10-7-2014 Berichten: 882 | 1-7-2003 19:20 |
Tom, ook wij maken gebruik van 2 buisjes van 60 cm, maar dan in de truss. Voor zalen tot maximaal paar honderd personen geen probleem. En bij grotere zalen gewoon de scans wat vaker op een BL kleurtje zetten | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 1-7-2003 21:51 |
Tom schreef: Heb jij Gun's of van die flood modellen?En hoe goed bevalt het, stel met een gezelschap van 200 man? We hebben nu twee 60 centimeter buisjes en die zet ik meestal op de grond. Dat geeft voor de dansvloer een redelijk effect, maar we zitten te denken over iets beters. 120cm gaat mij iets te snel kapot in het transport zoals in het verleden is gebleken Deze hebben we al weer heel wat jaartjes, en altijd nog heel. Zijn ze een beetje roadproof? Gaat de gasontladingslamp niet te snel kapot? Transport heeft nog nooit problemen opgeleverd. Ook de lamp draai alweer een jaar of twee mee. Geen idee hoe lang ze mee horen te gaan. Ik geloof wel dat die lampen vrij duur zijn. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 1-7-2003 23:52 |
Niek Bolscher schreef: Tom,ook wij maken gebruik van 2 buisjes van 60 cm, maar dan in de truss. Voor zalen tot maximaal paar honderd personen geen probleem. En bij grotere zalen gewoon de scans wat vaker op een BL kleurtje zetten Er zitten 12 par 36 spotjes in (in de vorm van een waaier leuk met rook) En de strobo+nog enkele andere effecten. Scans......Dat moet je ze wel DMX hebben Ik heb een paar wat oudere modellen, die werken autonoom en er zitten wel gobo's in, maar geen kleurfilters, de kleuren worden met digrotische filters gemaakt. | |
Ronny BStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-3-2004 Laatste: 25-7-2017 Berichten: 554 | 28-12-2008 22:57 |
Hallo, Ik weet dat ik een topic uit 2003 kick. Dit omdat ik denk dat mijn vraag het meeste aansluit bij de titiel en ik nu geen nieuw topic hoef aan te maken. Ik ben namelijk aan het rond kijken voor black light, Nu kan ik gewoon tl's nemen en ook de hierboven genoemde gasontaldings lampen. Nu vind ik die laatste wat aan de grote kant. En heb nog twee andere oplossingen gevonden. een led blacklight paneel, en UV black light paneel Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of zou iemand hierover advies kunnen geven wat ik het beste/ makkelijkste zou zijn. Nu komende de vragen grote van de zaal? aantal mensen enz enz. Het gaat om drive-in werkzaamheden. soms zijn het 40 man in een zaal en soms zijn het er een 500 (daarboven moet toch materiaal in gehuurd worden) lekker allround zullen we maar zeggen. Hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen. Groeten Ron | |
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 28-12-2008 23:06 |
Zelf gebruik ik als er blacklight moet zijn totaal geen tl meer. Alleen nog maar een 400 watt gasontlading, en dat geeft vrijwel tot elke zaalgrootte tot +/-500 man voldoende effect op de dansvloer. Je moet hem alleen niet in je nek hebben hijgen, want er komt veel stralingswarmte van zo'n ding af | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 7-10-2024 Berichten: 5308 | 29-12-2008 13:57 |
Klopt, die heb ik ook. Nadeel is dat er een gasontladingslamp in zit, die het niet leuk vindt snel aan- en uitgeschakeld te worden. Dus: wil je een bak licht en hoeft het niet kort achter elkaar aan-uit-aan, dan zou ik zo'n 400 watter nemen. Is iets minder power ook goed en vind je het leuk snel te switchen dan is een tl prima. Erg leuk is blacklight tl's op de maat van de muziek te laten knipperen. Dat kan je met zo'n 400 Watt bak niet doen. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! |