Forum > Newbie Forum

Advies beginnend dj-setje

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DjiedowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2008
Laatste: 13-11-2008
Berichten: 2
23-8-2008 23:09
Hallo,

Gezien ik m'n 1ste dj-set ga kopen wil ik toch graag wat advies vooraf hebben.
Ik heb een budget van ong 1000euro (2cd players + mixer + Hoofdtelefoon)

Zelf is mijn oog gevallen op dit setje : Denon DN-S1000 (2x) + Reloop RMX 30 Blackfire 859Euro +
Denon DN-HP700 129Euro. (eventueel Stanton DJ Pro 2000) stuk goedkoper maar veel positieve berichten?

Heb al redelijk veel informatie doorgelezen over de verschillende producten, maar hoor graag wat meningen/ervaringen en eventueel andere alternatieven.

Alvast bedankt happy :)
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
23-8-2008 23:38
Wat wil je graag doen?

Heb je al ervaring met DJen? Straks vindt je er niks aan en heb je voor 1000 euro aan spullen staan.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-8-2008 23:55

Djiedow schreef:

Zelf is mijn oog gevallen op dit setje : Denon DN-S1000 (2x) + Reloop RMX 30 Blackfire 859Euro +
Denon DN-HP700 129Euro. (eventueel Stanton DJ Pro 2000) stuk goedkoper maar veel positieve berichten?
Bovenstaand is allemaal thuis-draai-apparatuur. Mocht je de set mee on the road gaan nemen, zou ik naar andere spullen kijken.

De DN-S1000 is inmiddels opgevolgd door de DN-S1200.
Beide zijn prima spelers, maar hebben wel een beetje een Mickey Mouse look, vooral omdat het van die kleine dingetjes zijn. Wel leuk om mee te pielen, dus eventuele alternatieven hangen af van de functies die je graag op een cd-speler wilt zien, en die noem je niet.

Je kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor meer basic cd-spelers en er een effectmixer tussen zetten.

De DN-HP700 heb ik eens beluisterd: een mooie hoofdtelefoon om te zien, maar hij heeft een slechte demping (niet geschikt voor buiten de deur draaien dus) en ik vond het geluid niet prettig zodra ik hem wat harder zette. Mijn mening: te duur voor wat hij te bieden heeft.
De Reloop RH-3500 en de Stanton DJ Pro 2000 zijn goedkoper, klinken misschien nét wat minder, maar hebben in ieder geval een betere prijs-kwaliteit verhouding.
DjiedowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2008
Laatste: 13-11-2008
Berichten: 2
24-8-2008 00:07
Het is voor thuisgebruik, moet het nog allemaal leren met cd spelers. Ik wens al jaren een dj-set, veel bij andere meegekeken en af en toe zelf kunnen oefenen. Nu ik net verhuisd ben wil graag zelf eens beginnen.

Wat betreft het 'leuk' vinden dat zit wel goed.

Ik wil gewoon het best mogelijke eruit halen binnen dat budget, vandaar dat ik graag wat gebruikers ervaringen wil horen over de verschillende mogelijkheden.

Dus kom maar op met ideeen :)

@Sylvia, Dat heb ik idd al een keer eerder gelezen dat ze kleiner zijn. Gezien ik net ermee ga beginnen zullen effecten enigsinds overbodig zijn in het begin (eventueel later handig om te hebben). Daar zou idd ook een effecten mixer een uitkomst voor bieden.

Zelf dacht ik ook aan de Reloop RMP-1, maar als ik gebruikers vergelijkingen tussen de 2 genoemde spelers mag geloven is de beste keus de 'Denon' ondanks dat deze kleiner is.

De Stanton zal vast prima zijn voor mij, denk dat ik deze dan ook zou aanschaffen ipv de denon gezien jou ervaring daarmee, kan ik mooi het extra geld eventueel besteden aan de mixer.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-8-2008 00:31
Groot pluspunt van de RMP-1 t.o.v. de DN-S1000 is de ruimere interface en (voor mensen met grote clubdromen in hun slaapkamer) dat het een CDJ-1000 look alike is.
Verder lijkt het me een kwestie van persoonlijke voorkeur, en handleidingen doorspitten, welke de beste keus is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)