Forum > Algemeen Forum

Decibel outdoor 2008

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
17-8-2008 11:38
Gistere voor het 2e jaar naar Decibel Outdoor geweest. Me prima vermaakt alleen nu eens een vraagje...
In hoe verre moet een organisatie garant staan voor eventuele gehoorbeschadiging, had de oordoppen alvast maar meegenome maar die hadden zelf grote moeite om het geluid te dempen. De bass was gewoon misselijk makend. (mijn eten kwam gewoon omhoog)
Is wel lekker zomaar even zo hard maar een hele dag kan toch nooit best voor je gehoor weze lijkt mij?
Denk niet dat het aan de horeca normen voldoet :D:D (wat een bass komt dr uit van die L`acoustics kasten) Is dat geen handel om hier te gaan verkopen?>

Groetjes Jan!
JL-SOUNDS
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-8-2008 11:51

Djatwork schreef:

Gistere voor het 2e jaar naar Decibel Outdoor geweest. Me prima vermaakt alleen nu eens een vraagje...
In hoe verre moet een organisatie garant staan voor eventuele gehoorbeschadiging, had de oordoppen alvast maar meegenome maar die hadden zelf grote moeite om het geluid te dempen. De bass was gewoon misselijk makend. (mijn eten kwam gewoon omhoog)
Check je toegangskaarten/algemene voorwaarden maar.
Is wel lekker zomaar even zo hard maar een hele dag kan toch nooit best voor je gehoor weze lijkt mij?
Inderdaad. Het was gisteren op een aantal podia inderdaad wel ECHT extreem. Vond vooral de early-rave-stage (waar Charly & Theo een fantastisch optreden deden) tijdens die laatste set erg overdreven. Stond wel redelijk vooraan.
Denk niet dat het aan de horeca normen voldoet
Tja, horeca-crew verplicht oordoppen in en niet zeuren. Da's beetje de gang van zaken.
(wat een bass komt dr uit van die L`acoustics kasten) Is dat geen handel om hier te gaan verkopen?
Nee, da's geen handel om hier te gaan verkopen. L'acoustics is sowieso een merk dat niet zomaar aan jan-en-alleman wordt verkocht, en de prijs van zo'n subje is voor de gemiddelde klant hier vrees ik ook redelijk shockerend
Light Image
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
17-8-2008 12:02
Dus jij was dr ook;) Ja goed k ken je alleen van t forum dusja ist moeilijk zoeken he;)
Ja ik d8 al dat dat erg duur spul zou zijn! K kan ook niet echt een nederlandse site vinden waar ze het verkopen.
Trouwens dat weet jij denk ik wel.. k weet niet of je op Sensation Black bent geweest? Hangt dat zelfde spul daar nu ook want dat klonk echt voor geen meter vond ik?
JL-SOUNDS
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-8-2008 12:06
Geen idee, maar goeie kans dat daar inderdaad ook L'acoustics hing. Maar zoals je ook wel weet hangt de kwaliteit van je geluid maar voor een deel af van het gebruikte systeem (en komt er ook systeemontwerp, systeem-technicus, zaal, muziekstijl, DJ, etcetera bij kijken..).
Light Image
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
17-8-2008 13:24

Djatwork schreef:

Dus jij was dr ook;) Ja goed k ken je alleen van t forum dusja ist moeilijk zoeken he;)
Ja ik d8 al dat dat erg duur spul zou zijn! K kan ook niet echt een nederlandse site vinden waar ze het verkopen.
Trouwens dat weet jij denk ik wel.. k weet niet of je op Sensation Black bent geweest? Hangt dat zelfde spul daar nu ook want dat klonk echt voor geen meter vond ik?
Ik zeg 1 ding: Amsterdam Arena.... sad :( Er zijn tot nu toe weinig geluidsboeren die het daar goed kunnen laten klinken...
I am a TimeDriver!
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
17-8-2008 13:28
Decibel en Sensation(Black en White) zijn bijde door Rentall gedaan, beide L-acoustic kasten.
Vond het wel lekker klinken, en als je niet tegen de bass kan moet je ook niet helemaal voorin gaan staan. Als je meestal een aantal meter naar achtere ging viel de bass reuze mee.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
17-8-2008 14:49
Decibel zou verboden moeten worden. razz :p
We hoorde de bass gewoon op de zaak in tilburg.
Ben ik blij dat ik niet in Hilvarenbeek woon. shut up :X
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-8-2008 14:57

lj/dj cono schreef:

Decibel zou verboden moeten worden. razz :p
We hoorde de bass gewoon op de zaak in tilburg.
Ben ik blij dat ik niet in Hilvarenbeek woon. shut up :X
Stond netjes in de krant in Tilburg een klachtenlijn die je kon bellen..

Los daarvan, geluid was wel erg extreem (en ik heb me echt verbaasd over het aantal mensen vooraan zonder oordoppen. Misschien 1 op de 10 had oordoppen.
Light Image
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
17-8-2008 17:25
Je weet als je naar dit soort feesten gaat dat het geluid(bass) vaak extreem hard gaat.
Als je bijna elk weekend naar dit soort feesten gaat zijn een beetje goede oordoppen toch wel belangrijk want al te goed zal het niet wezen.
De naam Decibel heeft zijn naam wel waargemaakt qwa geluid sneaky :V
Was wel geinig om te zien de naast gelegen camping was uitgelopen na afloop richting uitgang, die hebben ook de hele dag het aan moeten horen.
Zijn er meer mensen heen geweest werkend of voor het feest?
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
17-8-2008 20:47

DJ-Robin schreef:

Je weet als je naar dit soort feesten gaat dat het geluid(bass) vaak extreem hard gaat.
Als je bijna elk weekend naar dit soort feesten gaat zijn een beetje goede oordoppen toch wel belangrijk want al te goed zal het niet wezen.
De naam Decibel heeft zijn naam wel waargemaakt qwa geluid sneaky :V
Was wel geinig om te zien de naast gelegen camping was uitgelopen na afloop richting uitgang, die hebben ook de hele dag het aan moeten horen.
Zijn er meer mensen heen geweest werkend of voor het feest?
Ik had moeten werken daar, echter was ik niet tevreden over het bedrijf dat daar de non-food producten verkoopt dat ik maar ontslag genomen heb.

Daarnaast hebben wij thuis (centrum tilburg) uitgebreid van de beats mee kunnen genieten. Beetje vreemd aangezien dat juist het meeste vermogen freet om zo ver te horen kunnen zijn.

Decibel staat overigens wel bekend om zijn harde geluid.
wat een onzin in dit vak

Terug naar forum Reageer (zonder quote)