Forum > PC related Forum

[Geluidskaart][€150]

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
T1m0tjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2007
Laatste: 12-7-2008
Berichten: 22
16-5-2008 00:07
Hallo iedereen,

Je ziet mij hier niet veel actief op het forum, maar ben hier dagelijks te vinden om alles te lezen en informatie te vergaren. Maar nu zit ik toch zelf met een dilemmatje.
Na eindelijk nieuwe speakers te hebben gekocht, (KRK rokit 8) is het tijd om een betere geluidskaart aan te schaffen. De onboard is niet heel erg goed te noemen.

Het budget is wat beperkt, namelijk 150 euro.
Wat erop wordt aangesloten is ook een Midikeyboard, dus een midi controller moet er ook in zitten. Maar aangezien bijna alle kaarten dit hebben, is dit niet heel belangrijk.
Verder moet het sowieso een externe kaart zijn aangezien ik geen vrije PCI sloten op mijn moederbord vrij heb.(waar ik bij kan. 1 zit verscholen ónder de videokaartkoeler en 1 is gebruikt voor netwerkkaart)
Verdere eisen zijn er niet echt. Behalve dat hij het op Vista goed moet doen icm FL Studio.

Ik had nog wel een vraag over de vertraging in het MIDI signaal.
Mijn midi keyboard(Miditech Midistart) werkt via USB vrij traag. Het duurt dan even voordat ik wat hoor. Via een M-Audio Uno, dus via MIDI, is de vertraging nog groter. Ook als ik mijn Yamaha PSR1000 via MIDI aansluit op de Uno, heb een een grote vertraging.
De vraag is dus of de vertraging zal verdwijnen als ik een nieuwe geluidskaart koop met ingebouwde MIDI controller.
Waar het aan ligt weet ik dus ook niet precies. Mijn computer is ruim snel genoeg om alles vloeiend te draaien. (zie specs onder aan de pagina)

Wat ikzelf met de zoekfunctie en Google had gevonden:
M Audio Audiophile USB voor rond de 135 euro
Tascam US 144 ong. 160 euro
M Audio Fast Track Pro USB om en nabij de 200 euro

Al wat reviews gelezen, en over de Fast Track goede dinge gelezen. Maar jammer is dat er geen vergelijkings tests zijn. Want dan kan je pas zien wat de verschillen zijn. Elke reviewer heeft weer een andere betekenis voor 'goed'.
Dus daarom jullie hulp.

CPU: E2140@3,0GHz
RAM: 3GB
HD: 2*320GB 7200RPM
geluid: Onboard Realtek ALC889A
verder is niet belangrijk

Moet ik gewoon voor het goedkoopste gaan. Of toch maar wat meer uitgeven en voor de M audio Fast Track gaan?
Wie o wie wil en kan mij helpen.

MVG,

Timo
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 384
16-5-2008 09:11
Wat je nodig hebt is een geluidskaart met ASIO 2.0 drivers. Persoonlijk ben ik geen Tascam liefhebber en zou daarom voor M-audio gaan. De Audiophile is goedkoop en een prima kaart om mee te werken.

PS: Let je er ook op dat de instellingen in FL goed staan?
T1m0tjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2007
Laatste: 12-7-2008
Berichten: 22
16-5-2008 10:21
Ik weet dat ik een kaart moet hebben die ASIO ondersteunt ja. Alle kaarten voor die prijs hebben dat volgens mij al. Daarom heb ik het er niet meer expliciet bij gezet. Ik denk ook dat het 1 van de M audio wordt.
Ben er alleen niet uit welke. Het scheeld toch weer 60 euro. Ik sluit eigenlijk alleen mijn Midi keyboardaan. verder geen andere invoer apparatuur. Er wordt verder alleen een koptelefoon en 2 KRK 8 op aangesloten.

Die aansluitingen hebben alle twee die kaarten, maar heeft de Fast Track Pro nog iets extra's wat erg handig is of heeft die alleen maar functies die ik niet ga gebruiken?
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 384
16-5-2008 13:00
Als dat alleen is wat je ermee gaat doen, zou ik lekker de Audiophile kopen en die €60 in mijn spaarvarken stoppen ;-)
T1m0tjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2007
Laatste: 12-7-2008
Berichten: 22
16-5-2008 16:14
Okee dank voor de reacties.
Nu op Ebay 122,50 voor die Fast Track Pro. Nog wel 3 dagen bieden, maar heb max van 150 opgegeven. Als ik hem voor dat geld krijg is het leuk, anders koop ik idd die Audiophile.
OnlineMacAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 25-3-2008
Laatste: 30-5-2008
Berichten: 5
19-5-2008 13:56
Wat betreft de M-Audio Audiophile USB, die wordt niet meer gemaakt en ook niet meer uitgeleverd door M-Audio. Je zult enkel nog de Audiophile USB vinden op stoffige stellingen wink ;)
T1m0tjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2007
Laatste: 12-7-2008
Berichten: 22
25-5-2008 16:13
inmiddels de gelukkige eigenaar van de Fast Track Pro van hierboven. Mooi ding. Werkt goed en komt aardig geluid uit. :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)