Forum > Newbie Forum

hoe een mengpaneel aansluiten op een ander mengpaneel

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Nerio_viperStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 23-3-2008
Berichten: 1
23-3-2008 17:04
ieps shocked 8O iedereen.

ik heb een mengpaneel, maar dit heeft niet genoeg ingangen... kan ik nu dit mengpaneel aansluiten op een ander mengpaneel? liefst zonder dat er iets licht geeft, wat normaal gezien geen licht mag geven... laugh :D
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
23-3-2008 17:08
uitgang mengpaneel a op ingang mengpaneel b? laugh :D
Maar dat is MIJN mening...
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
23-3-2008 17:11
Met output van Mixer A naar een ingang van mixer B ja, uiteraard wel een lijningang gebruiken, he?
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
CamiloStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2008
Laatste: 26-11-2010
Berichten: 7
26-3-2008 17:12
dus je stopt gewoon in mangpaneel a in de line uitgang en dan stop je het in mangpaneel b der weer in..?
En gaat alles dan gewoon over de versterkers die je op mengpaneel a hebt aangesloten?
Sunny leonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2007
Laatste: 29-10-2014
Berichten: 83
26-3-2008 17:21
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt, maar je doet de uitgang van mengpaneel B aan een line ingang van mengpaneel A. En de uitgang van A naar je versterker.
KiebusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-10-2007
Laatste: 3-4-2014
Berichten: 154
26-3-2008 17:38
of andersom natuurlijk laugh :D razz :p

Even serieus, kijk in dit soort situatie wel uit voor oversturen (Gain structure). Want dat wordt er op die manier wel 'makkelijker' op.
Alles uit, behalve het licht!
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
15-6-2009 20:02
Ik heb ook een vraag mbt tot dit onderwerp. Ik vond het onnodig om een nieuw topic te starten en ik kwam bij het zoeken dit topic tegen dus vandaar.

Ik heb een Nuo 5 mengpaneel met 2 microfoons namelijk SM 58 en een AKG WMS 40 PRO VOCAL flexx. Alleen mijn probleem is dat het geluid totaal niet klinkt van die AKG.
De shure klinkt best goed en kan ook redelijk hard alleen staat het mengpaneel dat steeds in het rood. Ook al heb ik de gain ver terug gedraaid. Meestal heb ik de gain niet ver open en de schakelaar (mic.) in het midden dus niet op mic ATT. en de volume knop ongeveer in het midden. Maar toch klinkt die AKG slecht. De SM58 klinkt wel goed alleen het volume ben ik niet te spreken over.

Is het misschien verstandig om een speciaal live mixer te kopen en deze bv. te koppelen aan mijn Nuo 5? of is het beter een nieuwe microfoon te kopen daar zat ik zelf aan te denken maar weet niet of dat veel verschil maakt. Alles wordt gebruikt voor de drive-in show. Ik wil gewoon een goed microfoon geluid want ik draai ook op bruiloften etc. en dan wil de spullen wel goed voor elkaar hebben.

Ik hoor graag eventuele tips of opmerkingen van jullie. Eventueel budget voor draadloos microfoon is +- 700 euro. Voor een mengpaneel maakt de prijs niet uit eisen, goede kwaliteit. wink ;)

Alvast bedankt
Shake It!
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
15-6-2009 22:03
De SM58 klinkt wel goed alleen het volume ben ik niet te spreken over.
Dus er komt direct geluid uit de microfoon? Ik begrijp niet wat je met je zin bedoelt.

Als het geluid uit een microfoon slecht is zal het veranderen van een mengtafel niets veranderd.

Het zou kunnen dat de draadloze microfoon (want dat is het volgens google) op één of andere manier clipt, wat vervormt geluid kan veroorzaken. Daarnaast moet je voor de prijs volgens google niet te veel aan de AKG verwachten. Als je een andere draadloze microfoon wilt kan je eens in de shop kijken bij sennheiser of shure. Staan leuke setjes hierin de webshop

Kristian
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-6-2009 10:17

Sound by Ghost schreef:

Ik heb een Nuo 5 mengpaneel met 2 microfoons namelijk SM 58 en een AKG WMS 40 PRO VOCAL flexx. Alleen mijn probleem is dat het geluid totaal niet klinkt van die AKG.
De shure klinkt best goed en kan ook redelijk hard alleen staat het mengpaneel dat steeds in het rood.
Je bent bekend met de leus: RED=WRONG?
Ook al heb ik de gain ver terug gedraaid. Meestal heb ik de gain niet ver open en de schakelaar (mic.) in het midden dus niet op mic ATT en de volume knop ongeveer in het midden.
Ik ben je kwijt (en volgens mij ben jij de handleiding kwijt).

Je regelt de channel gain zo af dat het kanaal UIT het rode gebied blijft. Daarna draai je de volumeregelaar naar smaak open. De handleiding geeft keurig aan wat de gevoeligheid is in de mic EN in de mic att stand. Je ziet in die handleiding DUIDELIJK dat de Mic. Att bedoeld is voor microfoons die meer (dus ROOD) uitsturen dan normaal. Des te vreemder dat je die instelling dan NIET gebruikt hebt als je problemen hebt met het in het rood draaien...
[Handleiding: schreef:

The MIC input (40) is ready for a nominal input level of -50dBV (3.16 mV) and is equipped with a combo
JACK/XLR3 connectors. These inputs provide, placing the input selector on ATT position, an input sensitivity
reduction of 20dB which allows a nominal level change from -50 to -30dBV (3.16 to 31.6mV). The connection of
balanced signals is as follows:

Hot or direct signal > Pin 2 Tip
Cold or inverted signal > Pin 3 Ring
Ground > Pin 1 Sleeve

Low impedance (200 to 600W) monophonic microphones must be used. In case of working with an unbalanced
connection Pin 1 and Pin 3 must be short-circuited. The NUO5 features a Phantom power supply for the connection
of condenser microphones. A set of internal jumpers allow you to inhibit the phantom power for the microphone.
The default setting of these jumpers on the NUO5 is "Phantom ON". See configuration diagram.
Wellicht de handleiding eens downloaden (als je hem niet in papiervorm hebt) en in alle rust doorlezen... Kost je geen cent.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
16-6-2009 13:37
Bedankt voor jullie reacties!
De handleiding heb ik inderdaad in papier versie. Deze heb ik ook al een paar keer doorgenomen maar toch werkt het niet helemaal perfect vind ik. Uiteraard draai ik normaal gesproken nooit in het rood shocked 8O alleen bij die microfoon lukt het op de een of andere manier niet helemaal. Die AKG klinkt heeel vervormd en dat is echt zonde.
De mic ATT heb ik ook al eens getest, op laag volume klinkt het wel maar zodra het iets harder gaat sta je meteen in de clip of er is een geweldig feedback geluid te horen. Ik ga het binnenkort nog een keer testen en dan nog eens alles goed na lopen.
Ik heb persoonlijk ook liever een fader voor een mic ipv een draai knop. Als je die draadloze mic uit zet dan hoor je ook een plof (soms over de boxen) dat is ook zo vervelend.
Shake It!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)