Forum > Geluid

pc-speakers aansluiten op mengpaneel

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Mus-tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 14-9-2012
Berichten: 14
17-6-2003 09:49
Hey mensen,
ik heb een kabel nodig om mijn pc speakers aan te sluiten aan een mengpaneel of versterker(2x tulk)

ik heb dus als het ware een jack(female) nodig aan de ene kant en 2x tulp(male) aan de andere kant.

ik hoop dat het duidelijk is.
bestaat zoiets? en is dit te doen?

Alvast bedankt

MzzL
peace!!!
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
17-6-2003 10:23
ze bestaan, ga maar gewoon naar elektrozaak, en anders, je kan ze zelf ook gewoon maken... of het dan ook werkt weet ik niet... volgens mij zijn pc-speakers meestal 2 ohm...
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
17-6-2003 10:28
moet volges mij gewoon kunnen, 2 ohm of niet ( denk het niet maar goed) maak nie uit want de versterker (tje) zit al ingebouwd hij vraagt alleen om signaal naja dat kan dus gewoon via je mixer
WillyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 32
17-6-2003 10:45
Male tulp naar male jack bestaat wel, male tulp naar female jack heb ik nog nooit gezien. Dat wordt zelf wat hobby'en denk ik. Je zou bijv. een male tulp naar male jack kunnen halen, en 2 female jackconnectors voor printmontage. Dan met een stukje experimenteerprint een soort jack genderchanger maken. Als je het echt netjes wil doen, zet het dan in een metalen behuizinkje....
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
17-6-2003 10:46
Computerspeakers hebben bijna altijd een ingebouwde versterker. Niks 2 ohm dus, maar gewoon een line-ingang. Wat je nodig hebt is een kabel met aan de ene kant rca/tulp of xlr of jack (wat past op de uitgang van je mixer) en aan de andere kant waarschijnlijk een mini-jack (die past op je computerspeaker).

Tulp naar mini-jack bestaat kant en klaar, xlr naar minijack waarschijnlijk niet en jack naar mini-jack weet ik niet. In ieder geval kan je dit makkelijk zelf maken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mus-tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 14-9-2012
Berichten: 14
17-6-2003 11:02
Bedankt voor de reacties..
ik ga het niet zelf proberen zo handig ben ik niet..
ik kijk wel ff in een speciaal zaakje in de buurt..
maar een pc speaker set kan je niet aan een versterker sluiten omdat deze al een versterker bevat??
heb nog geen mixer namelijk daarom wou ik hem tijdelijk op mn versterker zetten.

MzzL
peace!!!
SybrandStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 2-7-2005
Berichten: 212
17-6-2003 11:03

willy schreef:

Male tulp naar male jack bestaat wel, male tulp naar female jack heb ik nog nooit gezien. Dat wordt zelf wat hobby'en denk ik. Je zou bijv. een male tulp naar male jack kunnen halen, en 2 female jackconnectors voor printmontage. Dan met een stukje experimenteerprint een soort jack genderchanger maken. Als je het echt netjes wil doen, zet het dan in een metalen behuizinkje....
waarom zo moeilijk? je kan gewoon zelf het kabeltje assembleren, vidn je dat te moeilijk of te riskant; koop gewoon een kabeltje dat er op lijkt met bijbehorende verloopstekkertje, die hebben ze wel in alle soorten en maten!
Blijf possitief, ook als het te moeilijk is!
WillyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 32
17-6-2003 11:17
Tja, je kunt een kabeltje op een female jack connector bakken, maar echt netjes wordt dat nooit. Voor een tijdelijke oplossing kan het wel natuurlijk....
Mus-tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2003
Laatste: 14-9-2012
Berichten: 14
17-6-2003 11:47

Sybrand schreef:

willy schreef:

Male tulp naar male jack bestaat wel, male tulp naar female jack heb ik nog nooit gezien. Dat wordt zelf wat hobby'en denk ik. Je zou bijv. een male tulp naar male jack kunnen halen, en 2 female jackconnectors voor printmontage. Dan met een stukje experimenteerprint een soort jack genderchanger maken. Als je het echt netjes wil doen, zet het dan in een metalen behuizinkje....
waarom zo moeilijk? je kan gewoon zelf het kabeltje assembleren, vidn je dat te moeilijk of te riskant; koop gewoon een kabeltje dat er op lijkt met bijbehorende verloopstekkertje, die hebben ze wel in alle soorten en maten!
Dat is ook eigenlijk de bedoeling..vandaar dat ik vroeg of zoiets bestaat..maja jongens bedankt voor jullie reacties..
ik ga vandaag ff zoeken en dan vermeld ik het wel ff hier. ik denk wel dat meerdere mensen dit willen weten.
Het is een goede oplossing om je pc speakers aan te sluiten..dit besppaard je dan geld om niewe boxen te kopen(het is toch voor thuis gebruik).

MzzL
peace!!!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
17-6-2003 11:49
je kan niet egt je computer speakers op je uitgang van je versterker aansluiten hoor...

kan wel maar moet je goed luisteren zal naar mijn idee niet goed klinken

Terug naar forum Reageer (zonder quote)