Forum > Newbie Forum

Mengpaneel dood

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
12-2-2008 16:26
Ik heb hier thuis een Skytec TEC420 staan, welke niet helemaal correct werkt. 1 kanaal doet het niet (rechts geloof ik). Het vreemde is dat als je hem loschroeft of op bepaalde plekken van het mengpaneel duwt, hij het weer wel doet shocked 8O. Ik d8 dat hier misschien iemand me kon helpen wink ;) . Alvast bedankt,
Bob
Seeburg Acoustic Line
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
12-2-2008 16:30
Lijkt me een los contact. Als je er een beetje verstand van hebt zou je hem even kunnen openmaken en repareren (beetje soldeerwerk). Heb je er geen verstand van kun je naar een reparateur gaan, maar ik zou een nieuwe (betere) kopen. Mijn oude skytec mixer ging ook kapot (niet bepaald road-proof), het was het niet waard om hem te laten repareren.
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
12-2-2008 16:33

djspiky schreef:

Lijkt me een los contact. Als je er een beetje verstand van hebt zou je hem even kunnen openmaken en repareren (beetje soldeerwerk). Heb je er geen verstand van kun je naar een reparateur gaan, maar ik zou een nieuwe (betere) kopen. Mijn oude skytec mixer ging ook kapot (niet bepaald road-proof), het was het niet waard om hem te laten repareren.
Is hij zo waardeloos dan? Ik heb hem ongeveer een jaar geleden helemaal nieuw op marktplaats gekocht.. Ik heb niet heel veel verstand ervan maar hoe herken je een los contact? (of is dat een heeel domme vraag? razz :p )
Seeburg Acoustic Line
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
12-2-2008 16:36
Als je op bepaalde plekken duwt en het geluid komt weer terug is het vrijwel altijd een los contact (omdat je het contact dan weer op zijn plaats terug duwt). De contacten meten is een optie om het losse contact te vinden.

Skytec heeft wel producten die best leuk zijn, zo heb ik al een paar jaar een cd-speler van skytec die zonder problemen iedere keer meegaat. Maar de tec-mixers van skytec zijn een stuk minder is mijn ervaring sad :(.

Spaar je de moeite en koop een goedkope nieuwe mixer (leen even wat van je ouders o.i.d. (na 1x draaien heb je een Q-D6 al terug verdient.)
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
12-2-2008 16:43
Lol :P Maar nog even over een nieuwe betreft.. weet iemand nog een mooie lekker grote met vooral lange faders (Niet van die mini's) ongeveer 6 kanaals..?

En dan nog wat: Waarom is bijvoorbeeld DEZE mixer keiduur en DEZE keigoedkoop.. Ik zie weinig verschil wat zo'n prijsverschil kan maken ..
Seeburg Acoustic Line
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
12-2-2008 16:56
Kwaliteit van de faders e.d. (eigenlijk zowat alles wat erin zit, faders komt als eerste naar boven). Het ligt er een beetje aan hoe je ermee omgaat. Bijft hij thuis staan dan is een skytec bij wijze van spreken al goed. Wil je (veel) on-road gaan, zou ik een mixer kopen van betere kwaliteit.
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
12-2-2008 17:00

djspiky schreef:

Kwaliteit van de faders e.d. (eigenlijk zowat alles wat erin zit, faders komt als eerste naar boven). Het ligt er een beetje aan hoe je ermee omgaat. Bijft hij thuis staan dan is een skytec bij wijze van spreken al goed. Wil je (veel) on-road gaan, zou ik een mixer kopen van betere kwaliteit.
Owkey! Héél erg bedankt allemaal laugh :D
Seeburg Acoustic Line
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-2-2008 17:20
De Dateq gaat misschien wel 20 jaar mee en zal je nooit in de steek laten, ook niet na veel sjouw, sleep en stuiterwerk. Gaat ook gewoon door als er eens wat bier in komt. Is bovendien intern mooi opgebouwd, modulair, dus je kan makkelijk een kanaalprint verwisselen als het nodig is. Is bovendien flexibel met 3 inputs per kanaal, klinkt goed en vervormt nauwelijks ook niet als je eens in het rood draait.

De JB Systems... is dat allemaal niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
12-2-2008 17:48
Inderdaad gewoon een fatsoenlijke nieuwe kopen, de reloop RMX serie is een erg leuke instapper die fatsoenlijk in elkaar steekt. Wellicht dan even sparen o.i.d, reparatie van een skytech geval is mij de moeite niet waard (en nee ik heb geen geldboom). Verder lijkt me een move naar het newbie forum wel prettig laugh :D wink ;). De reloop serie begint trouwens op 84 euro voor een 2-kanaals versie, dus dat is bijna niets.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
12-2-2008 18:14
Ik heb inderdaad ook de RMX-40 gekocht na de skytec. Echt een groot verschil. Faders véél soepeler. Cue beter ingedeeld, enige nadeel tegenover mijn oude (tec 250 overigens) is wellicht het ontbreken van de fader voor de mic.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)