Forum > Geluid

Crown Macrotech tijdelijk terug in productie! Nieuwe Crown XLS 5000!

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
4-2-2008 20:58
Hallo,

Ik was even gebruik aan het maken van het wereldwijde net en kwam het volgende tegen:
Nieuws van Crown! Voor degenen die het nog niet gezien/gehoord/gelezen hebben;

" Having recently crossed its 60th year and more than two decades of producing the industry-standard Macro-Tech Series of power amplifiers, Crown International is commemorating both milestones with a special, one-time production run of its MA-2402, MA-3600VZ and MA-5002VZ as "Anniversary Edition" models.

A very limited quantity of these amplifiers will be produced - only 600 in total will be available worldwide - each of which will feature a visually striking copper-plated front panel (including handles, knobs, buttons, etc.) and be shipped in a custom wood crate. The product will also be accompanied by a special brochure chronicling the history of the product from its initial concept through today as well as a specification sheet detailing the actual benchmarked performance of that very amplifier, signed and numbered by Crown Senior VP of Research Gerald Stanley, whose patented technologies and innovative design philosophies ultimately made the Macro-Tech Series a global success "


Bron: https://www.crownaudio.com

De macrotech lijn komt dus tijdelijk in beperkte hoeveelheden weer terug de markt op.
Zijn er mensen die hier al intresse in hebben?? Ik kan ze zelf niet betalen razz :p (en ben blij met wat ik heb) maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit wel als een buitenkansje zien.

Toch wel best bijzonder dat ze deze reeks weer terug in productie nemen, (hetzij tijdelijk) heb dit nog nooit eerder ergens gezien.

Ook is er een zware jongen toegevoegd aan de XLS (budget) serie.
Prijs heb ik ergens gezien; bijna 1400 euro. afbeelding, specs

Crown XLS 5000 (1 kHz with 0.5% THD)
Stereo, 2 ohms (per ch.) 2,500W**
Stereo, 4 ohms (per ch.) 1,800W*
Stereo, 8 ohms (per ch.) 1,100W*
Bridge-Mono, 8 ohms 3,600W*
Bridge-Mono, 4 ohms 5,000W**
*with 0.1% THD
**with 1% THD

Ruim 27 kg en dus specs bij 2 ohm belasting opgegeven.

Groeten,
Hugo Oude Vrielink
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-2-2008 21:43
Apart dat Crown de productie van deze modellen kennelijk zo weer kan opstarten. Ze doen me een beetje denken aan de uiterlijk niet zo geslaagde anniversary-modellen van de Technics SL-1200. Je moet toch wel een doorgewinterde Crown-fan zijn om extra te betalen voor het koperen frontpaneel en het houten kistje waarin het ding wordt afgeleverd.

Maar die 600 stuks zullen best verkocht worden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
6-2-2008 19:26
Slimme actie, dit is 100% marketing natuurlijk.

Heb hier nog een 'oude' macrotech liggen. Goeie versterkers maar de techniek is natuurlijk
wel een beetje verouderd (vooral als je naar het gewicht kijkt razz :p ).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)