Forum > Geluid

Mixer: Reloop RMX-40 DSP of Vestax PCV-275

(14 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2008
Laatste: 30-1-2008
Berichten: 1
30-1-2008 18:22
Beste mensen, ik sta op het punt mijn eerste DJ set aan te schaffen, maar ik kom er niet helemaal uit. Graag zou ik even wat van julli ervaring lenen om een goede keuze te maken. Ik heb mijn keuze qua CD spelers op de Numark Axis 9 laten vallen (2x uiteraard) maar de mixer die ik erbij koop is nog even een ander verhaal. Ik heb daar niet veel verstand van, maar wat ik lees op het forum is dat de reloop rmx 40 van goede kwaliteit is voor een beginner.Ook over Vestax heb ik goede verhalen gehoord. Welke mixer kunnen jullie mij aanraden? of zit ik er geheel naast en vragen de Axis 9 spelers om hele andere mixers? Jullie hulp wordt enorm op prijs gesteld happy :)

Jelle
Je moet het zo zien:
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
30-1-2008 19:49
Hoi Jelle,

Ik heb een dj set gehad met 2 axis spelers en een vestax pcv-275 (gehad, omdat ik de axis spelers verkocht heb en alleen de vestax mixer nog heb). Niets dan lof over de mixer (zie ook mijn review). Ik heb de mixer nu zo'n 3 jaar in bezit. Ik ga erg zuinig met de mixer om en gebruik hem ook bij lange na niet dagelijks, en kan je vertellen dat de mixer na die 3 jaar gewoon nog helemaal 100% werkt.

Niet alleen de kwaliteit is goed, ook het gebruiksgemak: de faders werken erg lekker en ove de eq ben ik helemaal te spreken: deze gaat niet te diep en is een beetje 'muzikaal': de muziek valt dus niet gelijk uiteen. Verder werken de extra functie's ook erg goed: de killswitches en split-cue bijvoorbeeld werken helemaal lekker en onbewust tijdens het mixen.

Wat betreft de combinatie met de axis spelers: die was gewoon helemaal goed. De axis spelers zijn gewoon lekkere pielbakken met effecten en een basic mxer als de pcv-275 is dan een ideale combinatie: je kan zo de echte kracht uit de axis spelers halen.

Over de reloop kan ik niets zeggen, hoewel je als je naar de prijs en functies kijkt, mij het beeld bij mij oproept dat de vestax wat degelijker is. Succes met je keuze!
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
2-2-2008 21:50
De Vestax veegt de vloer aan met de reloop op gebied van kwaliteit. Vestax is in nederland nog steeds erg onderschat
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
2-2-2008 22:18
De Vestax ken ik helemaal niet, maar de reloop RMX-40 DSP is voor de prijs een erg leuke mixer (heb hem zelf ook; wil hem wel vervangen door een DJM-800 maar die mág je niet vergelijken).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
27-9-2008 00:33
De Reloop RMX-40 wordt op zeer veel plaatsen aanbevolen als een zeer degelijke mixer qua prijs/kwaliteit voor (beginnende) DJs of budget DJs. Maar nu zie ik de Vestax VMC-185XL in een OP=OP actie voor €299 en dat is €80 goedkoper dan de RMX-40 Blackfire. Toch 80 euro meer neertellen voor dat extra kanaaltje? Of 100 euro meer neertellen en me gelijk de Vestax PMC-280 aanschaffen voor €399?

Over de Reloop lees ik immers heel wat positiefs, maar over de Vestax kon ik niet spectaculair veel vinden. Of heb ik niet hard genoeg gezocht?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-9-2008 00:45
Vestax was tot een paar jaar terug een bijzonder populair mixermerk onder professionele dj's. Vestax lijkt een beetje "uit" te zijn, ik heb geen idee waar dat precies aan ligt. Mogelijk een combinatie van (slechte) marketing en meer concurrentie.

De Vestax VMC-004FXu vind ik persoonlijk voor wat hij op dit moment kost (E 349,00) ook de moeite van het overwegen waard. Vier kanalen, effecten en mét TUB-1 USB interface.
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
27-9-2008 01:45
Hmm, ik ben nu de specs van al die Vestaxen aan't bekijken, maar ik kan even door het bos de bomen niet meer zien. De PMC-280 lijkt me de beste, maar ook enkel omdat hij initiëel de duurste is. Gezien de vele opties, ben ik geneigd een 4-kanaals te verkiezen boven een 3-kanaals en de PCV-275 links te laten liggen door die issue met de uitgangen. Dus blijft de keuze nog tussen:

Vestax PMC-280 € 399
Vestax VMC-004FXu € 349
Reloop RMX-40 DSP Blackfire € 379
Reloop RMX-40 USB € 399

En ja, eigenlijk ook nog de Vestax VMC-185XL omdat de prijs (€299) zo mooi is. Enige pointers over kwaliteit tussen Reloop en Vestax of het verschil tussen VMC, PMC en PCV? want in de woordenlijst op AboutDJ.nl staat daar natuurlijk niets over.
DjatworkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2003
Laatste: 1-3-2024
Berichten: 44
27-9-2008 17:22
Heyy!

Ik heb gistere de Reloop voor t eerst in gebruik genomen in samenwerking met een Denon D4500 cd speler.
Nou moet ik zegge de mixer op zich niks verkeerds mee voor thuis gebruik maar als je er een wat grotere PA set op aansluit vind ik de geluidskwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven. Zolang je de EQ op 0dB houd gaat alles wel, maar als je je high mid of low maar iets open of terug draait is het gelijk een wereld van verschil. Dus na deze avond gaat de Dateq XTC weer mooi de koffer in. Effecten erop zijn wel leuk en de faders werken soepel. Dus zolang het voor thuis gebruik is voor dat geld een perfecte mixer! Wil je er mee on the road zeg ik van nee..

Groetjes Jan
JL-SOUNDS
DJ_TommekeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2006
Laatste: 12-10-2008
Berichten: 15
27-9-2008 17:51

Djatwork schreef:

Zolang je de EQ op 0dB houd gaat alles wel, maar als je je high mid of low maar iets open of terug draait is het gelijk een wereld van verschil.
Het is inderdaad voor gewoon thuisgebruik want ik moet nog leren beatmixen, maar als ik van die EQ moet afblijven, kan ik beter ook van die mixer afblijven, lijkt me zo.

Ik heb hier trouwens op het tweede handsforum een aanbieding zien staan voor een Synq SMX2 voor nog geen 400 euro dus dat klinkt ook wel aantrekkelijk. Alleen jammer dat ik die niet even kan gaan testen om te zien of die nog wel degelijk is.

Alvast wel bedankt voor je input! :)
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
27-9-2008 20:09
Het EQ probleem van hierboven heb ik nog nooit meegemaakt en heeft toch al wel staan spelen op setje van 6kW RMS: wellicht ligt het ergens anders aan? Of zijn er meerdere personen met dezelfde problemen?
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)