Forum > PC related Forum

Nieuwe Laptop-Studio Wat is Wijsheid?

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
KinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2007
Laatste: 16-1-2017
Berichten: 7
12-12-2007 14:24
Hoi!

Ik ben van plan om mijn muziek ietwat professioneler aan te gaan pakken. Ik heb altijd gewerkt met een vaste desktop-PC en Reason 3.0. Een Creative Live 5.1 geluidskaartje en 'n oud 2ehands midikeyboard dat is aangesloten op de gameport van m'n PC.

Dit wil ik nu gaan veranderen.

Ik heb een laptop aangeschaft: Acer Notebook Aspire AS7720G-602G32MN 17", T7500

Daarnaast wil ik mijn midikeyboard wegdoen, en daarvoor een nieuwere moderne in de plaats doen.

Daarnaast wil ik dus een Externe Geluidskaart gaan gebruiken via Firewire of USB2.0.

Waar ik nu dus niet uitkom.. is wat nou wijsheid is qua snelheid en prijs?

De mogelijkheden die ik tot nu toe heb bekeken zijn:

Laptop->firewire->
Externe Geluidskaart->Midi Keyboard
Externe Geluidskaart->1 maal actieve studiomonitor en eenmaal passief (doorlussen dus) of 2 maal actieve studiomonitor

Wat ook een mogelijkheid is:

Laptop->USB->Midi Keyboard
Laptop->Firewire->
Externe Geluidskaart->
2 maal actieve studiomonitor

Qua ruimte is het makkelijkste natuurlijk om een externe geluidskaart met midi interface te gebruiken. Maar is dit qua snelheid (latency) van het midikeyboard gunstig?

Ik kom er niet uit,

Heeft er iemand tips a.d.h.v. voorbeelden?

Maximale budget voor midikeyboard, monitoren en externe geluidskaart is €600,-

Gegroet!

Kinz
Everything is Possible.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-12-2007 17:59
Asio2.0 geluidskaarten hebben een latency die te verwaarlozen is. Gewoon even opletten wat je koopt en of het om een asio kaart gaat dan moet dat geen enkel probleem te zijn.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2007
Laatste: 16-1-2017
Berichten: 7
12-12-2007 18:34
Heb contact gehad met een aantal proffesionele producers uit Nederland (familie, namen doen er niet toe) En zij raadden mij aan om voor M-Audio te gaan.

M-Audio Fast Track Pro Geluidskaart
M-Audio Oxygen 49 Keyboard

Ik zit nu dus nog te twijfelen om 100 euro over m'n budget van te gaan voor de M-Audio BX-5a speakers.

Of om 'n setje goedkoper te nemen.

Heeft iemand ervaring met M-Audio Monitoren en zit er érg veel verschil in de BX-5a minotren of de iets goedkopere monitoren van M-Audio?
Everything is Possible.
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 384
12-12-2007 20:29
Lijkt me een leuk setje om mee te beginnen! Ik zou alleen niet gaan voor die M-audio monitors, maar voor de Behringer Truth B-2031A monitors. Die zijn namelijk wat krachtiger in de basweergave.
KinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2007
Laatste: 16-1-2017
Berichten: 7
12-12-2007 22:53
Ik ben zelf absoluut geen fan van Behringer. En daarnaast, heb je m'n budget gezien?? ;)

Ook heb ik liever apparatuur van hetzelfde merk, zodat ik zeker weet dat alles op elkaar werkt met optimale weergavekwaliteit.
Everything is Possible.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-12-2007 23:19

Kinz schreef:

Ik ben zelf absoluut geen fan van Behringer. En daarnaast, heb je m'n budget gezien?? ;)

Ook heb ik liever apparatuur van hetzelfde merk, zodat ik zeker weet dat alles op elkaar werkt met optimale weergavekwaliteit.
Punt 1: Die Behringer monitoren vind ik beter klinken dan de M-audio's.
Punt 2: Geef eens één reden waarom de Behringers het niet zouden doen op je M-audio geluidskaart? Dat is nou juist het leuke van gestandaniseerde aansluitingen ed., het werkt allemaal met elkaar wink ;)
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
12-12-2007 23:39
Zoals al vaker gezegd, ga op het product af en niet op het logo'tje. Je moet gewoon de goede producten eruit weten te pikken en de slechte in de winkel laten staan. wink ;)

Offtopic: Je hebt een paar geinige deuntjes op je site staan, goed bezig. Naar mijn idee zou er nog wel wat aan geknutseld mogen worden, maar dan kunnen 't naar mijn idee best heel aardige nummers worden. happy :)
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 384
12-12-2007 23:44
Net als SebasVD vind ik de Behringers (een stuk) beter klinken. Je budget is inderdaad erg weinig. Misschien is het dan verstandig om te wachten met de aankoop van monitors?
KinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2007
Laatste: 16-1-2017
Berichten: 7
13-12-2007 11:05

René Eppink schreef:

Zoals al vaker gezegd, ga op het product af en niet op het logo'tje. Je moet gewoon de goede producten eruit weten te pikken en de slechte in de winkel laten staan. wink ;)

Offtopic: Je hebt een paar geinige deuntjes op je site staan, goed bezig. Naar mijn idee zou er nog wel wat aan geknutseld mogen worden, maar dan kunnen 't naar mijn idee best heel aardige nummers worden. happy :)
Feit is dat ik zelf erg veel goeds gehoord heb over die M-Audio, daarnaast heb ik zelf geen hoogwaardige studio, en ben ik ook nog lang niet van plan om het zo aan te gaan pakken. Voor mij is en blijft het op dit moment nog steeds hobby, daarom wil ik er geen fortuin aan uitgeven.

En bedankt voor je opinie over m'n tracks ;) ik kan het waarderen :)

Het idee was ook om met m'n nieuwe apparatuur en software eindelijk met vocals te gaan beginnen :)
Everything is Possible.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-12-2007 11:24

Kinz schreef:

Feit is dat ik zelf erg veel goeds gehoord heb over die M-Audio
Gehoord van mensen die ze hebben gebruikt op eenzelfde niveau en werkwijze als jij of misschien gelezen in de bladen met advertenties waar allerlei pro's (voor smakken met geld) roepen dat het gouden speakertjes zijn? wink ;)
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)