Forum > Algemeen Forum

Alles nieuw aanschaffen

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
QuestionmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2003
Laatste: 23-6-2003
Berichten: 6
2-6-2003 20:48
Hoi daar,
Mn eerste post op dit forum, en meteen een vraag!

Ik zit in een schoolactiviteitengroep en we hebben nieuwe apparatuur nodig, nou fantastisch want dat houd in shoppen met een ongelimiteerde portomonaie!

Het geval; we hebben op het moment 4 oude bose speakers (uit 1979, het is de oude 802 maar ben de naam ff kwijt) en een (12 kanaals?) roland powermixer (ook daarvan naam kwijt) verder een goede lichtinstallatie (parren = mixer) en een beamer.

De omgeving, vaak word er gedraaid in een kantine van 60x20x6 of in kleine lokalen. De films worden ook in deze kantine gedraaid, De muziek die gedraaid word staat vaak erg hard (dat lukt toch best redelijk met die boses en die roland!) en dat wil ik ook echt zo houden qua volume!

En nu het volgende, de nieuwe apparatuur; Omdat ik het geluid uit die boses echt niet slecht vind wil ik graag weer boses gebruiken (het liefst de 802) en ook een powermixer ben ik wel weg van. Het liefst dus weer dezelfde set alleen dan van bouwjaar 2003! Maar is dat wel verstandig of hebben jullie betere tips? ook omdat;

Video/DVD en mp3 materiaal eraan bevestigd moet worden,
Dus het volgende, een powermixer (het liefst!) die een dvd ingang heeft, een ingang voor microfoons, en die mp3 mooi uitversterkt!

Sja, en dan nog wat mooie effectlichten, er net een nieuwe laser en de rookmachine en de spiegelbol zijn in reparatie. Dus wat zijn mooie lichten, moonflower idee etc.

Een overdenking; omdat we een nieuwe DVD speler nodig hebben en een mp3 speler, is het dan misschien makkelijker om een pc te kopen met een grote harde schijf een een goeie DVD speler erin? Dit om alles zo compact mogelijk te houden. Alleen zijn computers vaak moeilijker te gebruiken en ook kwalitatief niet goed... dus voors en tegens te overwinnen...

Alle apparatuur moet nieuw, dus noem maar waar ik het beste met jullie adviezen aan kan komen!

PS, een rommeltje van een beginpost alleen ik denk dat ik beter jullie vragen kan beantwoorden! ;)
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-6-2003 20:59
Van het duurdere geluid heb ik geen verstand, maar ik zou 100% voor die losse dvd speler gaan. Want:
-Het is goedkoper
-Sneller opgestart (op school ondervonden dat er ongeveer 20% ovan de lespging aan het opstarten van een fatsoenlijke powerpoint presentatie)
-makkelijker in gebruik zodat ook die a technische docenten ermee kunnen werken
-minder gouw (software matige) problemen
Maar dat is MIJN mening...
QuestionmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2003
Laatste: 23-6-2003
Berichten: 6
2-6-2003 21:12

Roytje schreef:

Van het duurdere geluid heb ik geen verstand, maar ik zou 100% voor die losse dvd speler gaan. Want:
-Het is goedkoper
-Sneller opgestart (op school ondervonden dat er ongeveer 20% ovan de lespging aan het opstarten van een fatsoenlijke powerpoint presentatie)
-makkelijker in gebruik zodat ook die a technische docenten ermee kunnen werken
-minder gouw (software matige) problemen
Okay bedankt voor de tip! de docenten mogen echt met hun fikken trouwens niet aan onze apparatuur zitten, maar dat terzijde...
Heb je ook nog een advies over wat te doen met de mp3 speler?
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
2-6-2003 21:25
Die mp3 speler zou ik dus wel weer uit een computer halen... de software daarvoor wordt steeds beter, en is makkelijker te updaten dan een hardware ding natuurlijk.

Als je voor standalone hardware gaat.... een vriend van mij heeft ervaringen met de Philips(?) Expanium. Da's een discman, speelt OOK gewone cd's. Maar er zijn veel andere apparaten voor op de markt. Sony heeft wat dingen met memorysticks of minidiscs, die je met een speciaal kabeltje dmv van de (thuis)computer kunt volgooien met mp3.

Nadeel is natuurlijk dat zo'n ding weer geen mp3Pro of *.wma bestanden speelt, bij mijn weten.
Het moet wel leuk blijven...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 9474
2-6-2003 21:33
Als je die 802's weg doet,
wil ik,
als ze weinig kosten,
ze wel overnemen wink ;)

Maar je kunt ook heel makkelijk van oude 802's weer nieuwe maken.
Gewoon een steje nieuwe ORGINELE speakers in zetten.
Kost € 50,- per speaker dus per box € 400,- en daar heb je echt geen nieuwe 802 voor.
Niet reconen, want dat is lang zo goed niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
QuestionmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2003
Laatste: 23-6-2003
Berichten: 6
2-6-2003 22:42

Hajo schreef:

Die mp3 speler zou ik dus wel weer uit een computer halen... de software daarvoor wordt steeds beter, en is makkelijker te updaten dan een hardware ding natuurlijk.

Als je voor standalone hardware gaat.... een vriend van mij heeft ervaringen met de Philips(?) Expanium. Da's een discman, speelt OOK gewone cd's. Maar er zijn veel andere apparaten voor op de markt. Sony heeft wat dingen met memorysticks of minidiscs, die je met een speciaal kabeltje dmv van de (thuis)computer kunt volgooien met mp3.

Nadeel is natuurlijk dat zo'n ding weer geen mp3Pro of *.wma bestanden speelt, bij mijn weten.
Ik wil liever geen disc man ideeen, elke keer weer dat gekloot met een cd, op een beetje normale pc zet je nu algauw 120 gig aan mp3 en daar heb je anders 250 cd's voor nodig, dus lijkt me ook geen strak plan. Maar ik vroeg me af of er al hardware was speciaal voor muzikanten dat eruit zou zien als een palmtop maar die wel enorm veel gigabytes opslagruimte heeft ofzo, of dat daar 19" stacks voor zijn?

Tom schreef:

Als je die 802's weg doet,
wil ik,
als ze weinig kosten,
ze wel overnemen wink ;)

Maar je kunt ook heel makkelijk van oude 802's weer nieuwe maken.
Gewoon een steje nieuwe ORGINELE speakers in zetten.
Kost € 50,- per speaker dus per box € 400,- en daar heb je echt geen nieuwe 802 voor.
Niet reconen, want dat is lang zo goed niet.
haha, zo'n reactie verwachte ik al, al de oude apparatuur gaat naar mij toe, de speakers zijn een tijdje geleden onderworpen aan een grondige inspectie dus zijn perfect, maar het is gewoon oud, en om even een prestigeproject van mij door te douwen gaan we nieuwe apparatuur kopen.... maar nu ontopic weer door hoor wink ;)
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
2-6-2003 23:00
Nee, nog effe lekker offtopic...
zodat jij zelf lekker de oude 'rommel' naar je toe kan trekken... hahaha. Best slim! (Maar misschien ook een beetje een ****streek?
Het moet wel leuk blijven...
QuestionmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2003
Laatste: 23-6-2003
Berichten: 6
2-6-2003 23:06

Hajo schreef:

Nee, nog effe lekker offtopic...
zodat jij zelf lekker de oude 'rommel' naar je toe kan trekken... hahaha. Best slim! (Maar misschien ook een beetje een ****streek?
Okay, dan lekker nog ff offtopic reageren; Nee hoor, dat vind ik nie, het materiaal is erg oud en er is goed op gepast, omdat de school al vanaf 1979 nauwelijks geld meer in ons gestoken heeft mogen we gewoon gaan vervangen, de powermixer is niet meer zo goed en daarom wilde school zoiezo alles vervangen. Binnen de activiteitengroep is het ook bekend dat het materieel eruit gaat en er is (HELAAS!!) nog een andere belangstellende, dus dat wordt bieden maar ik weet eigenlijk cker dat de apperatuur naar mij gaat dan (meer geld op de bank)
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
2-6-2003 23:08
Ok, ok. Ik moet eerst eens details vragen voordat ik mijn mond open trek... laugh :D Zo klinkt het al een stuk redelijker. Zullen we deze posts maar weer laten deleten?
Het moet wel leuk blijven...
QuestionmarkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2003
Laatste: 23-6-2003
Berichten: 6
2-6-2003 23:17

Hajo schreef:

Ok, ok. Ik moet eerst eens details vragen voordat ik mijn mond open trek... laugh :D Zo klinkt het al een stuk redelijker. Zullen we deze posts maar weer laten deleten?
geen slecht plan opzich, houd het topic wel zo schoon, vraag jij et even (ben nog eruhg newbie op dit forum, vandaar)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)