Forum > PC related Forum

Makkelijk lichtprogramma.

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
23-8-2007 04:42
Voor een klein cafétje hier in ons dorp wil ik graag een lichtshow in een programma maken, zoals WYSIWYG,LJ, sun- of daslight, Just for fun, even kijken wat optimaal zou zijn.
Gewoon simpel, een rond trusje van 4 meter doorsnede, 4 MX-4's, 4 T-barren, en een spiegelbol met een paar puntspotjes.
Ik heb al sunlight gedownload, WYSIWYG demo ben ik nu aan het downe(met andere woorden, ik heb al wel gezocht en geprobeert...), alleen mijn probleem, ik kom echt niet verder met deze programma's!
in Sunlight heb je als je het programma download een beginopstelling, ik snap niet waar je beweging in verschillende MH's en scan's kan krijgen?! KAN dat überhaupt wel in die demoversie?!
ik heb lightjockey zelf niet, maar ik zag wat screenshots, en daaruit maak ik op dat dat niet heel lastig te programmeren is, je hebt kleur/gobo/pan/tilt de hele meuk voor je in een tabel/plaatje, programmeren is dan dus min of meer een peuleschil.
Is er niet een freeware programmatje die aan mijn wensen voldoet? lekker simpel dus, maar wel met een aantal mogelijkheden.
Ik hoef dus echtgeen hele show's waarin ik 300 scenes kan programmeren en weet ik wat allemaal, maar ik ben wel op zoek naar een gemakkelijk programmatje wat ik makkelijk kan instellen.

-even voor de duidelijkheid, dit is eenmalig, ik ga wat spelen met die opstelling, daarna heb ik niet zoveel meer aan het programma, vandaar dat het niet relevant is om een dergelijk programma te kopen-
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
23-8-2007 09:50
read the fucking manual, zit meestal onder het knopje "help"

Freestyler heb je nog niet geprobeerd?
Eigenlijk werken ze allemaal ongeveer het zelfde.
Je moet alleen de gebruiksaanwijzing even goed doorspitten,
of de boel een keerjte in laten proggen, en er dan nooit meer aankomen wink ;)
Alles lekker onder een paar knopjes (hotque's)en klaar.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LJ DaAnStandaard Lid
23-8-2007 13:18
'T vervelende is, al die handleidingen zijn in het engels, dat lukt opzich nogwel.
MAAR als er dan moeilijke woorden inkomen ga ik toch echt op m'n bek.
Ik ga freestyler even proberen :)

Edit, freestyler heeft een nederlandse handleiding erbij, ik denk (hoop) dat het daar dan mee moet lukken!
GoeieGastStandaard Lid
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
23-8-2007 13:42
www.new-line.nl/forum/read/?t=3198&p=2

Hiermee kun je aan de slag, en daarna zelf het programma gaan gebruiken... (cuelists/statics enz enz)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
LJ DaAnStandaard Lid
23-8-2007 17:20
Freestyler is me aardig goed gelukt, ik heb al parretjes, 4 MX'jes en een rookmachientje 'geplaatst', maar dit is pas allemaal in 3d te zien als je Sunlite's Magic 3D easy view download?....
Ik probeer eerst even LJ... met die uitleg van maarten moet ik er wel komen denk ik!

Bedankt!,als ik nog vragen heb stel ik ze hier even...
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
23-8-2007 23:53
Download sunlite/daslight, open de 3d view, ga naar construction mode en voeg trussen ed toe zoals jij ze wil hebben. Dan ga je terug naar het programma, en kan je zelf het een en ander programmeren en later afspelen. Bij sunlite kan je tijdens het toevoegen van de fixtures al heel veel bewegingen automatisch laten programmeren, welke later zeer makkelijk te bekijken zijn in 3d.
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
24-8-2007 22:24
Ik heb zonder er verstand van te hebben een half uur gespeeld met Daslight (inclusief downloaden en instaleren) en had een complete show voor een schoolfeest in elkaar. Ehct poepsimpel als je het mij vraagt. LJ zou ik dan minder snel nemen, daar moet je echt ff weten waar je alles kan vinden en hoe je het in programeerd.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
LJ DaAnStandaard Lid
25-8-2007 01:04
Ik heb in sunlite nu ook een mooi dingetje gebouwt, en dan wel in de 3d easyviewer.
MAAR, hoe krijg ik die lampies nu in sunlite Suite?
ik heb dus alle lampies opgehangen en ingesteld in easyviewer, maar in dat programma kan ik ze niet bedienen.
hoe zet ik mijn lampjes dus van easyvieuwer over naar sunlite?

LJ vind ik wel fijn om te werken, vooral instellingen van MH's/scans vind ik erg fijn, fijner dan sunlite, daar vind ik het allemaal een beetje druk
maar sunlite vind ik wel beter, ook omdat het ECHT 3d is, je kan het hele beeld alle kanten op schuiven/draaien etc...EN omdat er truss en allerlei parren in het programma zitten, dat heeft LJ niet allemaal..of heb ik iig nogniet gevonde..
DJ DelayStandaard Lid
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
25-8-2007 08:24
Zover ik het bij Daslight weet (weet niet in hoeverre Sunlite dat ook doet) komt er onderin te staan: "Patch has been changed". Als je daar op klikt werkt hij hem bij.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
LJ DaAnStandaard Lid
25-8-2007 21:37
Maar ik bedoel van 3d vieuwer naar sunlite he...
Die knop kan ik niet vinden..
T is dus bestwel #$^%&, heb ik net alles hangen, en nu krijg ik het wss niet draaiend..
Enige oplossing is dus die lampen instellen in sunlite, en dan mn zaal weer opnieuw bakken sad :( ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)