Forum > PC related Forum

hardeschijf ingebouwd in blindplaat

(48 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 150
15-8-2007 16:48
hallo mede forrumers

zou het mogelijk zijn,om het rekje waar je je interne hardeschijf in lecht tegen een blindplaat te maken en in dat rekje 2/3 interne hardeschijven te leggen daar een stekker aanmaken met usb aansluiting.en dan een behuizing erom heen te maken.zodat je dat alles in een case kan maken ,zodat je alleen nog maar met een usb naar je laptop hoeft te gaan.

er zullen denk ik ook wel fans inmoeten voor koeling (maar dat weet ik niet zeker of dat nodig is).

wie weet of deze optie mogenlijk is.

mvg. deejay84
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
15-8-2007 17:38
tuurlijk is dat mogelijk. Waarom niet,, Moet wel een beetje creatief zijn maar het moet geen probleem zijn om zoiets te maken.

Over de koeling... Ik zou er idd een fan in bouwen om oververhitting te voorkomen.
Meh me lêpke!!!
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 150
15-8-2007 17:47
creativiteit heb ik altijd laugh :D
messchien de rekjes vastlassen (als ze van metaal zijn)aan de blindplaat.

dus wel fans erin maken,maar moeten die dan aan de achterkant komen of de voorkant.
inblazen of uitblazen (of messchien wel allebei).
hebben de interne hardeschijven dan ook nog voeding nodig of kun je ze rechtstreeks met usb kabel op je laptop aansluiten.
(heb helaas geen kaas gegeten van computers sad :( )

mvg.deejay84
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
15-8-2007 18:09

deejay84 schreef:

creativiteit heb ik altijd laugh :D
messchien de rekjes vastlassen (als ze van metaal zijn)aan de blindplaat.

dus wel fans erin maken,maar moeten die dan aan de achterkant komen of de voorkant.
inblazen of uitblazen (of messchien wel allebei).
hebben de interne hardeschijven dan ook nog voeding nodig of kun je ze rechtstreeks met usb kabel op je laptop aansluiten.
(heb helaas geen kaas gegeten van computers sad :( )

mvg.deejay84
het lijkt mij veel makkelijker om de harde schijven in een externe harde schijf behuizing te plaatsen. (zo duur zijn ze niet)
Dan heb je geen probleem met de voeding. En vaak hebben deze behuizingen al een ingebouwde fan.
Meh me lêpke!!!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
15-8-2007 20:16
Ja een dergelijke behuizing heb je toch nodig om je interne ide/sata schijf om te toveren naar usb schrijf.
Maar dat is MIJN mening...
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
15-8-2007 21:52
Racksteun onderste boven in je rack hangen, daar je HDD's op vast schroeven (gaatje boren, schroefje erin) en een blindplaat ervoor...

Denk wel aan de minimale schokbestendigheid van HDD's, ookal worden ze geveerd opgehangen.
Je kan ook een 3,5" torentje uit een oude kast slopen, dit in je rack monteren, een SATA (of PATA) -> USB converter (zitten in externe behuizingen, zijn vast ook los te krijgen) en een D-hole USB poort in je connectorpaneel. Op die manier bereik je hetzelfde, maar ietsje makkelijker te monteren, beter te koelen en ik denk iets schokbestendiger dan op een racksteun (die "wappert" bij elk stevig duwtje).

Wel een leuk idee, maar als je wat op je HDD's wil zetten... moet het hele rack naar je PC razz :p

René
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 150
15-8-2007 23:18
externe hardeschijf heb ik al maar daar is weer het geval dat je ze los neer moet zetten.
ik had al wel gekeken naar een stekkertje die je in de interne hardeschijf steekt die verloopt naar usb,en die bestaan.

racksteun ondersteboven in je case dat verhaal wil ik meer info over hebben als dat kan wink ;) .

denk dat het met schokken wel meevalt,want mijn bedoeling is dus dat ik een 4 he/hu hoge flightcase wil hebben met daarin de blindpanel.daar achter zitten dus die hardeschijven,en aan de achterkant een connectorpaneel waar je de usb aansluiting in kan steken die naar de laptop gaat.
bovenop komt de laptop te staan en dat alles op de dj booth.

en iets op de hardeschijf zetten is geen probleem daar heb ik de laptop voor en anders de externe schijf.op die hardeschijf word alleen dingen opgezet puur voor de drive-in en verde niks wink ;) .

de ventilatie zal ik nog iets op moeten verzinnen dat weet ik nog niet.
de voeding weet ik ook nog niet of dat nouw moet of niet.

maar als dit lukt dan heb ik in ieder geval het hele zooitje in 1 case zitten en dan is het netjes en hoef maar 1 stekkertje inte pluggen razz :p .

mvg.deejay84
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
15-8-2007 23:39
Bouw twee grote 80cm fans aan de achterkant in, en voor twee outlets. Denk ook aan een stoffilter, aangezien schoonmaken een hel wordt met een 4HE kist. Let wel op dat je dan dus ook 3 USB aansluitingen nodig hebt. Kan je leuk een hubje in de case maken, alleen ga je er dan kwa performance gigantisch op achteruit. Kijk eens naar een NAS oid, ik denk dat je daar kwa performance beter mee af bent...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
ThijlklerkxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2007
Laatste: 17-11-2008
Berichten: 77
16-8-2007 11:12
Deejaay 84 je gaat aan een belangrijk ding voorbij,

Er bestaan inderdaad kabels van usb naar je harde schijf, dit zijn echter signaalkabels!
Naast die signaal kabel zal er toch ook een stroomkabel moeten zijn om die hdd's aan de praat te krijgen.
Deze kun je natuurlijk ook inbouwen maar bedenk dat zo'n pc voeding ook een hoop hitte afgeeft.

Daarnaast zul je twee kabels van de voeding met elkaar moeten verbinden ( ik weet uit me hoofd niet welke ) die normaal samen met andere kabels naar het moederbord gaan, normaal wordt die kabel dan via het moederbord verbonden op het aan en uit knopje.

Bedenk goed dat als je gewoon een aantal externe harde schijven in je case hangt de voeding meegeleverd wordt ;)

Thijl.
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 150
16-8-2007 17:07
je moet inderdaad de hardeschijven voeden dat wou ik doen met een comp.voeding.
op de voeding zit volgens mij al vaak een paar aansluitingen op voor je hardeschijf.
en een schakelaal er tussen zetten is niet moeilijk wink ;) .

de fans kan ik inderdaad achterop maken zodat ze naar binnen blazen.
maak er gewoon een gevoede usbhub in om maar 1 usb kabeltje in te hoeven prikken.

extern is leuk maar je kan ze niet vetzoenlijk in je case vast maken.

mvg.deejay84

Terug naar forum Reageer (zonder quote)