Forum > Newbie Forum

CD Players

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
FrankanizerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2007
Laatste: 25-6-2007
11-6-2007 18:27
Hallo,

Na een paar maanden op de computer gemixt te hebben, heb ik nu wel door dat ik gewoon handen te kort kom.
Ik had dus maar besloten om een CD Player met mengpaneel en alles erop en eraan te kopen.
Ik werd in de winkel aangeraden om wat forums te vragen, en wat rond te neuzen.

Uiteindelijk weet ik nog steeds niet welke ik het beste kan gaan kopen.

Ik hoef alleen de CD Player en Mengpaneel, boxen heb ik al.
Mijn budget ligt op 400 euro.

Alvast bedankt voor de hulp, en hopelijk hak ik snel de knoop door. wink ;)

/Frankanizer
DJ BartjeStandaard Lid
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 5-11-2024
11-6-2007 18:36
Wil je enkele of dubbele cd speler? Als je enkele wilt denk ik dat je wel wat geld tekort komt (of je moet een goede 2de hands tegenkomen) Voor een dubbele is het ook niet echt veel geld; mijn advies, spaar door wink ;) of koop al (een) cd-speler(s) en gebruik je vaders oude mengpaneel van de zolder (heb ik ook gedaan! laugh :D )
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
11-6-2007 18:36
Wat voor stijlen draai je?
Draai je alleen thuis of ga je ook de weg op?
Verhuur je?
Wat heb je zelf al op het oog?
Wat wil je er op hebben (effecten, geen effecten, draaiende platter, geen draaiende platter, etc.)?

Enz..
Vergeet niet te lachen
FrankanizerStandaard Lid
11-6-2007 18:41

Melo-G schreef:

Wat voor stijlen draai je?
Draai je alleen thuis of ga je ook de weg op?
Verhuur je?
Wat heb je zelf al op het oog?
Wat wil je er op hebben (effecten, geen effecten, draaiende platter, geen draaiende platter, etc.)?

Enz..
Ik draai voornamelijk Drum 'n Bass, maar ik was ook van plan om met een vriend samen te werken. Ik draai, hij rapt.

Ik zal waarschijnlijk het meest thuis draaien, maar ook wel bij feestjes van maximaal 40 man.

Ik verhuur niet.

Wat ik zelf op het oog had, is de "DAP DS-CDJ 200". Klik

Effecten:
- Draaiende Platter niet nodig
- Gewoon wat er op een doorsnee mengpaneel zit
- Display waar ik BPM zie (Optioneel)
- Moet erop kunnen scratche.
EriswaStandaard Lid
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
12-6-2007 01:05
Zo en zo is scratchen op een dual player niet al te makkelijk en voordat het ook echt klinkt als scratchen moet je toch gaan kijken naar de top duals volgens mij. Wij hebben de Denon DN-S6000 en zelfs dat werkt helemaal )k** met scratchen. Als je wilt scratchen met CD-splelers moet je volgens mij echt gaan kijken naar de duurdere single-spelers, hierbij heb ik het over de topmedellen van Pioneer/ Denon. Vergeef het mij als ik fout zit, maar dit zijn mijn eigen ervaringen.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
VanniekerkStandaard Lid
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
12-6-2007 08:58
Volgens mij vergis jij je nog niet eens zo heel erg hoor. Ik weet eigenlijk alleen niet wat de mogelijkheden van de "scratch functie" van de denon s1000's zijn....

Wat ik wel weet is dat je aan dat dap mixpaneel niet moet beginnen. Niet vanwege de kwaliteit (daar weet ik niet veel van) maar het werkt niet makkelijk en is niet echt gewild. Mocht je het dan willen verkopen (wat je rap zal doen met dit setje) krijg je er niet veel voor.

Ik zou echt effe wat doorsparen en wat duurdere spelers nemen (als ik zo je eisen bekijk)
Dat bpm meter verhaal is trouwens niet echt bijzonder. Heb zelf pio's cdj 800mk2's en daar zitten ook bpm counters op. Maar goed stel dat bij een twee dezelfde soort deuntjes de bpm counters allebei op 132 staan, dan is er nog heel wat rechttrek werk hoor met de pitch en het jog wheel!
Staar je daar dus niet blind op!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
12-6-2007 11:04
Losse mixer en CD-spelers is sowieso aan te raden. Dan kun je nog eens een deel van je set vervangen door iets beters of meer uitgebreid.
Light Image
FrankanizerStandaard Lid
12-6-2007 16:27
Dan nog maar een tijdje wachten..

In ieder geval bedankt! laugh :D
OllyStandaard Lid
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
12-6-2007 16:38
ik heb toevallig gistere bij een vriend nog op de DAP DS-CDJ 200 (maar dan vn numark) gedraaid. en ik moet je zeggen dat hij echt k*t is.

- geen bpm counter
- slechte pitch
- gewoon slecht angry

niet doen dus ;)

mijn tip is alweer gewoon doorsparen, er zijn miljoenen topics met dezelfde vraag dus als je die had gelezen had je al geweten dat je moet doorsparen (je had dan ook zeker geweten dat je voor 345 euro geen volwaardig setje KAN kopen shut up :X )
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
12-6-2007 16:39
Het is niet verkeerd om je nu alvast wat meer informatie op te zoeken over verschillende cd spelers, hun functies, de prijzen, enz. Anders krijgen we over een half jaar een vergelijkbaar topic. Bovendien weet je dan alvast wat je wil.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)