Forum > Newbie Forum

verjaardagskado: mixer

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
PeeWeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-4-2007
Laatste: 11-10-2009
29-4-2007 22:56
Ik heb overal een beetje rondgekeken en had mijn vraag al ergens anders gepost waar dit niet mocht , maar nu zet ik hem toch maar hier neer.

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo , ik heb een vraag of jullie mij kunnen helpen?
Een vriend van mij draait sinds een tijdje reggea en heeft zelf nog geen apparatuur.
Nu is hij binnenkort jarig en willen we hem een opstart geven , ik heb al een dubbele cd-speler op de kop getikt en nu zoek ik er een goede , niet dure (100/180 euro), mixer bij als basis en dat hij dan daarvan uit kan gaan bouwen. Hij draait veel met cd's maar heeft ook veel platen en hij heeft heel veel muziek op de pc staan.
Hij wil in zijn volgende huis de hele zolder gaan gebruiken als "studio".
Dan moet ik dus voor een meerkanaals mixer gaan met usb-aansluiting denk ik.
Wat zou de beste optie volgens jullie zijn ?

bvd Pim
cdj-20 dnx100 cdj-20 @ home
RenevanhEx Lid
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
29-4-2007 23:10
Een mixer met USB lijkt me overbodig (en boven budget, Numark CM200-USB bijvoorbeeld). Een 6 kanaals mengtafel is in principe voldoende, even een kabeltje van de PC (stereo minijack) naar je mengtafel (stereo RCA) en klaar.

Ik roep maar even wat: Behringer VMX-1000 of JB Systems Talent 11.

Overigens: CD speler, platenspeler en mengtafel is leuk, maar dan heb je geen geluid he ;)

René
VoltcontrolStandaard Lid
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
30-4-2007 00:32

PeeWee schreef:

Ik heb overal een beetje rondgekeken en had mijn vraag al ergens anders gepost waar dit niet mocht , maar nu zet ik hem toch maar hier neer.-bvd Pim
De moderators verplaatsen het wel voor je hier op newline als je nieuw bent ;)

Ik had dit al geantwoord in je vorige topic:

voltcontrol schreef:

PeeWee schreef:

Hallo , ik heb een vraag of jullie mij kunnen helpen?
Ik ga ervan uit dat het niet teveel mag kosten? Geef aan wat je ervoor over hebt om een wat gerichter advies te krijgen.

Ik heb een fatsoenlijke 2e hands beginnersmixer te koop staan op dit forum voor een leuke prijs.

De Reloop RMX-40 BPM is de beste keus in de "veel waar voor je geld" categorie. Veel mixer voor een ongewoon lage prijs dus.
Nu ik lees wat je budget is zou ik nogsteeds mijn 2e hands of anders de JB MX4 MKII aanraden, nette beginnersmixer voor E159.

Om op te nemen (als je goedkoper met de mixer gaat word lever je daar wat teweel op in qua kwaliteit ) kan hij zelf evt nog deze kopen.

Succes en alvast een gezellig feest! :)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
VoltcontrolStandaard Lid
30-4-2007 00:44

renevanh] schreef:

Een mixer met USB lijkt me overbodig
Mij ook.

renevanh] schreef:

Ik roep maar even wat:
Inderdaad. In de prijsklasse van de OP lijkt de JB die ik noemde me de leukste mixer. De Behringers zijn sowieso weggegooid geld.

renevanh] schreef:

Overigens: CD speler, platenspeler en mengtafel is leuk, maar dan heb je geen geluid he ;)René
Ja, heeft hij al wel een versterker/speakers of evt (PC)geluidssetje?

Als jullie hem inderdaad dit geven en hij gaat djen is een goede koptelefoon het beste kado wat hij zichzelf hierna kan geven.
PeeWeeStandaard Lid
Sinds: 29-4-2007
Laatste: 11-10-2009
1-5-2007 21:18
Bedankt voor het advies mensen!!
Ik word hier al veel wijzer van .
Hij heeft al vette boxen staan , maar moet daar nog een versterker bij hebben.
Maar hij heeft ook een beste stereo installatie thuis staan waar hij het voorlopig op aan kan sluiten .
Hij heeft al wel een hoofdtelefoon .
Nu heb ik nog 1 vraag : bij de reggea gebruiken ze altijd van die geluidjes tussendoor , hoe werkt dat is dat een appart apparaatje of zit dat op je mengpaneel??
cdj-20 dnx100 cdj-20 @ home
VoltcontrolStandaard Lid
2-5-2007 11:02

PeeWee schreef:

Bedankt voor het advies mensen!!
Ik word hier al veel wijzer van .
Hij heeft al vette boxen staan , maar moet daar nog een versterker bij hebben.
Maar hij heeft ook een beste stereo installatie thuis staan waar hij het voorlopig op aan kan sluiten .
Hij heeft al wel een hoofdtelefoon .
Nu heb ik nog 1 vraag : bij de reggea gebruiken ze altijd van die geluidjes tussendoor , hoe werkt dat is dat een appart apparaatje of zit dat op je mengpaneel??
Is een apart apparaat. Maar wat ze precies gebruiken??
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
3-5-2007 15:16
'Dat' apparaatje is een 'gewone' effect apparaat waar ze met Reggae vaak op de snare wat effect indraaien op het moment dat de drummer er op slaat.
Ik doe dat ook zo, je moet wel een aktieve mixer zijn om dit te doen en de muziek kennen wat ze spelen of in dit geval 'draait'...

Moet wel een hele speciale vriend zijn om deze investering te doen.. Wil je ook mijn vriendje worden?? laugh :D

Ayoo!
..Je Ducktape brood voeren...
VoltcontrolStandaard Lid
3-5-2007 16:57

pascal schreef:

'Dat' apparaatje is een 'gewone' effect apparaat waar ze met Reggae vaak op de snare wat effect indraaien op het moment dat de drummer er op slaat.
Ik doe dat ook zo, je moet wel een aktieve mixer zijn om dit te doen en de muziek kennen wat ze spelen of in dit geval 'draait'...

Moet wel een hele speciale vriend zijn om deze investering te doen.. Wil je ook mijn vriendje worden?? laugh :D

Ayoo!
Hij bedoelt volgens mij iets anders, reggae dj's gebruiken vaak "kermisachtige" jingles. Ik denk dat hij dat bedoelt.

En als je maar genoed vrienden hebt die samen een kado kunnen geven he... ;)
Tomvz20Standaard Lid
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
3-5-2007 17:54
degelijk tafeltje van jb

6 kanaals dus voldoende voor platenspelers cdspelers en pc

mixer werkt prettig en is zijn prijs zeker waard
DJbooths (dot) nl
DJ BartjeStandaard Lid
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 5-11-2024
3-5-2007 18:52

tomvz20 schreef:

degelijk tafeltje van jb

6 kanaals dus voldoende voor platenspelers cdspelers en pc

mixer werkt prettig en is zijn prijs zeker waard
Idd, lekker mixertje! wink ;) laugh :D Ik heb er ook cdspelers & pc aanhangen! wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)