Forum > Geluid

Limit boxen

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
LocutusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-3-2007
Laatste: 14-4-2007
21-3-2007 14:35
Hey

Ik heb een tijdje geleden een Limit box gekocht in een winkel, nu wil ik zo een tweede box kopen maar deze winkel is in tussen tijd failliet gegaan en ik vind geen andere winkel waar ik zo eentje zou kunnen kopen.
het is een: Limit 250 watt 8 ohm
Kennen jullie geen winkel in België waar ik zo een box zou kunnen kopen ?

alvast bedankt
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
22-3-2007 20:28
ik ken ze niet maar meer info en een foto doet wonderen...
enneh waarom koop je 1 box?

(staat er geen spec-plaatje ergens)
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
23-3-2007 00:56
Staan er verschillende op (nieuw) marktplaats. Heb er geen snars vertrouwen in eerlijk gezegd, doet mij erg strek denken aan het BST verhaal op de een of andere manier...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 25-11-2024
23-3-2007 09:32
oh mijnheer, kan u nog twee boxen gebruiken?
Ik heb er 12 op de vrachtbrief staan, maar er zitten er 14 in mijn busje.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Luc2366Standaard Lid
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
23-3-2007 10:38

Tom schreef:

wat is dat nu voor een opmerking?!?

Limit is idd thuis the brengen in het rijtje BST, Koolsound,... en is in belgië volgens mij nog gewoon te koop.
Waarom iemand aanvankelijk 1 box koopt? Gebruik als DJ-monitor, geen geld voor een 2e,...

Om nou ineens op diefstal te gaan duiden sad :(
TimothyStandaard Lid
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
24-3-2007 11:24
Heb zelf enkele jaren ook eens Limit-subs gekocht: 400 Watt RMS en kostte geen geld! Weet nu waarom: de speaker op zich viel nog mee (die heb ik nog gerecupereerd), maar de kast zelf trok op niets!
Heb de kast opengedaan want wou er wieltjes onder zetten en wat bleek: kast was van 12 mm vezelplaat, nergens een filter in en de luchtdruk van de woofers verdween zo door de spleten aan de achterzijde van de box! laugh :D
Nu kan ik er mee lachen, maar toen... Ben dan met de Tek7-bus aan het werk gegaan en isolatiemateriaal erin gestopt aan de achterzijde. Zo kreeg ik het geluid nog wat deftig.
Heb dus geen hoge dunk van dit merk. Wat mij betreft was het een jeugdzonde! laugh :D

Voorts als de TS er tevreden van is, geloof dat ze in de buurt van Aalst (België) een productieafdeling hebben. En ik spreek enkel over een baskast van hen, weet niets over de andere reeksen van hun speakers...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
24-3-2007 12:09

luc2366 schreef:

Tom schreef:

wat is dat nu voor een opmerking?!?
/
Om nou ineens op diefstal te gaan duiden sad :(
De Limit boxen hebben weinig met het 12 op de vrachtbrief 14 in mijn busje te maken.

Echter ook niet met diefstal.

De truc achter het "busje verhaal" is/was om een setje boxen met een verkoopwaarde van 150 euro, te verkopen voor
minstens het dubbele.

Specs, (die op een kopietje stonden) deden geloven alsof je een "wereldbox" voor een appel en en ei kon kopen.
Helaas vertelden de piëzo,s eigenlijk al meer dan genoeg).
Maar er zijn altijd figuren die erin trappen.

Martin.
kvm entertainment
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
25-3-2007 18:37

Timothy schreef:

Heb zelf enkele jaren ook eens Limit-subs gekocht: 400 Watt RMS en kostte geen geld! Weet nu waarom: de speaker op zich viel nog mee (die heb ik nog gerecupereerd), maar de kast zelf trok op niets!
Heb de kast opengedaan want wou er wieltjes onder zetten en wat bleek: kast was van 12 mm vezelplaat, nergens een filter in en de luchtdruk van de woofers verdween zo door de spleten aan de achterzijde van de box! laugh :D
Nu kan ik er mee lachen, maar toen... Ben dan met de Tek7-bus aan het werk gegaan en isolatiemateriaal erin gestopt aan de achterzijde. Zo kreeg ik het geluid nog wat deftig.
Heb dus geen hoge dunk van dit merk. Wat mij betreft was het een jeugdzonde! laugh :D

Voorts als de TS er tevreden van is, geloof dat ze in de buurt van Aalst (België) een productieafdeling hebben. En ik spreek enkel over een baskast van hen, weet niets over de andere reeksen van hun speakers...
Ach, in den begin jaren van Mach (Martin Denemarken) heb ik van Fairlight het verhaal mogen aanschouwen dat de bandpass subs van Mach bij een klant van hun d.m.v spanbanden bijelkaar gehouden moesten worden, deze klapte echt helemaal uitelkaar, en opnieuw lijmen en schroeven was de oplossing! Of Mach nu in het zelfde rijtje moet staan als KoolSound, BST enz.. mogen jullie zelf bepalen!
..Je Ducktape brood voeren...
Patrick BeukenStandaard Lid
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
30-3-2007 16:28
De Nederlandse importeur van Limit is 'Hesdo' in Den Bosch, als ik het goed heb begrepen van een winkel. Meer weet ik ook niet over dit merk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)