Forum > Newbie Forum

Dj Tutor

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
7-3-2007 13:27
Voor veel beginnende dj's is de volgende website wellicht het paradijs.

https://www.djtutor.com

Hier wordt aan de hand van video's van alles met betrekking tot beatmixen, Drive-in shows, speakers enz enz. uitgelegd.

Het engiste nadeel is misschien dat het in het engels is. razz :p

Groeten,
Derk
Dj ShuffleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2006
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 23
7-3-2007 16:44
Woo ziet er zeker goed uit! Er staan ook lekker veel filmpjes op, handig dus happy :)
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
7-3-2007 17:10
dank je, dit kan nog wel eens handig zijn
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-3-2007 01:49
Helaas staat er ook weer een hele hoop op waar geen h*l van klopt. Heb laatst een filmpje gezien waarin de beste man een toonarm af stelde en ik kon er smakelijk om lachen... en meestal lach ik niet als mensen goed uitleggen hoe iets moet maar luister ik aandachtig sneaky :V
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-3-2007 10:18
Platter stuck video: Auw... In plaats van het plateau een beetje omhoog te trekken alvorens de spindle te "tappen" doet deze meneer het maar "gewoon" (niet goed voor het lagerbed). Ook tappen met een stuk hout uit de tuin (de stukken vallen er al uit op de video) is niet slim. Gewoon de houten steel van een hamer of het handvat van een schroevendraaier is beter (vallen tenminste geen stukken uit).

Wegvallende contacten. Deze meneer rubt de pennetjes van de headshell over z'n broek (prima) maar vind het daarna genoeg in de arm te blazen. Goh... Corroderen die aansluitingen niet dan??? Ook niet "je dat" dus.

Arm afstellen video: Hoogte instelling kijkt naar de arm in plaats van naar de naald (ik altijd maar denken dat het de naald was die de plaat afspeelde ;-)

Ben daarna maar opgehouden te kijken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
9-3-2007 12:14
tja zag ook wel wat dingetjes waar ik m'n bedenkingen bij heb, maar ja

als reind en jij nu is even al die filmpjes bekijken en commentaar geven worden we wel wat wijzer laugh :D

of maak jullie eigen filmpjes razz :p
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-3-2007 12:41
In tekst is schijnbaar te min? Jammer van de vele vele MB's die ik volgepend heb met informatie in dat geval...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
9-3-2007 12:44
nee zeker niet zal ik ook nooit zeggen shocked 8O , maar filmpjes zijn altijd leuk toch
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
9-3-2007 13:04
wat ik vooral jammer vond, is dat hij begint over harmonisch mixen en het dan niet af maakt. Op het moment dat het over toonladders gaat stopt het filmpje, terwijl het dan juist pas interessant wordt.

Hopelijk komt daar nog een vervolg op.
niet nodig
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-3-2007 14:01

RiMa schreef:

nee zeker niet zal ik ook nooit zeggen shocked 8O , maar filmpjes zijn altijd leuk toch
Nadeel van filmpjes is dat de informatie vaak maar half blijft hangen, je kunt iemand beter de moeite laten nemen iets aandachtig door te lezen dan hem achterover te laten hangen in zijn bureau stoel terwijl ie een filmpje kijkt.

Ik weet zeker dat wanneer je een groep van 50 mensen neemt en de ene helft een filmpje laat zien van een toonarm af stellen en de andere helft een geschreven versie laat lezen de laatste groep het er na het lezen van het stuk beter in staat is een toonarm correct af te stellen dan de groep die het filmpje heeft gezien.

Daarnaast zijn filmpjes niet echt bevorderlijk voor je google positie en is het een flinke aanslag op je portemonnee qua bandbreedte. Het enige wat ik zelf online zet aan filmpjes zijn dingen puur ter vermaak en die staan op youtube. Kost me geen drol en ik zit ook niet met het probleem dat mensen eerst weer quicktime e.d moeten gaan installeren. Filmpjes vind je hier, https://www.youtube.com/aboutdj.
Komen er overigens na de Messe nog een hele hoop bij want ik ben dit jaar gewapend met een mooie dv cam naast de Eos die ook al overal mee naartoe word gesleept.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)