Forum > Newbie Forum

Geluidsset boxen + versterker rond de 8000 eu

(53 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
9-2-2007 18:07
*HINT* KIJK NAAR VOLGENDE POST; ALS JE NIET EEN WALL-OF-TEXT WILT LEZEN MET ACHTERGRONDINFORMATIE *HINT*

Ik ben zoekende naar verschillende mogelijkheden voor een college. Op dit college worden toneelstukken opgevoerd of vieringen gehouden zoals Sinterklaas en een Kerstspel voor een redelijk publiek van rond de 500 man, totale oppervlak rond de 400 m^2. Dit werd gebruikelijk gedaan met een 17-jaar oud beestje wat best wel aardig is, maar gewoon geheel versleten, af en gewoon totaal afgeschreven is. Vraag me niet naar de specificaties van dit beestje, want ik was niet betrokken bij de aankoop van die apparatuur, noch heb ik de beschikking over handige hulpmiddelen zoals handleidingen, maar ik vermoed dat het 200 watt kwaliteitsspeakertjes waren en in die tijd is er zeker niet op bezuinigd en er is goed geluisterd om een degelijke installatie aan te schaffen en er komt nog steeds wel redelijk geluid uit, nou jah.. er komt geluid uit.

Er wordt dus nagedacht over een nieuwe installatie die in elk geval zonder problemen een dergelijk toneelstuk aankan.

Na een aantal dagen verschillende forums te hebben gekeken, en vooral te hebben gelezen, wordt het misschien toch eens tijd om van ervaringsdeskundigen, dan wel experts of belangstellenden, te horen wat een goede installatie is en wat niet. Natuurlijk is er heel erg veel prut te koop, zelfs nog voor veel geld, en is er ook heel erg veel kwaliteit te koop, meestal voor nog meer geld en daarom zal het budget ook zeker een rol spelen. Daarnaast is de toepassing van de apparatuur zeker belangrijk.

Over het budget kan ik uitgebreid en kort zijn, en voor de volledigheid zal ik maar beiden doen. In het kort, elk budget is prima zolang het het geld waart is, en nu het uitgebreide antwoord omdat het korte antwoord niet voldoet; ik zelf zit nu te denken om rond de 8000 tot 10.000 euro uit te trekken voor een serie boxen en versterkers waaruit gewoon goed geluid komt. Waarom elk budget toch goed is? Als blijkt dat ik voor 15.000 een perfecte installatie kan aanschaffen ipv een halve installatie te kopen voor 12.000, zie ik zeker de meerprijs een belangrijke waarde hebben en zal ik zeker een positief advies uitgeven voor de duurdere installatie. Mocht echter blijken dat in de verste verte mijn doelen niet haalbaar zijn (althans niet voor dit geld), geen probleem, dan is het namelijk het advies om te huren, waar we gewoon goede kwaliteit hebben.

Over de toepassing: sowieso voor toneelstukken en vieringen en ook voor schoolfeesten tot 500 man, zeg es 700 voor wat overkill wat niet verkeert is IMO. Voor een impressie van een dergelijk schoolfeest heb ik voor de lol es geprobeerd hoe goed mijn fotocamera kon filmen en het resultaat was een kort filmpje van 20 seconden ongeveer.
Filmpje schoolfeest

Geluid vond ik nog verrassend goed voor een fotocamera... kwaliteit is nog verder omlaag geschroefd voor youtube, maar goed, gaat om het idee.

Maar er komt nog wat bij. Het is de bedoeling dat deze installatie mobiel is en dat met name omdat deze installatie als aanvulling, noem het versterking of verbetering, moet kunnen dienen voor een vaste installatie in een andere (nog te bouwen) kantine van een evengroot oppervlak met een podium, kleine tribune en een regiekamer waar standaard leuke boxjes moeten komen te hangen evenals leuke lichtsetjes. Budget voor deze ruimte zal ongeveer rond de 25,000 eu liggen, maar daar gaat het nu niet om. De installatie waar het nu wel om gaat moet dus ook een leuke aanvulling kunnen vormen voor de (ook) nog aan te schaffen vaste installatie voor toneelstukken, recepties, presentaties en zelfs kerkdiensten (!).

Voor vervolg zie onderstaande post
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
9-2-2007 18:08
8 x bewerkt. Laatst door Harmsen op 10-2-2007 10:50
Mocht bijvoorbeeld blijken dat het onmogelijk is om met het huidge budget iets goeds te kopen, prima, dan zal ik alleen kijken naar een leuk setje voor toneelstukken met vooral spraak etc en zal ik het budget gaan beperken.

Om toch maar een voorzet te geven, heb ik de volgende apparatuur momenteel in gedachten. Nu zijn het misschien niet de topmerken, maar het gaat met name of hier gewoon goed geluid uit komt voor de beoogde toepassingen.

Boxen:
2x DAP RS-215
2x DAP RS-218B
4x PA boxen (wordt nog naar gekeken)

Versterkers:
3x American Audio V-5001plus Versterker

Crossover
1x DBX DriveRack PA (of een andere met delay)

Equalizer
1x Behringer DEQ-1024
(kwaliteit is misschien niet aanwezig, maar gaat me meer om dat mensen de mogelijkheid hebben om echt heel erg storende dingen aan te kunnen passen wat net niet meer kan op een mengpaneel. (ik zet er nog maar een paar uitroep- dan wel vraagtekens bij om de combinatie maar eens te benadrukken) (?!?!?!)

Misschien moet ik nog wel even vermelden dat ik me ervan bewust ben dat ik DAP nou niet echt een uitmuntend merk vind, aangezien vele reacties (bedankt!) over DAP speakers op dit forum, sommige positief, met name over de betere speakers, sommige negatief, over de budget speakers. Nu zal hier ongetwijfeld geluid uit komen (duh!) en ook gewoon goed geluid, maar ik zou dit niet willen vergelijken met topspeakers, alleen of dit goed genoeg is of niet, gezien de doelstellingen.

Alvast hartelijk bedankt voor een eventuele reactie dan wel advies.

einde bericht
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
9-2-2007 19:15
DBX driverack PA is zeker wat. Over de rest van je set, je hebt nu een leuke set samen gesteld. Er zijn zeker andere alternatieven van andere merken maar ik weet niet of je voor dit budget zo'n zelfde set kan krijgen.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
9-2-2007 22:43
De set die je zelf voorsteld is een set waarmee je prima je schoolfeesten kunt gaan houden. Gezien het type speakers, de afmetingen en de benodigde randapparatuur is dit - in mijn ogen - totaal geen ideale set voor 'spraak' klusjes. Om dit goed te realiseren zul je moeten kijken naar verschillende, kleinere speakertjes/zuiltjes op statiefjes in de zaal of liever verspreid hangend in de zaal. Hierin zijn, ook voor het opgegeven budget, prima mogelijkheden, zelfs in een wat professioneler segment dan DAP. Een prima speaker in dit geval is de RT2 van Fohnn. Omdat de situatie niet volledig geschetst is (hoogte zaal, breed of juist vooral diep etc.) kan ik moeilijk zeggen welk aantal je dan nodig hebt. Speakertjes zijn zeer prijzig, maar bij juiste toepassing heb je er niet overdreven veel van nodig en zal het in het budget zijn in te passen. Ook AD heeft (voor iets minder geld) dit type speaker. Qua versterking zit je aardig op de goede weg, in de set die je aangeeft. Hier kan ik verder weinig over melden omdat in bovenstaand verhaal natuurlijk een heel andere situatie wordt geschetst door mij.

Je kan natuurlijk, zoals je zelf al aangaf, kiezen voor alleen spraak/toneel toepassingen. Dan is een configuratie als bovenstaand een prima oplossing, beter dan 2 grote stacks naast je podium. Denk hierbij aan spreiding van het geluid en de 'natuurlijkheid' van de spraak.

Wil je toch disco's zou ik het het overwegen waard vinden om een combinatie te zoeken van verschillende speakerzuiltjes in de zaal (voor spraak) en een stack om een lekkere disco te draaien voor plm. 500 man. Misschien is het interessant om hierin eens te kijken naar een a). actieve set (zeker qua transport ideaal) b). 2e hands set (gezien je budget, er zijn hele nette sets te krijgen(als nieuw).
Een combinatie hierin zou bijvoorbeeld zijn een 2e hands SP4 set van SoundProjects. Zijn veel te vinden, en dit beukt minstens al dan niet beter dan een nieuwe DAP set.

Kortom, er zijn heel veel mogelijkheden, en ik zal in jou geval zeker eens een afspraak maken bij een dealer om wat verschillende mogelijkheden te bespreken EN te beluisteren!

Zoals ik al zei zou ik in jou geval een combinatie zoeken van toneeltoepassing (verschillende plaatsen speakers) en discotoepassing (stacken). Bijna ieder merk heeft hiervoor wel verschillende mogelijkheden in speakers voor in de aanbieding. Succes ermee!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
9-2-2007 22:58
Ten eerste een kleine kanttekening: het is DAP ipv DAB (en ik meende dat dit kwam van dutch audio products, ook al wordt het gros van hun producten in China geproduceerd) wink ;). De naam DAP is om zeep geholpen ten toen ze meuk als de mc reeks op de markt brachten. Echter wil ik daarmee niet zeggen dat Dap per definitie slecht is. De crème de la crème zul je er niet vinden, maar leuk spul hebben ze zeker, en de prijs kwaliteit volume licht over het algemeen vrij hoog. Wel zou ik de merknaam kaartjes er af halen en appart bewaren om te voorkomen dat merkengeile bands/ artiesten / DJ's / whatever er moeilijk over gaan doen, puur vanwege de mindere reputatie van DAP.

Verder inhoudelijk:

DAP Roadstack: Nooit gehoord, klankmatig dus niet over te oordelen. Wel lijkt het me duidelijk dat de set bedoeld is als een 1:1 verhouding tussen subs en toppen, dus dat zou ik dan ook zo houden. Voor spraak (kerdiensten, toespraken etc) zou ik echter liever geen grote FOH set neer zetten, maar meerdere kleinere gevlogen topjes (12"1" of 10"1"combinatie's), incl. de bijbehorende delay instellingen op de processor (later meer over). Voor toneel zou je dan bovenstaande topjes/ fullrangers kunnen gebruiken i.c.m. 2 van je dap subs (één aan iedere kant). Qua volume zul je de 500 man met die set waarschijnlijk wel trekken.

American Audio versterkers: Van horen zeggen: heel aardig voor het geld. Echter heb ik iniütief mijn vraagtekens nog steeds een beetje bij de betrouwbaarheid van deze dingen, en zou daarvoor dus ook wat meer kijken richting de A-merken. Ik wil niet zeggen dat de AA versterkers een verkeerde keus zijn, ik vraag het me gewoon af, niet meer en niet minder wink ;). Meot er erg veel met het rack gesleept worden is het heel misschien de moeite waard om naar lichtgewicht amps te kijken, maar op een school met zoveel jonge mensen zou ik me daar niet al te druk over maken als het op wielen staat wink ;).

Processing: De Driverack PA klinkt als een klok kan ik je wel vertellen. Heb hem één op één vergeleken met de behringer processor en dat was duidelijk in het voordeel van de driverack. (Note: compleet subjectieve meting (kwaliteitsbeleving is persoonlijk ;-) en een behoorlijk prijsverschil tussen de 2 systemen. Wil je echter zoals hierboven gemeld met een delay gaan werken is de Driverack PA niet meer toereikend gezien het feit dat de maximale delaytijd daar slechts geschikt is voor driver allingment en niet voor een echt delay speaker. Andere opties: Behringer (imo mindere geluidskwaliteit), OEM processor (o.a. gemaakt door DAP, Ecler), de Xilica processor en de Driverack 260. De Behringer zit daarbij in een flink goedkopere prijsklasse, de OEM en de Xilica zitten in de zelfde prijsklasse als de Driverack PA en de 260 zit er weer een flink stuk boven. Ook zou je nog kunnen kijken naar de processors van LEM en nog duurder kun je ook nog gaan kijken naar de hogere DBX range of de BSS processors. Ik zou het zelf lastig kiezen hebben tussen de Xilica en de Driverack 260 (prijsverschil in overweging meegenomen).

Equalizer: Persoonlijk vind ik het zonde om op zo'n mooie set een Behringer te zetten. Ook al zal het minimaal gebruikt worden, hij zit WEL in je singaalpad. Nu weet ik niet hoe het in dit geval zit, maar behringer randapparatuur staat over het algemeen bekend om een relatief hoge ruis. Voor het geld niets, maar dan ook niets tegen behringer, maar het is imo een beetje als duure auto met een goedkope versnellingsbak. Het zal in het begin allemaal prima werken, maar minder lang en minder lekker als met een duure versnellingsbak.

Verder vroeg ik me af of je nog een mengtafel nodig had? Daarvoor zou ik in ierder geval eens kijken naar de A&H mixwizzard serie (zeer goede ervaringen mee).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
10-2-2007 10:39
Hartelijk dank voor alle snelle reacties :)

Ik zal zeker meer gaan rondkijken, ook naar tweede hands omdat dit altijd weer scheelt wink ;) in de kosten. Omdat het echter voor een middelbare college is verwacht ik dat het bestuur alleen nieuw spul wil hebben ivm garantie en zulk soort dingen, begrijpelijk IMO. Ook worden er verschillende offertes aangevraagd en bestaat het plan om samen met de verantwoordelijke ICT-coördinator, een dagje te gaan stappen in de regio om verschillende boxen te beluisteren en om te kijken of dit de beoogde kwaliteit heeft of niet. Hierbij gaat uiteraard een decibelmeter mee, voordeel van een college... over een frequentiemeter wordt nog nagedacht...

IRT Maarten-square

Bedankt, ik had al veel positieve reacties gelezen over dit product (en een paar negatieve). Ik zal me zeker nog laten verrassen door andere alternatieven.

IRT larzzzie

Mmmmm... zulk soort dingetjes weet ik dan inderdaad net iets te weinig, dus je adviseert om een PA setje of i.d. ernaast te zetten voor presentaties etc? Lijkt me prima inderdaad. Naar wat voor budget zou ik moeten kijken voor deze kleinere speakers voor spraak? Extra versterkers hoeft misschien niet als er een limiter op de boxen of i.d. zit, om te verkomen dat een grapjas es de boxen opblaast. Maar dit moet ik dan bekijken zodra ik goede boxen hiervoor heb gevonden, misschien kan een goede serie schakeling al wonderen doen namelijk.

Over de afmetingen van de kantine heb ik veel uitgebreide informatie, ik heb zelf de hele kantine nog maar eens opgemeten om bijvoorbeeld te weten hoelang kabels etc zouden moeten zijn. Ik heb er ook wel foto's van, misschien is het handiger om aan de hand van een foto uit te leggen wat de afmetingen zijn.

Foto 1, linker-zijkant
Foto 2, kuip/midden

Op de eerste foto zie je de zijkant van de kantine. Het dak is rond de 3 meter hoog en op de achtergrond zie je een garderobe. Die muur heeft een lengte van rond de 10 meter. Het rode bakstenen muurtje wat de hogere rondgang scheidt van het lagere binnengedeelte, ook wel de kuip genoemd, is een metertje hoog en beschijft een vierkant, op één hoek na. Elke zijde is 15 meter lang. Hiernaast zit dus nog 5 meter gangpad tot de muren van de aula.
Foto 2 zou je naast foto 1 kunnen plakken om een panorama te krijgen. De foto toont het midden van de kantine en laat in de rechterbovenhoek ook nog een klein podium zien voor toneeldoeleinden. Dit podium staat in een hoek van 45 graden op het vierkant wat de kuip omsluit. De lengte van het podium is 8 meter, diepte zal wel rond de 6 á 7 meter zijn. De muurtjes aan beiden kanten van het podium zijn elk 8 meter en maken dan idd weer een haakse hoek om aan te sluiten bij de eerder beschreven rode muur op foto 1. Naast de rechterkant van foto 2 zou je weer foto 1 kunnen denken, op de garderobe na die recht achter de fotograaf stond. De kantine is symmetrisch als je een schuine lijn trekt vanaf het midden van het podium door de ijzeren paal die in de kuip staat.

Het publiek zit altijd in de kuip, of danst altijd in de kuip en dit is de enigste plek waar je gewoon goed geluid moet hebben. In de paden rondom de kuip staan tijdens feesten wel mensen, maar deze mensen hebben ff geen zin om te dansen en tijdens toneelstukken en presentaties zitten er hooguit mensen op het muurtje, maar niet verder uit de kuip.

(deel 1)
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
10-2-2007 10:40
Ik hoop hierbij een betere impressie te hebben gegeven van de benodigde ruimte.
Van de nog te bouwen kantine heb ik uiteraard nog geen foto's, maar wel bouwtekeningen gezien en ook dit ziet er veelbelovend uit. Het podium is stukken groten en gelegen in een hoek, dus niet in het midden. Verder is er ook hier weer een kuipidee, maar dit keer maar met 1 breed gangpad die de helft omslaat van de kuip. Ook is er een trap op 20 meter van het podium, wat kan dienen als tribune en is er achter deze tribune, een regiekamer voor dingen zoals licht en geluid. Het is nog onbekend wat hier komt te hangen aan lichten en aan geluid, wel is bij mij bekend dat dit een nog groter budget heeft en de zaal geschikt is voor 360 leerlingen, dus net wat kleiner dan de andere kantine. Ook is zeker dat hier een luidsprekersysteem komt met goede spraak boxen en dit zal ook worden ingebouwd door een onderneming, omdat deze ondermingen de expertise wel in huis heeft om boxen in te bouwen, met name veel ervaring bij de grotere bedrijven etc.

Over de spraaktoepassingen nog eens: Ik heb in eerste instantie mijzelf alleen verdiept in dergelijke apparatuur voor alleen spraak, toen ik echter het voorstel presenteerde werd het binnen gehaald met zoveel positieve geluiden dat ik meteen mocht gaan kijken naar de betere setjes waarmee ook schoolfeesten tot een goed einde kunnen worden gebracht. In eerste instantie zat ik de denken aan 4 kleinere boxen, over het budget wordt nog nagedacht, maar aangezien ze echt heel erg slecht zijn gewend (pak maar een vergrootglas en kijk es op foto 2 wat er achterin hangt, precies, een lekker boxje voor zo'n zaal :P) verwacht ik dat ik voor een redelijk kleine prijs toch leuke boxjes kan aanschaffen. Ik zal me zeker nog eens verdiepen in deze boxen. Ook de merken die je hebt genoemd zal ik me ook in verdiepen. Voor de duidelijkheid als ik het goed begrijp raad je aan om naast een discoset nog een kleiner setje te doen voor de mobiliteit en voor spraak? Met de mobiliteit zit het wel goed hoop ik in elk geval, tijdens schoolfeesten zijn er 30 vrijwilligers die gerust kunnen tillen en moe mogen worden, tijdens presentaties gaat dit echter gebeuren door een docent of i.d. en ivm de ARBO-wetgeving lijkt het me inderdaad verstandig een beetje rekening te houden met de beste man, deze DAP boxjes staan idd niet echt bekend vanwege hun geringe gewicht..

IRT big bang

DAP Roadstack: Zal idd ff aanpassen, 1:1 dus. (Scheelt ook nog eens voor het budget, dus zeker prima wink ;) )
Ook jij raadt aan om kleinere boxjes voor spraak neer te zetten, met meer de midden en hoge tonen erin (12" en 10" voor midden ipv de 15"). Lijkt me ook een prima advies. Alleen 'delay-instellingen' shocked 8O. Bedoel je dat er een apparaatje tussen komt wat de signalen zo verzendt dat boxen op verschillende posities toch ervoor zorgen dat ze allemaal op relatief hetzelfde moment geluid maken om bijvoorbeeld in het midden synchroom te lopen om een soort van kunstmatig gecreërde echo te verkomen?

American Audio versterkers: zal nog wel even mijn oog laten vallen op andere versterkers en op het forum hier rondzoeken naar de A-merken versterkers, echter als ik heel erg eerlijk ben zal dit meer een optie zijn mocht er geld over zijn wat niet naar andere dingen gaat zoals naar een EQ, mengpaneel of extra licht. Idd, genoeg mensen om te showen met alle apparatuur en ze hebben het geluk dat er zelfs liften aanwezig zijn waarmee ze lekker kunnen vervoeren, evenals karren mocht het hun te zwaar worden, zal ook nog wel kijken naar de flightcases om ze een handje te helpen.

(2)
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
10-2-2007 10:41
Processing: Hoewel de crossover goed is, raad je aan om te gaan werken met een delay wat deze gewoonweg niet heeft. Lijkt me mogelijk binnen het budget idd. Wat is het voordeel van de Driverack 260 boven de Xilica? Moet ik dan denken aan garantie en kwaliteit, of meer mogelijkheden dan wel een duidelijk hoorbaar verschil voor de leek? Zal in ieder geval kijken naar alle producten en naar de bijbehorende reacties.

Equalizer: In wat voor budget kan ik hier kijken voor een kwalitatief goed merk, met nog wel in ogenschouw genomen dat het hier gaat om incidenteel gebruik? Ik heb geen idee hoeveel technici na mij überhaupt een EQ gaan aanraken en of ze dit goed kunnen instellen, lijkt me wel vanzelfsprekend maar goed. Dit was idd meer uitgezocht met het motto "iets is beter dan niets" en "wat de boer niet kent, eet hij niet".

Mengtafel? Ikzelf zat te denken aan A&H mengpaneel, en dan met name voor de toneeltoepassingen om voldoende mogelijkheden te hebben. Voor de vaste studio ben ik nu nog niet mee bezig, maar mij leek de een soortegelijk mengpaneel ook wel staan in een regiekamer, wellicht één van de grotere broertjes.

Voor DJ's echter heb ik nog niet zo heel erg veel ideëen, zit nu te overwegen om een apart mengpaneel hiervoor aan te schaffen met meer speciale functies, maar aan de andere kant kan het denk ik ook prima met twee goede CD spelers (zag al veel topics daarover razz :p) aangesloten op het mengpaneel wat ik op het oog had. Zo leuk vind ik al die effecten op een mangpaneel ook weer niet wink ;)

PS: Het was idd geen boycot om DAP te schrijven als DAB en daarmee aan te geven dat de producten meer werden gemaakt door de bekwame aziaten, maar meer een typo. Ik ben blij dat ik dergelijke topics post in het newbies forum shut up :X.

Ik hoop hierbij een voldoende reactie te hebben gegeven, suggesties zijn altijd welkom en zijn ook zeker erg leerzaam. Ook verschillende bedrijfjes bieden momenteel wel grappige dingetjes aan, ik wacht nog wel op een aantal offertes. Maar ik zou zelf graag een voorstel willen indienen wat gewoon goede kwaliteit heeft en waar men niet teveel voor betaald, helaas speelt geld ook een rol in het onderwijs. Ik zoek gewoon goede apparatuur, maar het hoeft idd niet te gaan om uitstekende kwaliteit omdat de mensen simpelweg het verschil IMO niet zullen ervaren op een dergelijk college en tijdens feesten meer afgaan op "wat een grote boxen" ipv "Waah! een JBL JRX-125 misbruiken ze hier". We hebben bijvoorbeeld een keer Behringer apparatuur gehuurd, nou ja geleend want het was voor ons gratis en hiervan zei men dat het goede kwaliteit is en dat Behringer een topmerk is... Nu moet ik wel lichtelijk nuanceren dat Behringer topspul wel degelijk heeft, maar dit was niet het geval bij ons... Maar goed, ik sta bekend om op forums (met name internationaal) veel te lange berichten te posten en misschien moet ik er maar es mee kappen. Als iemand een toelichting, dan wel een advies of suggestie wil geven, u bent van harte welkom. (wil eerst alleen geluid behandelen, maar de lichten komen ook nog aan de orde, hierbij gaat het alleen om een paar 'grappige' scans voor weinig geld, een stroboscoop, een trussbalk, en een rookmachine en eventueel nog wat leuks erbij, de spots hebben we al (en is ook kwaliteit en DMX gestuurd met een 24 kanaals paneeltje).

(einde 3/3)
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
10-2-2007 12:06
Lange posts zijn geen enkel probleem zolang ze wat toevoegen. Ik zou voor je dj-setje toch echt kijken naar een andere mixer, want ik denkt niet dat het je met deze Allen&Heath gaat lukken.
Maarten
P.S. Je kan als je kleine topjes wil gaan vliegen (12" oid) ook Iven even om een offerte vragen (ivo2 hier op het forum). Hij bouwt hele mooi setjes die geheel naar wensen kunnen worden gemaakt. Ik denk dat je daar zeker iets vindt wat goed is voor jouw toepassing. Je zou voor het disco-gebeuren dan gewoon je DAP Road Stack kunnen gebruiken en voor meer de spraak/toneel-toepassingen gevlogen topjes, ik zou daarvoor dan wel andere versterkers gebruiken zodat je niet zit te kloten met ompluggen/limiten enzovoort.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
10-2-2007 20:28
Wat ik bedoelde was het volgende (in het kort)...
# Voor spraak toneel:
Kleine topjes (zoals hierboven al aangegeven) gevlogen in de zaal. Deze
hangen 'vast'. Zoals eerder aangegeven door bigbang, gedelayed etcetera.
# Voor disco/mobiliteit:
Bijvoorbeeld een Soundprojects SP4 set, 2 top,2 sub. Deze kasten zijn zeer goed handelbaar, wielen eronder (makkelijk voor vervoer) en dan zijn ze ook nog 's actief. Zo zijn er nog wel meer merken met een vergelijkbare set, maar ik weet uit ervaring dat een dergelijk set flink genoeg beukt (en zeker voor de door jou aangegeven 'kuip').

Terug naar forum Reageer (zonder quote)