Forum > Licht

Bigdipper laser: K1000 vs K1000+

(26 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
9-2-2007 00:15
Hallo, sinds ik mijn 2e hands topic heb geopend waarin staat dat ik een laser zoek heb ik 2 soorten lasers aangeboden gekregen.

1: K1000
2: K1000+

Nu weet ik dat de k1000+ een snellere laser is en dat het een animatielaser is, kan ik hieruit opmaken dat ik bv vogeltjes kan maken of poppetjes kan laten lopen?

Ik ga deze laser gebruiken voor verhuur en toevoeging op eige shows (denk aan schoolfeesten).

Beide lasers zijn 100 mW, maar wat ik me afvraag is het prijsverschil (ga uit van nieuwprijzen) het waard om voor de k1000+ te kiezen en zijn de voordelen van de k1000+ ook echte voordelen voor drive in shows? Ik bedoel zoals: ik kan wel een cd speler nemen met 100e functies en effecten maar die gebruik ik toch niet voor het normale drive in werk.

Ik zit nogal in de knoop met de keuze, want ik ben bang dat als ik voor de k1000 kies dat ik even later spijt zou krijgen dat ik niet voor een k1000+ heb gekozen omdat deze toch veel meer voordelen had. Ik heb met geen van de lasers ervaring, wel met de big dipper F01, JB-Systems Space Color Laser en de Spookyblue 30mW. Ik was erg tevreden over deze lasers, maar omdat ik nog nooit ervaring heb gehad met beter e lasers kan ik eigelijk niet oordelen, dus ben benieuwd wat de ervaringen zijn over de k1000+

Mvg
I Love House Music!
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
9-2-2007 13:28
De enige verschillen tussen de K1000 en K1000+ zijn (voor zover ik het weet) dat de K1000+ galvo's, animatiemogelijkheid en blanking heeft. Als je denkt dat je dit nodig hebt (wat ik me afvraag bij een drive-in show) zou ik de K1000+ kopen, en anders zou ik bij de K1000 blijven. Ook hier is al wat over geschreven in dit topic.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
9-2-2007 13:35
Hms blanking en galvo's zeggen me nog niet zoveel, en raar dat ik toen ik op big dipper k1000 zocht ik dit topic niet zag !Moet maar een brilletje kopen ofzo, maargoed het is nu al wat duidelijker. Kan ik concluderen dat ik ook via dmx teksten kan maken en niet alleen via de ILDA poort? Lijkt me dat dat wel met een software moet!

Aangezien ik niet bereid ben om die software te kopen vraag ik me af wat dan nog de voordelen van de k1000+ zijn. Ik las snellere motoren dus alle figuren scherper. Ik neem aan dat door de meerdere kanalen op de k1000+ wel meerdere figuren zijn te maken dus oook golven en mooie beamshows. Kan dat via een dmx paneeltje? of moet je daar ook die software voor hebben?
I Love House Music!
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
9-2-2007 17:51
De standaard figuren en programma's kan je gewoon via een dmx-paneel aansturen. Voor het gewone drive-in werk zou ik gewoon de K1000 nemen (tenzij het prijsverschil héél klein is)
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-2-2007 22:38

Mifex schreef:

Kan ik concluderen dat ik ook via dmx teksten kan maken en niet alleen via de ILDA poort? Lijkt me dat dat wel met een software moet!
Via DMX kan je alleen de "ingebakken" teksten laten zien. (Happy,Welcome,go go go en twee chinese teksten)
Het zelf maken van teksten moet via lasersoftware en hardware, die je aansluit op de RJ45 ingang.
Let wel op, er zijn K1000+ lasers die deze ingang niet hebben (oudere versie). Verwacht overigens niet dat je enorme teksten en geweldige animaties kan maken met de lasersoftware. De 10K galvo's zijn niet echt spectaculair te noemen.
Een software/hardware pakket zit overigens rond de 600 euro. Teksten en animaties zijn alleen "aardig" als je ze op doek projecteert. Voor beams only, heb je geen projectie doek nodig.
Aangezien ik niet bereid ben om die software te kopen vraag ik me af wat dan nog de voordelen van de k1000+ zijn. Ik las snellere motoren dus alle figuren scherper.
Beams zijn niet scherper.
De beams zijn beter controleerbaar, via DMX heeft de unit meer functies. (de vraag is echter of je dat gaat gebruiken.)
Ik neem aan dat door de meerdere kanalen op de k1000+ wel meerdere figuren zijn te maken dus ook golven en mooie beamshows. Kan dat via een dmx paneeltje? of moet je daar ook die software voor hebben?
Dat kan via een paneeltje, vergt echter wel wat programmeer werk.

Een K1000+ heeft maar liefst 95 verschillende patronen, waaronder diverse beams, 2 animaties, een paar teksten en "figuren" (plaatjes).

Tja, moeilijk te zeggen welke keuze je het beste kan maken. Mijn lasers hebben stappen motoren en slechts 26 patronen (gebruik er echter slechts een paar) en de "show" valt of staat bij het programmeerwerk.
De door jou genoemde F-01 en JB hebben overigens ook stappen motoren.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
9-2-2007 23:22
Bedankt voor de info.

Kun je geen animatieshows maken die zeg maar mooi zijn voor beamshows? Zoals een animatie met vele puntjes, zie je als beam heel mooi!.. Want een animatie hoeft toch niet perse een animatie te zijn?
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-2-2007 00:22

Mifex schreef:

Want een animatie hoeft toch niet perse een animatie te zijn?
Dan is het dus geen animatie wink ;)
Een animatie heeft men gemaakt van een vogel in verschillende standen, door deze beeldjes achter elkaar af te spelen lijkt het of de vogel vliegt.

Wat betreft de vele puntjes, op kanaal 10 is het mogelijk de soort beam te kiezen, Normal, dot-line, subsection en dot. Die kan je gebruiken bij bijvoorbeeld een cirkel.
De dot instelling geeft de vele puntjes die door de zaal "schieten" heeft wel als nadeel dat het eigenlijk totaal niet indrukwekkend is. De normal en dot-line instelling geven de mooiste beelden. Deze instellingen gooien namelijk het meeste laserlicht eruit.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
10-2-2007 00:54
Dan bedoel ik een animatie van puntjes laugh :D . Ik zag namelijk de jb systems laser burst die heel veel stipjes heeft en di edoor elkaar gaan en dat vond ik echt zo'n mooi effect maar dan was weer het nadeel dat deze geen beams kon alleen maar met heel veel puntjes bewegen.

Ik ben er denk ik bijna uit. Ik weet niet in hoeverre het aanbod op de pa markt is, voorgaande jaren niet op gelet maar ik denk dat 250 euro een mooie prijs is voor een k1000? Daarbij nog een klein vraagje, wat voor laser is het? (HeNe, Argon, enz.)
I Love House Music!
FunkymasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2004
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 26
10-2-2007 09:21
Een diode laser, dpss dacht ik.
DjwirelessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 2-9-2014
Berichten: 126
10-2-2007 13:28
daar zit een DPSS (Diode Pumped Solid State Laser)laser in
Het was de bedoeling slapend rijk te worden, maar ik kon de slaap niet vatten

Terug naar forum Reageer (zonder quote)