Forum > Licht

Uitlichten (feest)café

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
1-2-2007 21:11
Goede avond allen,

Het probleem is als volgt: Het café waar ik werk gaat door het leven als een bruine kroeg. Echter op Zaterdag avond word het gebruikt als Feestcafé (d.w.z. Gevarieërder publiek, (meer) Apres ski muziek en meer drank wink ;)). Het café is gevestigd tussen een aantal andere horecagelegenheden en op zaterdag avond heeft het café nog steeds de uitstraling van een bruine kroeg, immers het is binnen redelijk donker. Nu is de bedoeling dat hier verandering in gaat komen. Het café moet vanaf de buitenkant meer een uitstraling krijgen van een feest café.

Om een idee te geven van het pand:
Foto 1
Foto 2.

Nu ben ik opzoek naar enkele budgetaire oplossingen om het toch aantrekkelijker te krijgen d.m.v. licht & geluid. Nu ben ik er op gewezen dat er niet geboord en gehakt mag worden in het pand zelf, dus grote stellages aan de buitenkant timmeren is niet mogelijk.

Wie o wie kan me adviseren in leuke, doeltreffende oplossing?

Alvast bedankt!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
1-2-2007 21:30
Aan de binnekant van het raam (opbouwbaar)danspodiumpje maken, 4barretje en wat (dmx?) effectjes er op en gaan. Niets zo aantrekkelijk als mensen zien dansen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
1-2-2007 21:46
In ieder geval 's avonds die luifel omhoog halen laugh :D

Daarnaast is het maar net hoe je het wilt. Binnen wat moonflowers ophangen kan al het gewenste effect hebben, nog wat parretjes erbij en het heeft een hele andere sfeer.
Scanners en/of MH's zijn natuurlijk ook leuk, maar niet budgetair verantwoord razz :p

René
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
1-2-2007 21:59
Movingheads zou natuurlijk heel leuk zijn maar aangezien het café nog geen jaar bezig is, valt dit ver buiten het budget. En indien dit budget beschikbaar zou zijn dan zou ik alsnog eerder de CMX 3000 vervangen die ca. 5 keer per avond compleet vastslaat en ik voor jan met-de-korte-achternaam sta wink ;).
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
1-2-2007 22:40
Max,

CMX3000, welke software versie heeft dat ding ? Misschien moet je hem eens laten updaten door een service center, en meteen de lasertjes laten vervangen (75 uero per laser) ... is tie weer als nieuw...

we hebben er meerderen staan, en dit onderhoud deed de truck !
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
1-2-2007 23:20
Max geef eens wat meer info, je wil dus alleen het buitenaanzicht vergroten of wil je binnen ook wat meer verlichting?

Wat is de huidige sturing en wat hangt er al?

Wat is het budget waar we aan moeten denken?

Wie gaan het bedienen?

etc, etc.
Vergeet niet te lachen
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-2-2007 10:46

SpaceyDeeJ schreef:

Max,

CMX3000, welke software versie heeft dat ding ? Misschien moet je hem eens laten updaten door een service center, en meteen de lasertjes laten vervangen (75 uero per laser) ... is tie weer als nieuw...

we hebben er meerderen staan, en dit onderhoud deed de truck !
DeeJ, beide lasers zijn recent gevangen door een Pioneer Pro DJ dealer (HGL in Tilburg) echter zonder resultaat. Ik zal Zaterdag as. even nakijken welke software versie het apparaat heeft. Ik meen op J&H gelezen te hebben dat versie 2.21 de goede zou moeten zijn.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-2-2007 10:54

Melo-G schreef:

Max geef eens wat meer info
Bij deze:

Momenteel hangen er in de tent twee JB Winner scans op een Scanmaster II en een aantal Par 46 spots op een LM 400. De scan's lopen de hele avond een programma af en dat geldt ook voor de spots. Er is dus geen speciale lichtoperator. Immers, het gaat om een café! Het licht word dus gedurende de avond verder niet bedient en staat tot sluitingstijd aan wink ;).

Het doel is gewoon om de tent aantrekkelijker te maken omdat het op Zaterdag lijkt (vanaf de buitenkant) dat er niets te doen valt. Of dit aangepakt moet worden vanaf de binnenkant en/of de buitenkant, hangt af van de beschikbare oplossingen.

Hoe minder het kost, hoe beter het is (aldus de horeca-eignaar)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
2-2-2007 11:21
Verschillende cheap-ass opties:
- Lichtsnoer langs het raam. voordeel: kost geen fluit. nadeel: ziet er goedkoop uit en je moet al helemaal geen rood nemen wink ;).
- 2 flowertjes tegen de gevel: gekleurd als t vrolijk moet, witte als t iets te vrolijk is. Voordeel: Als nog ggen andere kroeg iets dergelijks heeft spring je er echt tussenuit. Nadeel: Ook al hang je ze onder een afdakje, naa een jaar oid zullen ze weggeroest zijn.
- podiumpje met parren binnenkant v/h raam: voordeel: erg aanstekelijk effect. naadeel: duurste optie+ podium zal echt over na gedacht moeten worden wil het overdag geen ruimte innemen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
2-2-2007 12:19
Ik werk ook in een feestcafe. Voor het cafe hebben we een grote vast overkapping wat juist als het buiten donker is ervoor zorgt dat de pui zelf er best duister en niet uitnodigend uitziet.
Daarom hebben we nu voor de wintermaanden een tijdelijk wandje geplaatst op de plaats waar de overkapping eindigt.
Dit is met zg rabbatdelen gemaakt. Deze kosten bijna niets en het bouwen was in een dag gebeurd.
Dit hout zorgt samen met wat attributen zoals een prikkabel en wat ski's een voor een skihut uiterlijk.
Voordeel is dat het cafe groter is geworden, en beter zichtbaar is.

We hebben er veel positieve reacties over gehad.
En straks als het weer warmer word, is het eenvoudig weer weg te halen en hebben we ons terras weer terug.

*fotootje*
Think Different ..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)