Forum > Geluid

numark cdn-90 vs. denon dn-2600f

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
11-5-2003 11:50
ik wordt er depri van, welke moet ik kopen welke mooi laten zitten in zijn doos, plz iemand, zeg het mij sad :( wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
11-5-2003 13:13
Ik ben een ERG grote fan van de CDN-90 vanwege de zeer goede beatkeeper die gebruikt KAN worden om loops strak te maken EN om de effecten juist te timen. Ondanks dat is de interface overzichtelijk gebleven (en da's iets dat Denon elke keer maar weer niet lukt IMO).

Ook de mogelijkheid (in de CDN-90) om zelf de software te kunnen updaten is erg prettig.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
11-5-2003 18:08
cdn-90 one
dn-2600f zero
"iemand wink ;) " zegt dat ik beter denon neem omdat ze deze in alle discotheken gebruiken, is daar iets van?
Heeft iemand ervaring met een dn-2100f?
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
11-5-2003 20:27
Heeft iemand 1 van deze 3??? sad :(
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
11-5-2003 20:37

woei schreef:

"iemand wink ;) " zegt dat ik beter denon neem omdat ze deze in alle discotheken gebruiken, is daar iets van?
Heeft iemand ervaring met een dn-2100f?
"iemand wink ;) " bedoelde hiermee dat het handig is om thuis met hetzelfde merk te draaien als dat je zult gebruiken op verplaatsing, of dat toch op dezelfde manier reageert wanneer je manipulaties uitvoert. die "iemand wink ;) " zal je niet horen zeggen tegen een drive-in dat hij Denon moet nemen omdat discotheken die gebruiken, maar die "iemand wink ;) " zegt wel tegen gasten die graag willen doorgroeien naar het discotheekmilieu dat ze beter een Denon, twee Technics' en een Rodec nemen, gewoon om geen "overgangsproblemen" te ondervinden. Wanneer je van plan bent om op verplaatsing te draaien met eigen materiaal, dan is de manier van kiezen helemaal anders dan wanneer je in het discotheekmilieu terechtkomt waar praktisch elke installatie gebaseerd is op bovenstaande componenten! Laat dit duidelijk zijn happy :)
OFFTOPIC: je profiel komt me bekend voor op dit forum ... razz :p
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
12-5-2003 10:37
hey, ik heb beiden,
Heb de 2100 pas verkocht en daar wederom een 2600 voor terug genomen.

De denon's verhuren gewoon makkelijker, da's alles.
Als ik zelf zou moeten kiezen, ga ik persoonlijk voor de cdn-88 van Numark.
Werkt kwa effecten naar mijn zin, iets makkelijker dan de cdn-90.

Bij denon moet je eerst in een menu om de effecten te kunnen selecteren, en dan heb je nog maar 3 effecten.
Bij Numark een heel stuk meer. Wat ik wel mis op de Numark is een sampler.
Verder is het een top apparaat.

Verder nog een Vraagje aan dre:
Ik heb de cdn88 nu een dik halfjaar, nu is ie vorige week 7dagen aan een stuk weggeweest en begind de rechter kant moeilijk te doen, hij blijft telkens hangen.
Maar dan niet als een cd maar meer als een plaat. Is dit een meer voorkomend probleem? (dit is echter het eerste probleem waar ik tegenaan loop bij Numark)

Echter moet ik ook zegge dat ik met de Denons (waarvan ik de eerste 2600 nu 3jaar heb) nog nooit problemen heb gehad, behalve een vastgelopen cd-lade, dit kwam echter omdat er iemand tegenaan gelopen was, en dit is door de dealer gratis gerepareerd.

Dus, als je het wil gaan verhuren zou ik een denon 2600 kiezen, omdat die gewoon makkelijker te verhuren is, en als je thuis wil mixen zou ik voor een Numark gaan, gezien de functies.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-5-2003 12:07

ws soundexpresse schreef:

Verder nog een Vraagje aan dre:
Ik heb de cdn88 nu een dik halfjaar, nu is ie vorige week 7dagen aan een stuk weggeweest en begind de rechter kant moeilijk te doen, hij blijft telkens hangen.
Maar dan niet als een cd maar meer als een plaat. Is dit een meer voorkomend probleem? (dit is echter het eerste probleem waar ik tegenaan loop bij Numark)
Klinkt alsof het "gangpad" vies of beschadigd is. Even mee naar de dealer om na te laten kijken.

PS: Ik snap niet waarom je de effecten makkelijker vind op de CDN-88 dan op de CDN-90. Op de 90 heeft elk effect z'n eigen button, op de 88 moet je met de "up/down" buttons werken. Geef mij de 90 maar ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
12-5-2003 19:21
heel makkelijk dré: bij de cdn-88 zie je meteen welk effect al geselecteert is en kun je ook al een effect "voor" selecteren, werkt naar mijn mening overzichtelijker.

De 88 is intussen al terug naar de dealer, ik laat het wel horen als ie terug is.
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-5-2003 19:29

ws soundexpresse schreef:

heel makkelijk dré: bij de cdn-88 zie je meteen welk effect al geselecteert is
Is een oplichtende button niet duidelijk genoeg dan? ;-)
en kun je ook al een effect "voor" selecteren, werkt naar mijn mening overzichtelijker.
Bij de CDN-90 kun je de parameters van een effect zelfs al instellen VOOR je hem gebruikt. Kan dat ook bij de 88? Bij de CDN-90 zijn de effecten zoals echo, stutter e.d. BPM gerelateerd (dus een stutter klopt altijd). Volgens mij kan de CDN-88 ook dit niet.
De 88 is intussen al terug naar de dealer, ik laat het wel horen als ie terug is.
Laat je geen poot uitdraaien, het complete loopwerkje kost iets van 45 euro per stuk (ex montage) en is binnen zo'n 10 minuten te plaatsen (15 minuten voor de gehele speler (2 loopwerkjes)). Zodra dus de "schoonmaak/reparatie" duurder wordt dan 125 euro dan zou ik gewoon de loopwerkjes laten vervangen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
12-5-2003 20:13
Owja, ik wil deze speler vooral thuis gebruiken en nu en dan een feesie mee draaien.

@Dré: sorry, men pass van f3nder was ik kwijt dus die account mag je verwijderen als je wilt, sorry voor het ongemak

Terug naar forum Afgesloten topic