Forum > Newbie Forum

[Beginner:] CD Speler + Mixer; Budget €800,-

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
6-11-2006 00:35
2 x bewerkt. Laatst door SkyTechnician op 6-11-2006 20:32
Hoi,
Ik ben al een hele tijd op zoek naar informatie over CD spelers en Mixers, (zoekfunctie/webshop/kennissen)
Maar ik kom er niet echt uit want er zijn zóveel combinaties mogelijk dus vraag ik wat advies van jullie.
Ik heb zelf al wat dingen uitgezocht en ik weet ook dat ik met Enkele Cd spelers wil werken omdat dat makkelijker te upgraden is en een dubbele niet.
Ik ben van plan een kleine drive-in in stapjes op te bouwen dus wil ik het wel gelijk goed doen i.p.v. 3x verbeteren.
Zou het lukken om met dit geld twee redelijke Cd spelers en een (iets goedkoper) mixertje aan te schaffen?

Welke lijkt jullie de beste CD speler?

Ik zat te denken aan 2x DAP TL-850, Misschien is dat wel teveel van 't goede maar ik moet wel iets hebben waar ik een feestje mee kan draaien.

Of de Numark Fusion 494 Kit alleen daar kon ik niet zoveel over vinden, er is maar 1 review over die CD speler en denk niet dat dat ook buiten m'n slaapkamer kan.

De Numark Axis-9 CR schijnt wel heel goed te zijn alleen ligt dan net buiten mijn budget (ik heb echt geen cent meer dan 800,- )

Of een klein stapje terug en dan een American Audio CDI-300 Of JB-Systems CD-200

En welk mengpaneel ik ga gebruiken weet ik eigenlijk nog niet precies, maar in ieder geval eentje rond de 150-200 euro met ingangen= cd - cd - computer - mic - headphones. de mengpanelen mogen wat mij betreft wel simpel blijven als ze maar niet kraken.

En eerst zat ik eraan te denken een Reloop RCD-800s te kopen omdat ik de scratch functie op die andere twee niet/weinig ga gebruiken.
Maar is die wel geschikt voor af en toe on the road'?, lijkt mij niet zo ..
T' zou leuk zijn als ie net geschikt is voor on the fietspad (kleine feestjes, eens in de zoveel tijd) razz :p

Maar laat je mening horen! hebben jullie zelf nog goede cd spelers/sets gezien, laat 't ff weten sneaky :V

mvg, Sky.
NjestoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 9-3-2010
Berichten: 45
6-11-2006 07:40
De rcd-800 ziet er hetzelfde uit als die dap speler en die andere 2. Dus dan lijkt me als die reloop rcd800 onbetrouwbaar is dat die andere 2 het ook zijn. Ik heb de reloop rmp808 gehad, maar heb hem weer weggedaan omdat ik hem niet vertrouwde op feestjes. Heb er een dubbele voor in de plaats gehaald.
Loat goan!
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
6-11-2006 08:13
Er zit wel verschil in, die andere twee zijn 50 euro duurder en hebben ook wat meer functies.

(eigen mening*)Maar mij lijkt het juist niet handig om een dubbele cd speler te kopen omdat als als dan 1 van de 2 cd spelers kapot gaat... en enkel vind ik ook wel gaaf werken: cd-mixer-cd razz :p
@njesto: Welke dubbele cd speler heb je nu?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-11-2006 10:25
2 x RCD-800 + RMX 40 BPM mixer. Heb je een mooi setje waar je prima mee kunt mixen (mits je kunt mixen uiteraard).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
6-11-2006 14:26
www.new-line.nl/forum/read/?t=23760/

Lijkt me wel wat voor jou! Hebben zich beiden al bewezen en gaan nog JAREN mee! DOen het ook veel beter in de verhuur dan Reloop.
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
6-11-2006 16:05
@ Dré: leuk setje, maar weet je zeker dat de Cd spelers goed genoeg zijn? Mixer ziet er wel goed uit maar wat mij betreft geef ik wat meer uit aan Cd spelers en dan een iets goedkoper mixertje. (geld besparen enz..)

@ Mark: Die cd spelers zijn wel erg gaaf maar weet niet hoe lang ze nog mee gaan. ik heb het niet zo op 2e hands, dat gevoel ken je wel.(weet ook niet hoeveel ze na 4 jaar waard zijn (nu) en ik ben van plan om minstens 4-5 jaar met een cd speler te doen... zo'n ding zal 't wel niet 8 jaar volhouden.
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
6-11-2006 16:10
Technics Sl'etjes houden het met een beetje onderhoud wel 20 jaar vol :)

Enige wat cdj's wel is hebben (als je er bot mee omgaat, anders niet!) is dat het slot-in systeem kapot gaat. Heb al heel wat spelers (cdj's) langs zien komen die er optisch NIET meer uitzien maar nog wel gewoon heel goed spelen.

Daarnaast is de prijs gewoon goed en de restwaarde veel hoger dan bij OEM fabrikanten.
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
6-11-2006 16:12
Joni,

geloof mij en de rest van het forum maar dat als dre een setje uitkiest voor jou dat het goed spul is. Lees ook de reviews van de gebruikers maar eens.

ik zou t er voor doen als ik jouw budget had.

groet

jurjen Helmus
niet nodig
NjestoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 9-3-2010
Berichten: 45
6-11-2006 16:22
Ik heb nu de cdn-30. Leuk apparaat voor feestjes waar je moet draaien.
Kan aardig wat hebben. Het meeste zit er wel op. Maar voor op m'n kamer wil ik straks toch wat anders. Begint erg te vervelen en vind 2 enkele cd spelers mooier staan.

Dus ben nu ook naar een nieuw setje aan het kijken voor op mijn kamer.
Ben van plan om binnenkort een reloop rmx40 bpm te kopen. Cd spelers bekijk ik nog wel even.
Loat goan!
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
6-11-2006 18:24

njesto schreef:

-... vind 2 enkele cd spelers mooier staan.
Jep vind ik ook,
Maar hier heb ik nog een vraag: (jaja er komt geen eind aan razz :p)

-De Reloop RCD-800s heeft alles wat ik nodig heb, de basic functies en geadviseerd door Dré NIEUW voor €250,-

-Maar de Pioneer CDJ-100 heeft een goede naam en daar kan ik dus veel van verwachten,zeker wel betrouwbaar maar is NIET nieuw (2e hands,4j oud maar goed behandeld) ook voor €250,-

Ik heb echt geen flauw idee hoelang die Pioneer nog mee gaat, maar ik wil er zelf minstens 4-5 jaar mee doen (jullie zeggen natuurlijk dat dat echt ligt aan hoe je er mee omgaat, maar wat is de gemiddelde leeftijd ervan?)
Ik weet nu niet welke van de twee ik moet kiezen

PLEH<<~ razz :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)