Forum > Newbie Forum

klassenavond

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ RStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2006
Laatste: 17-9-2007
Berichten: 7
3-11-2006 21:48
Hoi, ik moet binnenkort een klassenavond organiseren. De ruimte is 12m bij 6m dus 72m2. De apparatuur die ik heb is 2keer de stagg mpas-12 85 watt max 65watt rms 12 inch woofer actief, box statiefen, skytec 250 mixer, philips dvd speler ( speelt zowat alles af ). De discolichten die ik heb zijn 2 strobo's, scanner, zwaailicht, discobol + puntspot, breedstraler die af en toe flitst en nog wat parren. Is dit genoeg voor zo'n ruimte de muziek hoeft niet keihard, maar gewoon lekker hard en de bas hoeft niet overdreven. Kwa belichting heb ik het volgens mij wel goed geregeld. Er komen ongeveer 30 personen. De avond duurt zo'n 2.5 uur.

Ik heb 250 euro, en de klassenavond is over 3 en een halfe week dus ik heb nog wel wat tijd om eventueel apparatuur erbij te kopen. Heb ik voldoende apparatuur of is het helemaal niks, wat vinden jullie?

Groeten,

DJ R
ThonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2006
Laatste: 25-3-2008
Berichten: 7
3-11-2006 22:12
vind je de ruimte niet erg groot voor zo weinig mense? dat is namelijk 2.4m2 pp
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
4-11-2006 04:49

Thon schreef:

vind je de ruimte niet erg groot voor zo weinig mense? dat is namelijk 2.4m2 pp
Er gaat zeker nog ruimte af voor:
Catering
Techniek
Props
enz.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
4-11-2006 09:48
lees ik nou erg scheel of heb je maar 1 cdspeler. dan mis je nog wat namelijk razz :p (een tweede cdspeler)
tja wat zou ik hier nou neerzetten
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
4-11-2006 10:23
Ik denk niet dat je het met die 2x 65 Watt gaat redden....
Zelf draai ik regelmatig in een ruimte van (grofweg geschat) 80m2, en daar draaien we met 2x 220 Watt, wat heel mooi werkt. Als ik daar met m'n HiFi setje zou draaien hoor je niks.
Die 250 euro kun je beter gebruiken om een set te huren bij een of ander bedrijf. voor 90 euro heb je prima sets, voor 140 euro heb je een goede geluidsset, 2x CD speler, mixer en 2x 4 par 56 op een statief, inclusief sturing en voor alles de kabels.

René
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
4-11-2006 10:32
Misschien is het een idee om een compleet geluids setje te huren?

Als je vaker wil gaan draaien is het misschien te overwegen om een nieuwe geluidsset te kopen. Kijk dan bijvoorbeeld eens naar de Dap RW15, K112. Dan heb je in ieder geval het geluid behoorlijk voor elkaar.

Zorg er verder gewoon voor dat je de boel netjes afwerkt en het er gelikt uitziet. Dus zo min mogelijk kabels in het zicht, je dj tafel/meubel netjes afrokken e.d.

Al met al zal het feest pas geslaagd zijn als de muziek goed is. Je hebt nog 3,1/2 week de tijd om de boel goed voor te bereiden. Doe dat dus ook!

Groeten,
Derk
JamesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2007
Laatste: 16-1-2007
Berichten: 9
3-1-2007 14:23
Ik zou inderdaad wat meer vermogen gebruiken.
Je kan als je dat wil de ruimte kleiner maken door schermen of door doeken op te hangen ofzo.
Ik weet niet of je alleen de techniek doet of alles maar als je alles doet kan je ook het extra geld dat je overhebt gebruiken voor een welkomsdrankje ofzo.
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
3-1-2007 16:20
Als ik jou was zou ik nooit apparatuur kopen "speciaal" voor een gelegenheid. Denk altijd verder.
Wil je hier meer mee gaan doen> spaar dan wat door en probeer minder goede dingen te kopen ipv veel slechte dingen. Ga nu dus niet van je zuur verdiende (?) 250 euro speakers kopen die het dit feestje net gaan redden (aantal bezoekers) om er vervolgens later achter te komen dat je toch liever wat anders had gehad.

Huren is inderdaad een leuke optie, aan de andere kant> 30 personen is ook weer niet zoveel, een klassenavond gaat toch ook meer om de gezelligheid dan om het licht en geluid toch?
Ik zou gewoon je spulletjes gebruiken die je nu hebt, hier zelf mee draaien en het niet te hard laten gaan (overbelasten).

Als je na het feest zoiets hebt van: "heey dit is best leuk" kun je altijd nog eens gaan kijken naar nieuwe apparatuur.
Bij je klasgenoten hoef je toch niet echt een "naam" hoog te houden qua drive-inn dus het mag allemaal wat minder denk ik!

Succes met je feest in ieder geval.
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
JamesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2007
Laatste: 16-1-2007
Berichten: 9
4-1-2007 16:28

vanniekerk schreef:

Bij je klasgenoten hoef je toch niet echt een "naam" hoog te houden qua drive-inn dus het mag allemaal wat minder denk ik!
Het is toch handig als je een goede naam hebt bij je klasgenoten. 30 man die reclame voor je kunnen maken is toch erg prettig. En daarbij: het is altijd leuk om aan bekende te laten zien wat je in huis hebt.
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
4-1-2007 16:43

James schreef:

vanniekerk schreef:

Bij je klasgenoten hoef je toch niet echt een "naam" hoog te houden qua drive-inn dus het mag allemaal wat minder denk ik!
Het is toch handig als je een goede naam hebt bij je klasgenoten. 30 man die reclame voor je kunnen maken is toch erg prettig. En daarbij: het is altijd leuk om aan bekende te laten zien wat je in huis hebt.
Maar om daar nou halsoverkop speciaal apparatuur voor aan te schaffen waar je later spijt van krijgt, wees eerlijk wat koop je nou voor 250 euro..........
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)