Forum > Newbie Forum

Welke flightcase?

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
3-6-2006 19:53
Ik heb een flightcase nodig, voor max. 3 amps en 2 processors. Hemelszwaar te versjouwen...
Of in een situatie waar maar 1 amp en 2 processors nodig zijn,....moet ik die 2 overige amps deruit kegelen??

Hoe hier mee om te gaan? Welke te kopen? T'moet tegen een aantal kilos kunnen.
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
Dj sjoerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2005
Laatste: 18-7-2021
Berichten: 287
3-6-2006 19:58
www.new-line.nl/v/5577 je zou voor meerdere van deze kistjes kunnen 1 voor een proccesor en een versterker en 2 voor losse verstekers of iets dergelijks. over de kwaliteit kan ik niks zeggen want ik heb er nog nooit mee gewerkt

(de link is van een 6 he kist maar ze zijn er ook in vele andere maten)
tja wat zou ik hier nou neerzetten
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
4-6-2006 03:57
Waarom 3 amps met 2 processors??

Ik heb nu een kistje met 3 amps en 1 processor. hierbij heb ik nu 2 rackjes gemaakt met elk een versterker en de laatste met een cross.

Nu kan ik dus een klein feestje maken met 1 versterker OF met 2 kleine kistjes met 2 amps en een cross. daarbij kan ik dus de nodige boxen met of zonder subs samenstellen.

Gaan we los dan neem ik de case met 3 ampe mee, met de nodige boxen.

Misschien een beetje een luxe postitie, maar een gedeelde kist met extra amp en cross werkt wel flexibel.

Ik heb het zo gedaan dat de sterkste versterker als fullrange kan spelen en dat mijn zwakkere amp in de losse case staat aangeloten als hoog amp met de cross dat ik de boel kan doorlussen op mijn zwaardere amp als laag versterker als dat nodig is.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-6-2006 21:59
kijk even www.new-line.nl/forum/read/?t=6837&p=171 (mijn post)zie je een flightcase met daarin een aantal racken, kun je dus net meenemen wat je zelf nodig hebt, overige laat je netjes thuis staan op het schap.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-6-2006 00:38

Watt-Xtra schreef:

kijk even www.new-line.nl/forum/read/?t=6837&p=171 (mijn post)zie je een flightcase met daarin een aantal racken, kun je dus net meenemen wat je zelf nodig hebt, overige laat je netjes thuis staan op het schap.
Je kunt in het vervolg beter even een directe link naar je post maken, door op het icoontje links naast de datum van je post te klikken en dan de URL uit je browser te kopiëren. Je kunt nl. het aantal posts per pagina zelf instellen, dus verschilt het per persoon op welke pagina je post staat.
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
5-6-2006 04:26

nijhuisr schreef:

Waarom 3 amps met 2 processors??
Heb het niet goed verstaanbaar gemaakt, mijn schuld:

processor 1 = x-over
processor 2 = soundenhancer/EQ - deze moet dus "altijd" mee
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
5-6-2006 04:28

Watt-Xtra schreef:

kijk even www.new-line.nl/forum/read/?t=6837&p=171 (mijn post)zie je een flightcase met daarin een aantal racken, kun je dus net meenemen wat je zelf nodig hebt, overige laat je netjes thuis staan op het schap.
tanx, dit systeem lijkt interessant, alhoewel begrijp ik het niet goed, is deze selfmade of aangekocht?
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
5-6-2006 13:07
alles zelf bedacht, ontworpen, en uiteindelijk nu aan het maken. Ik ben helaas nog niet zover dat ik al duidelijke foto's kan plaatsen, dit zal eind van de week worden hoop ik. Het gaat hierbij om een aantal stolpkisten waarin men de losse "tunnels" kan stapelen. Deze tunnels bevatten hetgeen altijd bij elkaar hoort. Zo 5he voor 2maal amp plus proccessor, achterkant een aansluitpaneel, een aantal losse amps, amp met eq voor monitoren, losse stroomverdelers. Topkistjes voor mengtafel, djmixer met cdspelers, lichtsturingen. effecten bij elkaar in een kistje. Alle tunnels zijn gemaakt op 19" bevatten aan de bovenkant uitsparingen voor de rubberdoppen die aan de onderkant zitten, daarnaast aan de achterkant een uitsparing zodat de kabels van de ene kist door naar de andere kist kan en zodoende toch alles in een stolpkist past.

oja er is nu een oem fabrikant die dit systeem ook op een dergelijke manier in het ass. heeft zitten, echter naar mijn mening niet makkelijk, onhandige maten en teveel onzin wat extra gewicht geeft. daarnaast alleen stolpkisten (7mm hout, dus slap) heeft met ruimte voor 16He wat tot resultaat geeft dat de kist niet meer te tillen is.

Nu kan ik in het magazijn reeds bepalen wat mee moet, bij elkaar in kan en waar te plaatsen op podium, dit dmv een stuk wit gaffa duidelijk leesbaar op de deksel geplakt.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-6-2006 13:24
Dit idee dus (Stolpen van Cyberdance):

Klik
Klak
Kluk
Klok
Klek
Kliek
Kloek
Light Image
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
5-6-2006 14:12
Wel leuk die dingen waar je je wieltjes kan in droppen laugh :D.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)