Forum > Newbie Forum

Beginnende DJ - Nieuwe gear

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
FraggStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 16-4-2006
Berichten: 3
26-3-2006 16:46
Geachte luitjes :P

Ik heb misschien jullie hulp nodig!
Ben een beginnende DJ die wil gaan draaien (vinyl)
Nu ben ik opzoek naar een leuke combinatie van 2 draaitafels, een mixer en een hoofdtelefoon!

Veel reviews gelezen etc en toen na veel research ben ik maar verder gaan sparen voor de OEM bakken!
Dus 2 OEM bakken ga ik zeker halen want wil een tijdje voort! En heb al op die dingen gedraaid en ik moet zeggen reageerde heerlijk op wat ik wou met dat ding :)
En nog een must is Concorde Pro naalden!

Nu heb ik dit budget € 1000,- en ik heb zelf online dit gevonden:

2× Akiyama Acura + 2× Concorde Pro
1× Akiyama MC 3X
1× Akiyama HDJ-9700

Nu de vraag aan jullie is dit wat ? of hebben jullie misschien nog iets anders voor mij in petto! Ik heb new-line webshop veel bekeken (ook gebruikers ervaringen etc) maar ik wil toch graag jullie mening omdat ik er niet super veel vanaf weet.
En over Akiyama staan hier alleen de Acura's online. Dus heren en dames wat voor tips hebben jullie voor mij?

Groetjes Bob!
I'am addicted to bass, i'am addicted to drums, my dealer is a DJ and music just my drug
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 26-6-2024
Berichten: 349
26-3-2006 18:18
Ja het is een prachtig setje, maar heb je rekening ermee gehouden dat je ook vinyl moet kopen? Dat is nou ook niet bepaald goedkoop. Eventueel kun je je Reloop RP-4000 o.i.d. pakken, en voor het geld wat je overhoudt vinyl kopen. Als je al genoeg muziek hebt, is dit zeker een mooi setje :)
Ook hier kan úw reclame staan!
FraggStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 16-4-2006
Berichten: 3
26-3-2006 18:41
Nouw ik heb nog 200 extra voor vinyl! (ben op dit moment al bezig met me verlanglijstje ;))
Maar einde dit jaar ben ik klaar met school dus fulltime baan :P dus wordt het waarschijnlijk iets makkelijker om vinyl te kopen etc! Maar dat ben ik me van bewust dat er ook nog vinyl bij moet :) En dat komt er ook echt wel ;)
I'am addicted to bass, i'am addicted to drums, my dealer is a DJ and music just my drug
FraggStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 16-4-2006
Berichten: 3
27-3-2006 23:54
Ik ben nog verder gaan zoeken en na vele reviews gelezen te hebben etc kwam ik op dit uit.
Nu wil ik graag jullie mening weten ;)

1× AA DQ-6 € 135,-

1 x Stanton DJ Pro 2000
Gesloten DJ Hoofdtelefoon (Dré's Actie) € 75,00

2 x Akiyama DJ-4000 Acura
Extreem Hoge Torque DJ draaitafel - 2 x Speling Verwijderen - 2 x Ortofon DJ S € 781,00

Hier ben ik zeer tevreden mee! Maar nu de vraag heeft iemand hier ook ervaring met de AA Q-D6? En is die mixer een beetje stevig? Want je moet toch beetje stevigheid hebben als je HS gaat draaien!!
I'am addicted to bass, i'am addicted to drums, my dealer is a DJ and music just my drug
Day-oneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2006
Laatste: 12-6-2007
Berichten: 6
19-4-2006 10:50

Fragg schreef:

Geachte luitjes :P

Ik heb misschien jullie hulp nodig!
Ben een beginnende DJ die wil gaan draaien (vinyl)
Nu ben ik opzoek naar een leuke combinatie van 2 draaitafels, een mixer en een hoofdtelefoon!

Veel reviews gelezen etc en toen na veel research ben ik maar verder gaan sparen voor de OEM bakken!
Dus 2 OEM bakken ga ik zeker halen want wil een tijdje voort! En heb al op die dingen gedraaid en ik moet zeggen reageerde heerlijk op wat ik wou met dat ding :)
En nog een must is Concorde Pro naalden!

Nu heb ik dit budget € 1000,- en ik heb zelf online dit gevonden:

2× Akiyama Acura + 2× Concorde Pro
1× Akiyama MC 3X
1× Akiyama HDJ-9700

Nu de vraag aan jullie is dit wat ? of hebben jullie misschien nog iets anders voor mij in petto! Ik heb new-line webshop veel bekeken (ook gebruikers ervaringen etc) maar ik wil toch graag jullie mening omdat ik er niet super veel vanaf weet.
En over Akiyama staan hier alleen de Acura's online. Dus heren en dames wat voor tips hebben jullie voor mij?

Groetjes Bob!
Bob,

Als ik jou was zou ik nog een beetje door sparen.....sl's zijn +/- €600 per stuk..
wat mixer betreft, kan je altijd goedkoper beginnen en dan doorstromen naar een ander mengtafel...maar ik zou zeker nog een klein beetje maar door sparen... ;-)
CDJ-800//DJM-400//CDJ-800
Joep poepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2005
Laatste: 6-9-2014
Berichten: 134
19-4-2006 16:37
over die AA. ik kan er prima mee vooruit en het is een leuk ding maar echt stevig en degelijk is ie niet. dit ding heeft geen rag faders en dergelijke. de faders hebben zelfs een beetje speling... ik denk dat je voor jouw doel beter nog even door kan sparen voor een degelijkere mixer. succes!
mvg,

wouter
MuseplayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2005
Laatste: 5-4-2007
Berichten: 36
19-4-2006 17:38
ik zou goedkoper gaan. het ziet er nu heel leuk uit, maar stel dat je er niks aan vindt of dat je het veel te moeilijk vindt, dan is het toch zonde van je geld.
Analog Worms Attack
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
22-4-2006 12:12

Fragg schreef:

Ik ben nog verder gaan zoeken en na vele reviews gelezen te hebben etc kwam ik op dit uit.
Nu wil ik graag jullie mening weten ;)

1× AA DQ-6 € 135,-

1 x Stanton DJ Pro 2000
Gesloten DJ Hoofdtelefoon (Dré's Actie) € 75,00

2 x Akiyama DJ-4000 Acura
Extreem Hoge Torque DJ draaitafel - 2 x Speling Verwijderen - 2 x Ortofon DJ S € 781,00

Hier ben ik zeer tevreden mee! Maar nu de vraag heeft iemand hier ook ervaring met de AA Q-D6? En is die mixer een beetje stevig? Want je moet toch beetje stevigheid hebben als je HS gaat draaien!!
Nice choice, ik zou alleen zelf de JB mx4 als mixer erbij nemen of toch de QD-5 van Am Audio (Erg jammer dat de UMX hier niet meer te krijgen is!).

ps; Er las in dit topic iets dat je beter kan doorsparen voor een SL 1200 ipv een Akiyama Acura, ben erg benieuwd wat de reden daarvoor is. Ik kan alleen vervangingswaarde bedenken. Geen argument dus als je ze echt gebruikt om te gaan draaien.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
23-4-2006 17:32
Tsja, er bestaan vele topics (niet alleen op deze site) waar mensen discussieren welke nou beter is. Ik vind persoonlijk dat de SL's gewoon te duur zijn vergeleken met zijn concurrenten (Bijv. de Akiyama). Deze superOEM's zijn gewoon net zo goed, dan wel beter op sommige punten, vergeleken met de SL's.

Ik zou, vooral als beginner, gaan voor de superOEM's. Vooral als je kijkt naar de prijs. Als ik eventueel een keer zal overstappen ga ik zeker weten voor de superOEMs.

Bij de SL's betaal je mijns inziens gewoon voor de naam, net zoals je Nike kleren koopt terwijl exact dezelfde kleren, maar dan merkloos, een stuk goedkoper zijn.

Als beginnner zou ik zowiezo niet te duur beginnen.. stel dat je het helemaal niet leuk vind? Dan maak je een hoop verlies en dat is zonde. Uiteindelijk is in één keer het beste van het beste kopen wel het goedkoopst, maarja, wie zegt dat je nog steeds dj bent over een jaar (of 2) ?

Ik wens je in ieder geval succes met je aankoop wink ;)
Carpe noctem
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-4-2006 18:39

djsteev schreef:

Ik zou, vooral als beginner, gaan voor de superOEM's. Vooral als je kijkt naar de prijs. Als ik eventueel een keer zal overstappen ga ik zeker weten voor de superOEMs.
Maar, als je plannen hebt buiten de slaapkamer te gaan draaien, is het op dit moment nog steeds aantrekkelijk SL's te nemen. Die staan namelijk op volgens mij meer dan 90% van alle locaties waar je terecht kunt komen. Wel zo prettig als je daarop kunt draaien.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)