Forum > Newbie Forum

nieuwe dj set

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
19-3-2006 15:22
He mensen,

Binnenkort ben ik in het bezit van een geweldige dj set:
- 2x Akiyama dj-4000 acura
- Vestax pcv-275
- Stanton dj pro 2000
- 2x Ortofon cc dj s

Nu mijn vragen:

1 Hoe kan ik deze set het beste beschermen? (stofvrij e.d.)

2 Is een dj bureau van hout niet slecht voor je set
vanwege het feit dat je aparatuur niet kan "ademen".

3 Ik heb nog geen enkele ervaring op het gebied van 'mixen
met draaitafels en vinyl'. Is het het handigst om eerst
wat over het 'dj-en' te lezen (hoe het allemaal
werkt, echt newbie dus) of is het handiger om gewoon zelf
uit te vinden hoe alles werkt?

Greetz,

Ronald
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-3-2006 15:28

ronald bus schreef:

1 Hoe kan ik deze set het beste beschermen? (stofvrij e.d.)
Als je de apparatuur niet inbouwt met de mogelijkheid van deksels, dan kun je ze hetb este afdekken met een stofvrije doek, zoals een theedoek. Geen handdoeken gebruiken, want die pluizen. Overigens had je het antwoord op deze vraag eenvoudig zelf met de zoekmachine kunnen vinden.
Als je de apparatuur bij New-Line hebt besteld, krijg je per mail tevens advies over het afdekken van je mixer.

ronald bus]
2 Is een dj bureau van hout niet slecht voor je set
vanwege het feit dat je aparatuur niet kan "ademen".

Het zou in dat geval wel erg vreemd zijn dat de hele PA wereld houten flightcases gebruikt. Kijk eens naar de ventilatieroosters van je apparatuur als je deze in huis hebt, en je zult zien dat het simpelweg neerzetten van apparatuur op een houten plank helemaal geen problemen zal geven. En wat had je anders willen doen? Apparatuur op muskietengaas plaatsen?

ronald bus schreef:

3 Ik heb nog geen enkele ervaring op het gebied van 'mixen
met draaitafels en vinyl'. Is het het handigst om eerst
wat over het het 'dj-en' te lezen (hoe het allemaal
werkt, echt newbie dus) of is het handiger om gewoon zelf
uit te vinden hoe alles werkt?
Natuurtalenten hoeven niks te lezen, de rest wel. Beschouw je jezelf als een natuurtalent?
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
19-3-2006 15:50
We zullen zien.

bedankt
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
19-3-2006 19:57

Sylvia schreef:

Natuurtalenten hoeven niks te lezen, de rest wel. Beschouw je jezelf als een natuurtalent?
Nou, ben ik niet helemaal met je eens Syl. Ik denk dat ook natuurtalenten eerst een heleboel hebben gelezen voordat ze goed kunnen dj-en. Oké, ze hebben vast niet alle tricks en skills geleerd door het lezen van ervaringen van anderen, maar de echte basics hebben ze niet van zichzelf, lijkt me.

@ ronald: Er bestaat een site met een groot aantal basics van het dj-en. Ik weet de link zo ff 1,2,3 niet uit mijn hoofd, misschien dat een andere forummer het wel weet. Ikzelf heb dit helemaal doorgelen voodat ik uberhaupt TT's en cdspelers had, en heb er toch wel het een en ander van opgestoken, waar ik zelf echt niet opgekomen was.

Succes alvast wink ;)
Carpe noctem
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
19-3-2006 20:03
https://www.aboutdj.nl --> Die? Probeer je niet de layout te herrineren, want Reind zit wat dat betreft bepaald niet stil en zodoende verranderd de site nogal eens van uiterlijk.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
19-3-2006 20:12
Nee Aboutdj bedoel ik niet. En wat betreft zijn layout, dat weet ik wink ;)

En na wat googlen heb ik de site weergevonden:
klik

Veel leesplezier!
Carpe noctem
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-3-2006 20:12

djsteev schreef:

Sylvia schreef:

Natuurtalenten hoeven niks te lezen, de rest wel. Beschouw je jezelf als een natuurtalent?
Nou, ben ik niet helemaal met je eens Syl. Ik denk dat ook natuurtalenten eerst een heleboel hebben gelezen voordat ze goed kunnen dj-en. Oké, ze hebben vast niet alle tricks en skills geleerd door het lezen van ervaringen van anderen, maar de echte basics hebben ze niet van zichzelf, lijkt me.
Het was ook een beetje cynisch bedoeld.

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat iedereen die met iets nieuws begint zich eerst inleest in de materie. Zelf wat aanrommelen kan natuurlijk ook, maar is bijna zonde van je tijd, aangezien info over de basics (aansluiten aparatuur, correct afstellen van geluid, eventueel beatmixen etc.) vrij eenvoudig terug te vinden is in de handleiding van de apparatuur en vele internet-fora.

Ik geloof trouwens wel degelijk dat er een hoop auto-didacten zijn die zichzelf hebben leren draaien zonder al te veel informatie van anderen. Of ze vervolgens ook goed kunnen draaien (en of het publiek het hier ook mee eens is), is weer een heel ander verhaal. Daar kwam mijn idee over natuurtalenten vandaan.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
19-3-2006 20:27
Dat laatste ben ik ook wel met je eens. De meeste dingen die ik doe heb ik ook zelf uitgevonden. Ik ben meer uit nieuwschierigheid gaan lezen om te zoeken naar nieuwe dingen, dan dat ik ging opzoeken hoe iets moest. Handleidingen verdwijnen ook vaak in een stoffige lawink ;)
Carpe noctem
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
20-3-2006 15:04
Ik had geen internet toen ik ermee begon, heb gewoon een draaitafel en wat platen gehaald en ben wat gaan klieren, heb het meeste mijzelf aangeleerd, al kwam ik wel achter een hoop weetjes toen ik new-line tegenkwam en achter stommigheden van mijzelf

(heb bijvoorbeeld heel lang met het contragewicht verkeerdom gedraait razz :p )
Ronald busStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2006
Laatste: 17-6-2006
Berichten: 39
20-3-2006 17:23
bedankt djsteev!

ik zal er eens goed te tijd voor nemen om het door te lezen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)