Forum > Algemeen Forum

Gezocht: Punisher PA set

(40 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
19-1-2006 17:49
Mod: als hij in geluid had gemoeten, verplaats 'm dan maar, kon niet kiezen waar dit topic nou moest komen en algemeen leek me beter.

Ik heb waarschijnlijk een nieuwe klus te pakken, een apres ski party die aan het eind van februari buiten plaats gaat vinden. Er zal ongeveer 400 man op afkomen, maar dit kan meer worden. Of het overdekt is durf ik niet te zeggen, daar zou ik over moeten informeren. De party zal 2 dagen duren en zal naar alle waarschijnlijkheid in het weekend plaatsvinden.

Ik zoek voor dat weekend een PA set, die krachtig genoeg is voor de openlucht, 400 man en genoeg beukt voor apres ski. Omdat ik al een tijdje aan het kijken ben naar Punishers voor mezelf, zou ik erg graag deze speakers huren van iemand om zo te kijken tot wat ze in staat zijn.

Ik moet dus een set Punishers hebben, gezien het vermogen denk ik dat ik het af kan met 2 stuks (of vergis ik mij hier grandioos in?) en daar zoek ik bijpassende toppen + versterkers/processoren bij.

Wie, in de omgeving Almelo (Overijssel) heeft een set wat aan mijn wensen voldoet, en is bereid deze set te verhuren in februari voor 2 dagen? Je mag er wat mij betreft zelf bij zijn om te controleren dat je set niet misbruikt wordt.

Omdat nog niet zeker is dat ik de klus te pakken krijg, en ik eerst nog een offerte samen moet stellen, ben ik dus momenteel alleen op zoek naar personen die hun set willen verhuren en naar een verhuurprijs, zodat ik die mee kan nemen in de offerte.

Die vraag is dan weer voor iedereen die zich aangesproken voelt: wat vraag je voor het verhuren van je Punisher set (sub + top + amp rack) voor 2 dagen?

Mijn dank alvast. happy :)
Vergeet niet te lachen
DevotionStandaard Lid
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 29-11-2011
19-1-2006 19:15
Ik heb zelf 2 punisher maar ik denk niet dat je het gaat redden met 2 punishers in de buitenlucht voor 400 personen. Zeker omdat je al aangeeft dat het moet "beuken".
LEDesignStandaard Lid
19-1-2006 19:33
Yep het is apres ski muziek wat gedraaid zal worden, daar is bijna continu beat. Moet gewoon beuken. En dan kom je inderdaad aardig in de knoei met je sub, vooral omdat het open air is.

Ik heb zelf de beschikking over 4 18" subjes, 2 Behringer B1800X en 2 GAE BR118, misschien dat dit te gebruiken valt? Heb m'n twijfels eerlijk gezegd, en heb meer vertrouwen in een Punisher voor dit feest.
Vergeet niet te lachen
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
19-1-2006 19:34
In de openlucht moet je naar mijn mening niet gaan 'aanklooien' met BR-kasten. Kun je echt gewoon het beste leuke hoornsub's voor pakken.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
19-1-2006 19:38
Ik zou een stevig hoorngeladen systeem nemen, met bijvoorbeeld per kant 2x een dubbele 18"er aan sub en 2 stevige toppen. Te denken valt aan een dubbel X15-setje van Cyber.

Beste ben je af door al het materiaal dat je moet gaan inhuren (zal ook om licht gaan neem ik aan?) bij 1 bedrijf vandaan te laten komen, waarbij deze je kunnen assisteren bij het kiezen van een geluidsset. Elke set is tenslotte verschillend, en (als het goed is) weten bedrijven prima wat ze aankunnen met hun eigen sets.

Het is best een serieus setje waar je naar op zoek bent. Ga dus zelf naar bedrijven toe en vraag offertes aan. Op het forum zitten best een aantal groteren die dit prima kunnen, maar met een Google en een Gouden Gids kom je een heel eind verder.
Light Image
LEDesignStandaard Lid
19-1-2006 20:10
Met deze reacties kan ik wat, bedankt! happy :)

Het licht doe ik grotendeels met eigen apparatuur, maar ook hier ontkom ik niet aan bijhuren. Aantal T4's, aantal MH's en een regie tafel. Rigging moet ik ook bijhuren, statieven wat ik hier heb liggen zijn waardeloos en niet geschikt voor 12 meter square truss. Dit huur ik via een bedrijf hier in Almelo, levert me een hele nette korting op plus een strakke verhuurprijs, wat mij wat meer ruimte geeft in de offerte.

Over het geluid, wordt nog leuk. Als ik nu zo lees wat ik nodig heb voor 400 man, begin ik al te zweten bij de gedachte aan Koniningennacht, dan krijgen we ongeveer hetzelfde concept, maar dan met 1500 man. Hier is bovenstaand bedrijf sowieso bij betrokken en hier ben ik dan ook niet als enigste 'leidinggevende' in betrokken.

Dit leek mij een mooie klus om Punishers voor in te zetten, kon ik meteen bepalen of ik ze ook voor mezelf wil gaan gebruiken.
Vergeet niet te lachen
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
19-1-2006 20:13
Je zou een stuk of wat Punishers gaan stacken...
Krijg je meteen een betere diepgang. Wordt alleen misschien een beetje lastig om er zo veel bij elkaar te krijgen.
LEDesignStandaard Lid
19-1-2006 20:25
Een stuk of wat is minimaal 4 punishers? 2 per kant, ge-stack'd. Dan nog een top hebben die 2 punishers bij kan houden.
Vergeet niet te lachen
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
19-1-2006 20:45
misschien wel 3 a 4 subs per kant? weet je zeker dat je genoeg heb. ik speel bij dit soort dingen liever op safe.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
19-1-2006 20:51

pietje schreef:

misschien wel 3 a 4 subs per kant? weet je zeker dat je genoeg heb. ik speel bij dit soort dingen liever op safe.
Beetje nattevingerwerk dit zeg.. shut up :X

De ene sub is de andere niet, ik heb nog geen klussen voorbij zien komen met outdoor de punisher in gebruik EN de OP heeft zelf geen ervaring met de punisher.

Wat ik al zei, treed in overleg met een groot bedrijf waarvoor 400 man outdoor pinuts is. Zeker als je al in overleg bent met een bedrijf (Cyber?) voor Koninginnenach, is het bijzonder praktisch om ook daarmee dit klusje te bespreken. Een verhuur-hopper krijgt minder voor m'kaar dan een vaste klant wink ;)
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)