Forum > PC related Forum

Muziek abonnement tbv computer

(17 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-1-2006 15:07
Lieve Mods, omdat ik twijfelde tussen muziek en PC Related even een draadje in Algemeen.

Gezien het feit dat de BUMA/STEMRA mij via alle kanten geld wil aftroggelen ben ik op zoek naar een goedkope manier om mijn collectie uit te breiden en up to date te houden.

Nu weet ik van het bestaan van een aantal online verkopers van muzieksystemen (zoals Encore, Xenox en BCM). NU hebben de meeste hiervan losse abonnementen (voor ca. 50 euro per maand) zonder hardware (die ik zelf heb). Probleem is wel dat het intellectuele eigendom (de MP3's) van de verkopende partij blijven. Ik wil de nummers ook na beeïndiging van mijn abonnement blijven draaien. Dus stel ik neem een abonnement van een jaar en laat mijn abonnement aflopen, zijn er fabrikanten die mij dan de liedjes laten "houden"? Daarnaast wil ik graag het MP3 formaat ontvangen en geen op het systeem geënte geëncodeerde versie.

Tevens ben ik met mijn drive-in show op pad en worden de MP3 op verschillende locaties gedraait, vormt dat een probleem?

Kortom, wie heeft een goede leverancier of andere tips voor me? Ik heb de verschillende bekende bedrijven al gemailt maar zij geven hier geen eenduidig antwoord op, wat zijn jullie ervaringen?

(PS, ik heb contact gehad met: Xenox, BCM en Encore. De topics die ik hierover gevonden heb zijn: www.new-line.nl/forum/read/?t=15859)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-1-2006 16:21
www.new-line.nl/forum/read/?t=17463
Eigenlijk toch wel PC related.
Probleem is wel dat het intellectuele eigendom (de MP3's) van de verkopende partij blijven.

Vandaar ook eigenlijk dat het vrij "goedkoop" is.
Dus stel ik neem een abonnement van een jaar en laat mijn abonnement aflopen, zijn er fabrikanten die mij dan de liedjes laten "houden"?
Niet dat ik weet, volgens mij zijn er tevens beperkingen aan de hoeveelheid mp3's.
Bovendien, reken zelf uit, 50euro per maand zou wel erg goedkoop zijn als het ook nog eens jouw eigendom word.
Daarnaast wil ik graag het MP3 formaat ontvangen en geen op het systeem geënte geëncodeerde versie.
Dat doet men uiteraard om eventuele verspreiding te vermijden. Veelal is het wel mp3 formaat maar uitsluitend afspeelbaar op slechts 1 computer.

Martin.
kvm entertainment
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
2-1-2006 16:51
mischien is dit iets voor je.

https://pbsound.nl/
brabantse nachten zijn lang
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-1-2006 16:58
Edit Mod: Sylvia: verplaatst naar PC Related.
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-1-2006 16:58
Helaas is dit ook alleen maar 'huren'....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 17:01

mark_dabomb schreef:

Helaas is dit ook alleen maar 'huren'....
Da's ook de reden dat het betaalbaar is.

Elke maand 150 nummers gemiddeld. Vergelijk dat eens met de huidige legale-download prijzen. Bedenk maar eens hoeveel dat zou gaan kosten...
Light Image
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-1-2006 17:24
Maar neemt de aanbieder alle nummers weer in na afloop of vervallen gewoon de rechten?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 17:25

mark_dabomb schreef:

Maar neemt de aanbieder alle nummers weer in na afloop of vervallen gewoon de rechten?
Lijkt me lastig, dat ze even langskomen om je PC leeg te trekken?

Natuurlijk vervallen gewoon de rechten.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-1-2006 18:22

mark_dabomb schreef:

Maar neemt de aanbieder alle nummers weer in na afloop of vervallen gewoon de rechten?
In dit geval zou ik met duidelijke vragen naar een verhuurder gaan. Die geven absoluut een duidelijk antwoord.
Stel je mij die vraag, zou ik al gauw gaan denken dat je na één jaar opzegt en dus denkt al die mooie mp3tjes te mogen houden laugh :D
Enkele quotes van bovenstaande website,
Abonnementen kunnen alleen worden afgesloten als u een geldige KVK inschrijving heeft

En nog een,
Na goedkeuring en betaling ontvangt u van ons een harde schijf naar keuze met daarop de muziekbestanden.(De kosten voor het vullen & beveiligen van één harde schijf bedragen € 100,=)
Tja, waarschijnlijk na beëindiging abonnement zal deze retour moeten.
Kies overigens eens op bovenstaande site Lid worden, en neem de huurcontracten eens heel goed door.
*BPM studio muziekcontract, bestaat uit een looptijd van minimaal 36 maanden.

Reken maar dat over allerlij mogelijke illegale praktijken naderhand of tijdens zéér goed is nagedacht.

Toevallig zag ik onlangs complete mp3 cd's bij de computerboer, om die werkend te krijgen moet je eerst inloggen. Ook die zullen zeer waarschijnlijk slechts op 1 systeem werken.

Martin.
kvm entertainment
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
2-1-2006 21:16
Ik snap het, ik wacht op de eerste site die mp3's verkoopt die je niet alleen voor thuisgebruik mag downloaden :) (gat in de markt!). NU maar weer fijn cd's kopen en de BUMA e.d. lekker spekken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)