Forum > Newbie Forum

Totale newbie zoekt hulp!

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
WouteyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 29-12-2005
Berichten: 1
29-12-2005 14:12
Goede dag mensen,

Ik ben een totale newbie maar ik wil met toch eens in deze materie gaan verdiepen. Niet als professional maar als amateur puur om op m'n eigen feesten een leuk plaatje te kunnen draaien.

Ik heb nu een pc staan met BPM-Studio er op. Mp3's staan op mijn computer. Ik heb een hoofdtelefoon aangesloten die als monitor dient.

Maar nu wil ik verder. Wat zou ik nog meer kunnen aanschaffen? Mijn budget is erg laag. Maar een tweede hands mixertje of zo zou er wel bij kunnen.

Heeft iemand tips om deze configuratie nog wat op te leuken? Is het bijvoorbeeld slim om wat boxen te halen bij de kringloop of zo?

En hoe gaat het allemaal in zijn werk met bijvoorbeeld een mixer aansluiten. En hèb ik er ook wat aan?

Bij voorbaat dank,
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
29-12-2005 14:18
Hallo Woutey, welkom op dit forum...

Ten eerste staat je topic in het verkeerde forum... er is een apart 'newbie' gedeelte. Ten tweede is de zoekmachine hier je grootste vriend. Er zijn namelijk al eerder mensen geweest met dezelfde vraag waar het heel goed mogelijk is dat je antwoordt al gegeven wordt...
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
29-12-2005 14:18
Niet juiste sectie....... Er is bovendien (volgens mij dan) al genoeg gesproken over BPM studio.... Zoek maar eens....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
29-12-2005 14:27
Kijk is in het 2e hands forum daar staat een mooi mixertje voor jou.
brabantse nachten zijn lang
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-12-2005 22:03

Woutey schreef:

Ik heb nu een pc staan met BPM-Studio er op. Mp3's staan op mijn computer.
...
Wat zou ik nog meer kunnen aanschaffen?
Legale BPM Studio en legale MP3's om te beginnen, en dan praten we verder over waar je de rest van je geld aan uit kunt gaan geven.

Woutey schreef:

En hoe gaat het allemaal in zijn werk met bijvoorbeeld een mixer aansluiten.
Je had de zoekmachine zelf nog niet ontdekt?
Lees.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
1-1-2006 19:51
Om simpelweg plaatjes te leren mixen heb je nog niet per se andere (grotere) speakers nodig: een hifi-setje voldoet wel.
Persoonlijk heb ik het niet zo met mp3-tjes en pc's etc. Ik zou beginnen met 2 cd-spelers en een mixertje. Deze worden vaak genoeg aangeboden in het Tweedehans-forum. Dan is het zaak om je legale(!) mp3's op cd'tjes te zetten en mixen maar!

Qua budget, voor een 2dehands setje moet je toch wel rekenen op 300-400 euro's.
Carpe noctem
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
2-1-2006 12:49
het is natuurlijk wel zo dat je met een pc-tje eerst kan kijken of je het wat vindt, door 2 geluidskaarten daarin te doen en die op een klein mengpaneeltje te stoppen. echter, zal je met een pc nooit zo kunnen mixen als met cd/spelers. of jemoet een externe controller hebben (denk ik... nog nooit mee gewerkt)

als het wat is, spaar dan door voor 2 mooie budget-spelers.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 14:15

pietje schreef:

het is natuurlijk wel zo dat je met een pc-tje eerst kan kijken of je het wat vindt, door 2 geluidskaarten daarin te doen en die op een klein mengpaneeltje te stoppen. echter, zal je met een pc nooit zo kunnen mixen als met cd/spelers. of jemoet een externe controller hebben (denk ik... nog nooit mee gewerkt)

als het wat is, spaar dan door voor 2 mooie budget-spelers.
Ik heb mezelf leren draaien met PCDJ met een externe mixer via 2 geluidskaarten, ZONDER controller. Tijdje feestjes gedaan met PCDJ.

Toen ik CDJ-100's had gekocht kreeg ik alle mixen direct strak. Heb mezelf dus prima kunnen leren draaien zonder controller met PCDJ. In de tussentijd geen andere spelers of iets dergelijks gehad/gebruikt.
Light Image
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
2-1-2006 18:11
dat was mijn ervaring met BPM Studio, dat het gewoon best lastig was omdat een muis toch anders is dan met je echte vingers. ik heb dat ook een tijdje gedaan (2 maandjes) en daarna overgestapt op een dubbele dap d900. dacht dat ik helemaal overnieuw zou moeten beginnen, maar viel reuze mee! het is inderdaad vooral in het begin best makkelijk... maar na een tijdje ging ik al snel de gebreken missen omdat je maar 1 muis hebt.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-1-2006 18:42

pietje schreef:

dat was mijn ervaring met BPM Studio, dat het gewoon best lastig was omdat een muis toch anders is dan met je echte vingers. ik heb dat ook een tijdje gedaan (2 maandjes) en daarna overgestapt op een dubbele dap d900. dacht dat ik helemaal overnieuw zou moeten beginnen, maar viel reuze mee! het is inderdaad vooral in het begin best makkelijk... maar na een tijdje ging ik al snel de gebreken missen omdat je maar 1 muis hebt.
Deed ook niets met muis, alles met toetsenbord. F-toetsen voor transport-functies van PCDJ, pitch benden via toetsen, etc.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)