Forum > Licht

Visual DMX --> Martin LightJockey

(37 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
22-11-2005 16:55
Heey mensen,

We hebben op school laatst Visual DMX aangeschaft. Dit progamma is hoofdzakelijk gemaakt voor bewegend licht, maar dat hebben wij op school niet. Ik vind het progamma een totale ramp, maar de interface was erg duur. Is er nu een mogelijheid om lightjockey van Martin te draaien op de interface van Visual DMX? Andere progamma's zoals Horizon zijn ook welkom. Lightjockey is ook niet gemaakt voor theatergebruik, maar is in conventioneel opzicht wel uitgebreider en makkelijker te progameren dan Visual DMX. Heeft iemand een idee of je dus lightjockey kan draaien op de interface van Visual dmx? Zoja, hoe werkt dat dan? En als de mods dit topic niet willen hebben, dan hoor ik het wel wink ;) alvast bedankt

[EDIT] Mischien weten mensen ook hoe je Martin ProScenium draaiend krijgt op de interface van Visual DMX? schijnt ook goed progamma te zijn [/EDIT]
De laatste doet het licht uit
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-11-2005 17:14

martijn0012 schreef:

Heey mensen,

We hebben op school laatst Visual DMX aangeschaft. Dit progamma is hoofdzakelijk gemaakt voor bewegend licht, maar dat hebben wij op school niet. Ik vind het progamma een totale ramp, maar de interface was erg duur. Is er nu een mogelijheid om lightjockey van Martin te draaien op de interface van Visual DMX? Andere progamma's zoals Horizon zijn ook welkom. Lightjockey is ook niet gemaakt voor theatergebruik, maar is in conventioneel opzicht wel uitgebreider en makkelijker te progameren dan Visual DMX. Heeft iemand een idee of je dus lightjockey kan draaien op de interface van Visual dmx? Zoja, hoe werkt dat dan? En als de mods dit topic niet willen hebben, dan hoor ik het wel wink ;) alvast bedankt

[EDIT] Mischien weten mensen ook hoe je Martin ProScenium draaiend krijgt op de interface van Visual DMX? schijnt ook goed progamma te zijn [/EDIT]
Ik kan hier heel simpel en kort op antwoorden: De VisualDMX-interfaces draaien niet met andere software. Dat is natuurlijk ook niet meer dan logisch. Je koopt een pakket met software en hardware, waarbij de prijs ook (grotendeels) de ontwikkeling van de software omvat. VisualDMX is nu betaald, en vervolgens zou je de software gaan gebruiken van Martin, waar dus NIET door jou voor is betaald.

Maar, als je wist dat VisualDMX naar jouw mening vooral voor bewegend licht is, waarom wordt het dan aangeschaft als de school geen bewegend licht heeft???
Light Image
TimescapeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
Berichten: 105
22-11-2005 17:20
Daarbij, hoezo LJ niet geschikt voor theater? Te uitgebreid misschien voor theater, maar niet geschikt...? shocked 8O
Als je enigszins de mogelijkheid hebt om te experimeteren...probeer LJ eens!
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
22-11-2005 17:25
ik werk al 1,5 jaar met lightjockey, daar baseer ik dus ook mijn mening op, en dan doel ik vooral op het gebruik van conventioneel licht
De laatste doet het licht uit
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
22-11-2005 17:34

JeroenVDV schreef:

Maar, als je wist dat VisualDMX naar jouw mening vooral voor bewegend licht is, waarom wordt het dan aangeschaft als de school geen bewegend licht heeft???
Vraag ik me ook af. Maar de directie van de school wou niet naar mij, en de rest van de theatercommissie luisteren, en vandaar dat we deze aanpassing willen. als er nog iemand is met een ideetje? dan hoor ik het. Anders erg bedankt, had wel een beetje de indruk dat het niet zou gaan lukken
De laatste doet het licht uit
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-11-2005 00:50
Of de interface niet met martin LJ werkt is nog maar de vraag. Of het wel of niet mag is nog niet bekend.

Maar doorsnee programma's LJ, visual dmx, sunlite, daslight komen eigenlijk deels overeen. Niet alleen voor bewegend licht maar ook voor rookmachines en dimmer/switch packs te gebruiken.
De "kracht" (gebruiksvriendelijkheid) zit hem in het gebruikte programma.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-11-2005 01:24

KVM schreef:

Of de interface niet met martin LJ werkt is nog maar de vraag.
Werkt niet.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-11-2005 01:33

JeroenVDV schreef:

Werkt niet.
Nee, dat zegt de fabrikant van sunlite ook.
maar toch werkt die wel met LJ.

Verschilt deze box dan zoveel met al die andere die wel werken?

Martin.
kvm entertainment
Jerre2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 31-3-2005
Laatste: 30-3-2016
Berichten: 157
23-11-2005 06:35
moest je iemand weten die de interface gebruikt voor z'n eigen geschreven software dan is het mogelijk om het op lj te laten werken. Wat je dus nodig hebt is het stukje code dat nodig is om de interface zelf (hoe hij dus hardwarematig aangestuurd wordt).
Als je dat dan doorstuurd naar mij dan kan 'k proberen die dll daarvoor aan te passen (met de nadruk op proberen)
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
23-11-2005 07:18
Ik zal eens kijken of ik die bestanden kan vinden. Het gaat trouwens om deze interface, niet de elite o.i.d. wink ;)
De laatste doet het licht uit

Terug naar forum Reageer (zonder quote)