Forum > PC related Forum

Hoe sluit je bpm studio aan op je geluidsapparatuur

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
14-3-2003 21:00
Alloa

Ik hoop dat dit nog niet behandeld is, heb wel gezocht maar niks gevonden, geef me anders even de link dan kan dit dicht.

Mijn vraag is,
ik heb:
- bpm studio
- nieuwste geluidskaart met zelfs digitale ingang&uitgang , ook normaal natuurlijk

Deze wil ik bij mijn drive-in gaan gebruiken ter ondersteuning, van me platen en cd`s
Maar nu is mijn grote vraag hoe sluit je het aan, zodat je op op beide players( van bpm studio) kan voorbeluisteren.

ciao Jocha
"Jocha"
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
14-3-2003 21:06
Daarvoor moet je 2 geluidskaarten hebben, dit instellen in BPM studio en beide kaarten op een andere ingang van je mixer aanluiten.
Volgende keer Peter!
DJ HanSie VStandaard Lid
Sinds: 23-1-2003
Laatste: 11-4-2015
15-3-2003 01:30
Als je wil voorbeluisteren heb je zoals Peter al zei 2 geluidskaarten hebben, heb ik ook, werkt prima!
Om het aan te sluiten heb je een tulp naar jack kabel nodig, kon hem met mn niet al te nuchtere kop niet vinden laugh :D
DJ AroZStandaard Lid
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 27-12-2003
15-3-2003 07:51
Heyz

Ik heb hier ook pc met 1 soundcard een doodnormale ESS Alegro
kan ik dat aansluiten op mijn mengpaneel?
En waar moet de jack plug stekker in in de output de cd speler of rec ?

Greetz Meduza
HesslakokStandaard Lid
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
15-3-2003 21:14
Om eerst even op de vraag van Jacha terug te komen,

Als je idd wilt gaan mixen/draaien heb je 2 geluidskaarten nodig óf een geluidskaart met 2 uitgangen (komt in principe op hetzelfde neer).
Aan jouw (beknopte) verhaal kan maak ik op dat je in het bezit bent van een geluidskaart met 1 uitgang, ik hoop voor je dat dit er één is met zowel een digitale én een analoge uitgang(en). de analoge uitgangen kun je naar je mengpaneel sturen (tenzij je een mooi staaltje digitale techniek in huis hebt als de pioneer en numark's).De geluidskaart welke het best werkt met BPM-studio als met PCDJ is de Maya 44 van audiotrak. De kaart heeft 2 ingangen, 2 uitgangen en een sp/dif uitgang.

DJ Medusa schreef:

Heyz

Greetz Meduza
Je hebt 2 geluidskaarten dus kun je met een goed programma ieder kanaal een geluidskaart toewijzen. Op deze manier kun je deze prima ansluiten op je mengpaneel. Wat bedoel btw je met het aansluiten op je CD-speler?
Let's play that funky music!
JochaEx Lid
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
15-3-2003 21:17
Thnx,

Heb dubbele uitgang op mijn geluidskaart, mag ook wel ook voor die prijs,
ik ga ff knutselen en dan gaan we het allemaal ff proberen.
"Jocha"
Dj ivanStandaard Lid
Sinds: 19-2-2003
Laatste: 17-1-2024
20-3-2003 01:53
de uitgangen kun je slecteren in het menu van bpm

ga naar menu / opties / en dan I/0 dat staat voor nput output

voor mixer 1 en mixer 2 dus één selecteren, (niet dezelfde dus)
lets make things louder!!!
DJ AroZStandaard Lid
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 27-12-2003
2-4-2003 08:00
DJ Medusa schreef:

Heyz

Greetz Meduza
Je hebt 2 geluidskaarten dus kun je met een goed programma ieder kanaal een geluidskaart toewijzen. Op deze manier kun je deze prima ansluiten op je mengpaneel. Wat bedoel btw je met het aansluiten op je CD-speler?Op je mengpaneel zitten toch die dingen waar je tulpies aan moet sluiten??

Bij mij staat aangewezen waar het in moet moet het dan bij CD Rec of output?
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
2-4-2003 09:04
wat wil je nou, je praat turks ofso, `` het staat aangewezen waar het moet maar waar moet ie dan rec-out of cd-speler`` jaja ksnap hem... NIET razz :p

als jij wat je aan het mixen bent wil opnemen doe dan bij je mixer je tulp in record uitgang, en op je geluidskaart op een line-in, wil jij je computer als signaal op je mixer (dus dat je de computer via je mixer hoort) dan doe je op je geluidskaart op lin-out en op je mixer op EEN line-in, cd speler, tape, tuner elke ingang behalve phono
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
2-4-2003 14:53
Ook een prima proggie is PCDJ. Nadeel hiervan is wel vind ik dat het er iets minder strak uitziet. Maar wat je daar kunt doen is de ene (virtuele) speler op links zetten en de andere speler op rechts. Nadeel is wel dat het signaal dan mono wordt, maar je hebt maar een geluidskaart nodig. Maar ik werk zelf het liefste met BPM studio. Werkt iets fijner en ziet er mooier uit gewoon.

Mzzl,
DJ Bastisito

Terug naar forum Reageer (zonder quote)