Forum > Newbie Forum

Mixen: welke spullen voor een beginner?

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
ChristiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2005
Laatste: 2-9-2007
Berichten: 9
30-3-2005 18:27
1 x bewerkt. Laatst door Christiaan op 30-3-2005 20:49
Hallo ik wil graag een dj worden maar welke spullen heb ik hier voor nodig? alleen 2 cdspelers en een mixer? waar sla je het dan op?
welke spullen zijn goed en welke zijn klote?
dus graag reacties !! want ik vind t alleen maar lache om muziek te maken en dat te draaien op feesten wink ;)
Bass moet je niet horen, Bass moet je voelen!
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
30-3-2005 18:30
Gebruik de zoekmachine en google eens, dan kom je een heel eind verder. wink ;)
Thanx Dré !
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
30-3-2005 18:50

christiaan schreef:

Hallo ik wil graag een producer worden

tegenstrijdig met:

christiaan schreef:

maar welke spullen heb ik hier voor nodig? alleen 2 cdspelers en een mixer?
Laten we met de basis beginnen: Wil je muziek produceren (zelf muziek maken met behulp van een pc) of wil je gewoon muziek mixen (met bv. behulp van een mixer en 2 cd spelers?

Als je hier uit bent, gebruik dan even de zoekmachine inderdaad; over beide onderwerpen is al veel geschreven.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
30-3-2005 18:54
Maar er is nog weinig geschreven over wat nu echt goed instapmateriaal is in de producewereld. En dan bedoel ik buiten de pc en cdmixen om. Ik ben hier ook erg in geintereseerd.
ChristiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2005
Laatste: 2-9-2007
Berichten: 9
30-3-2005 19:57
bedankt ik wil dus (ik ben er uit happy :) ) gwn nummers mixen en hiervoor heb je blijkbaar alleen(?) 2 cd spelers en een mixer nodig en ik zoek dus nog 1 cd speler( 1 heb ik al) en een goeie (voor beginnners) mixer kan iemand mij hieraan helpen?
Bass moet je niet horen, Bass moet je voelen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 20:09
hoe kom je bij de term producen dan? Dit is toch niets met producen?
I'll take you to the KoffieShop...
VeldmuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2004
Laatste: 30-3-2006
Berichten: 11
30-3-2005 20:37

christiaan schreef:

bedankt ik wil dus (ik ben er uit happy :) ) gwn nummers mixen en hiervoor heb je blijkbaar alleen(?) 2 cd spelers en een mixer nodig en ik zoek dus nog 1 cd speler( 1 heb ik al) en een goeie (voor beginnners) mixer kan iemand mij hieraan helpen?
Vertel eerst eens wat voor cd-speler je nu hebt? :)
ChristiaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-3-2005
Laatste: 2-9-2007
Berichten: 9
30-3-2005 20:49
een oude philips die t nog prima doet
Bass moet je niet horen, Bass moet je voelen!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
30-3-2005 20:55
Ehm...zou je je niet eerst eens gaan verdiepen voordat je ons allerlei vragen gaat stellen. Kijk eerst even op een aantal websites en dergelijken om te kijken wat een goede dj-cd speler kan. Als je daarna nog niet weet wat de beste keus zou zijn stel dan een vergelijking op tussen de modellen waartussen je twijfelt. Op die manier zijn veel meer mensen bereid je te helpen.
I'll take you to the KoffieShop...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-3-2005 21:04
Ook is het fout om te denken dat je alleen twee cd spelers en een mixer nodig hebt.
Je hebt namelijk zeker nog een koptelefoon nodig (en het liefst een goede en dure.. ter bescherming van je eigen oren wink ;) ) en ook heb je nog een monitorsysteem nodig.
Een monitorsysteem is een systeem bestaande uit luidsprekers zodat je ook kan horen wat je mixt. Tenzij je een leuke stereo staan hebt of een oude versterker met twee leuke hifi-luidsprekers.

Dus, wat hebben we nodig om THUIS wat op je kamer te mixen:

1) leuk mengpaneel die een tijdje meegaat (kijk bijvoorbeeld naar de gemini Psi of de jb systems mx4.. dat zijn twee heel leuke instapmixers)

2)cd spelers;. Dan moet jij eerst beslissen of je een "dubbele cd speler wil" of twee enkele cd-spelers.

3) een leuke hoofdtelefoon (die heb je makkelijk voor 10 euro in de winkel; maar let op!!! Duurdere koptelefoons zijn beter qua klank, qua comfort en qua demping. Dit houdt in dat je je oren meer zult beschermen met een duurdere koptelefoon. (tenzij je natuurlijk veeeeel luider draait ermee... want professionele koptelefoons gaan luider dan gewone hifi's. Kijk bijvoorbeeld eens naar de HP700 van American Audio of naar de Stanton Dj 2000S)

4) de nodige kabeltjes. Dat zijn twee korte tulp kabels om van je cd spelers naar je mixer te gaan en 1 (langere) tulp kabel om van je mixer naar je stereo of versterker te gaan.

5) ofwel een versterker die vervolgens twee luidsprekers aandrijft. (passieve luidsprekers dus), ofwel een monitorset met actieve luidsprekers (in dit geval heb je geen versterker nodig en kun je de boxen als het ware aan je mengpaneel hangen)
=> opties zijn dus: goede stereo of leuke hifi versterker + bijhorende luidsprekers

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)