Forum > PC related Forum

Nieuwe controller van PCDJ

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
9-3-2005 22:41
Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van de nieuwe PCDJ controller, de DAC-3
Deze 19" 3U controller heeft veel meer functies en is MIDI gestuurd.
En kan dus ook met andere software gebruikt worden.

Meer info op:
fracktone (nederlands)
PCDJ (engels talig)
Edit Mod: Dré: Bericht geplaatst in overleg met, en met toestemming van, de moderatoren.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-3-2005 15:10
Raad je eigenlijk aan om mijn dmc-01 toch maar eens te vervangen voor zo'n apparaat (ervanuitgaand (is dat eigenlijk 1 woord? laugh :D) dat ik dingen als effect e.d. niet gebruik?)? Ik zit er wel over te denken.

Het vervelende is dat er dan eigenlijk ook een nieuw meubel moet komen daar die eigenlijk op een 2HE controller berekend is..

Met andere woorden, ga ik d'r in gebruikersgemak, snelheid en/of stabiliteit erop vooruit?
Maar dat is MIJN mening...
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
11-3-2005 17:20
Hoe is het gesteld met de degelijkheid t.o.v. de dac-2 controller?
DjtccStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2005
Laatste: 13-3-2005
Berichten: 4
13-3-2005 05:13
Hoi

Als ik het goed begrijp kun je zeze Dac-3 dus ook aan Traktor koppelen ?

djtcc
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
13-3-2005 12:02
Ja de controller is 100% midi compatible
Where words fail, music speaks :D
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
14-3-2005 11:42

Roytje schreef:

Raad je eigenlijk aan om mijn dmc-01 toch maar eens te vervangen voor zo'n apparaat
Met andere woorden, ga ik d'r in gebruikersgemak, snelheid en/of stabiliteit erop vooruit?
Dit hangt er vanaf of de DMC-1 nog steeds aan je behoefte voldoet.
Allereerst moet ik vermelden dat de DAC-3 niet geschikt is voor de oude PCDJ RED en BLUE versies.
Deze kunnen niet door MIDI aangestuurd worden. Als je met de oude versie werkt heb je dus niets aan de DAC-3. (overigens is de oude PCDJ RED en BLUE versie officieel uit de handel genomen)

Heb je echter een PCDJ VRM of FX versie (of eender welk programma dat MIDI sturing ondersteunt) dan ga je er zeker op vooruit wat betreft het bedieningsgemak en de snelheid.
De DAC-3 maakt optimaal gebruik van MIDI via de veel snellere USB-2 poort. De DAC-3 heeft veel meer knoppen (die ook naar eigen inzicht te programmeren zijn) waardoor de vroegere dubbele toets combinaties niet meer nodig zijn.

Het leuke is dus dat je er ook andere programma's mee aan kunt sturen. Of dit simultaan kan weet ik nog niet, het zou leuk zijn als je een deel van de toetsen aan b.v. een sampler of iets als Abelton Live kunt toewijzen terwijl je de basis functies voor de MP3 speler gebruikt. Dit is een van de eerste dingen die ik ga proberen zodra ik hem binnen heb.

Misschien hebben anderen hier ervaring mee met andere midi controllers. Hoor het graag als dit mogelijk is.

PimW schreef:

Hoe is het gesteld met de degelijkheid t.o.v. de dac-2 controller?
Naar de informatie die ik van PCDJ heb is dit niet een aangepaste OEM controller die je ook bij de (goedkopere) dubbele CD spelers vind. Er is tevens meer aandacht aan de kwaliteit van de componenten (zoals schakelaars en Jog weel) besteed.
Ik heb hem echter zelf nog niet in handen gehad dus ik kan dat niet uit eigen ervaring bevestigen.
Overigens ben ik maar weinig problemen met de DAC-2 tegen gekomen, op één batch met slechte kwaliteit schakelaars na dan (deze worden gratis door mij vervangen als ze defect raken).

djtcc schreef:

Als ik het goed begrijp kun je deze Dac-3 dus ook aan Traktor koppelen ?
djtcc
Zie hier boven.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
14-3-2005 18:28
Bedankt voor de informatie! Wil je ons op de hoogte houden van je bevindingen?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-3-2005 08:30
@Fracktone
Naar de informatie die ik van PCDJ heb is dit niet een aangepaste OEM controller die je ook bij de (goedkopere) dubbele CD spelers vind.Er is tevens meer aandacht aan de kwaliteit van de componenten (zoals schakelaars en Jog weel) besteed.
Dan heeft Dré een primeur, sneaky :V
Reloop RCD-2850s /BST CDD-350 idem.

Nooit afgaan op informatie van PCDJ.
Er is nu voor de 3e keer wederom gekozen voor een OEM controller (CD speler front). Ik had ook niet anders verwacht.

Martin.
kvm entertainment
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
16-3-2005 08:47

kvm schreef:

@Fracktone
Nooit afgaan op informatie van PCDJ.
Er is nu voor de 3e keer wederom gekozen voor een OEM controller (CD speler front). Ik had ook niet anders verwacht.

Martin.
Martin, bedankt.
Eerlijk gezegd leek het mij ook al sterk (Visio kennende).
Ik zal ze er eens mee om de oren slaan daar in de VS. razz :p

Overigens zegt dit niets over de gebruikte componenten, hier kunnen ze zelf eisen aan stellen.
De printplaat zal ongetwijfeld geheel anders zijn om hem geschikt te maken voor communicatie met de computer (net als de DAC-2).

Keuze voor een OEM model die de benodigde functies ondersteund heeft wel voordelen.
Ze kunnen nu een bestaand ontwerp gebruiken waar de fabriek (assemblage machines) al op zijn ingesteld.
Dit scheelt natuurlijk een hoop kosten.

Een volledig eigen ontwerp zal in prijs dan ook ongeveer gelijk aan de BPM studio controllers zijn.
Voor de meeste DJ's is een dergelijke prijs veel te hoog.
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
16-3-2005 23:19
Het maakt mij ook helemaal niets uit of het van een oem-speler afkomstig is of niet... Ik ben alleen geïnteresseerd kwaliteit, afkomst speelt geen rol. Hoewel... hypothetisch: een ontwerp van een speler die al jaren probleemloos op de markt is, daar zou ik wel oren naar hebben happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)