Forum > Algemeen Forum

D hole powerknopje

(44 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
12-2-2005 17:10
Ik ben nu bijna klaar met mn lichtkeesje, zit alleen nog even met connectors te pruttelen.
Ik geloof dat er op de Light Deks pro 136 het powerknopje op de achterkant zit. Nu is dit dus een beetje onhandig met inbouw in een kist. Dus ik had bedacht om er een soort power-knopje op te zetten, in D hole formaat, maar zijn deze kant en klaar te kopen of moet ik hiervoor zelf iets fabrieken?
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
12-2-2005 19:23
Zoek eens op google naar hetgeen wat je nodig hebt ;)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-2-2005 19:35
Bij dit soort apparaten kun je probleemloos de stekker uit het stopcontact trekken (hij heeft geen "softpowerbutton" o.i.d.). Is nog veiliger ook (kan niemand lollig doen en het apparaat live uitzetten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
12-2-2005 19:54

Dré schreef:

Bij dit soort apparaten kun je probleemloos de stekker uit het stopcontact trekken (hij heeft geen "softpowerbutton" o.i.d.). Is nog veiliger ook (kan niemand lollig doen en het apparaat live uitzetten).
Maar alles word dus zegmaar gevoed door powercons op connectorpaneel. Dus dan zou ik gewoon steeds de powercon er uit moeten halen? Slijt het dan ontzettend snel?!(aangezien ik er zowat elke dag mee speelwink ;))

Ik dacht dus eigenlijk aan zoiets: https://www.dmsiusa.com/images/Traxis/on%20off.jpg
Alleen dan in een D hole formaat. Maar op de site van Neutrik kan ik nergens zoiets vinden.
Misschien kan ik er eentje in zo'n blindcap maken van DAP?
(www.new-line.nl/v/5629)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-2-2005 20:10
In het geval van thuisgebruik (want daar gaat het hier schijnbaar om):

Er zijn tegenwoordig hele speciale kastjes... Een aantal stopcontacten naast elkaar met een schakelaar ernaast (in één behuizing en met een stuk draad eraan met daaraan weer een stekker (het houdt echt niet op bij dit speciale kastje ;-)). Bij sommige luxe uitvoeringen zit er ook nog een lampje in de schakelaar in kwestie. Met zo'n speciaal kastje kun je ineens alles dat aangesloten is op de stopcontacten in kwestie ineens uitdoen.

Of je vindt natuurlijk gewoon even het wiel opnieuw uit laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
12-2-2005 20:36
Ander mijn complimenten, ik heb 2 minute lam gelegen na je post..."sommige luxe uitvoeringen, etc"
schnappi???
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
12-2-2005 20:39
tjah, ik zelf vind een powerbutton voor een D-hole ook een heel stuk netter staan dan elke keer een (vieze wink ;) ) stekkerdoos er naast te hebben liggen met een powerknop...
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
12-2-2005 20:55
Ik zat zelf ook te denken om een schakelaar te monteren in een D-hole.
In onze versterkercase (eerst nog kopen) willen we aan de achterste 19" rails de limiter bevestigen (ivm met evt verhuur) is wel lekker hufterproof namelijk. De limiter bypasst het audiosignaal gewoon als je hem uitzet. Dan kunnen we de limiter uitlaten als we zelf met de set pielen, ik weet wel wat een rood lampje betekent...
Om dan niet iedere keer die case aan de achterkant open te maken om de limiter aan of uit te zetten zat ik te denken om een sleutelschakelaar in een D-hole te monteren (zodat alleen diegene met de sleutel bepaalt of de limiter aanstaat). Dit moet best te doen zijn.
De sleutelschakelaars die ik zo gauw gevonden heb in mijn boekjes hebben maar een diameter van 22mm, een D hole is (uit het hoofd) iets van 23 á 24mm. Die sleutelschakelaar valt er dus dwars door maar met een uitgedremelde carroseriering moet er wel wat moois te maken zijn.
Lost in Music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
12-2-2005 21:20
Veel van die sleutelschakelaars zijn wellicht geschikt voor spanningen tot 250V MAAR dat betekent niet automatisch dat ze gebruikt mogen worden voor het lichtnet (en denk niet dat alleen beginners deze fout maken; Dateq gebruikte vroeger ook toggle switches voor het aanschakelen van hun mixers!!!). Als je dus zo'n schakelaar gebruikt EN het lichtnet gaat schakelen, vergewis je er dan van dat de schakelaar moet zijn goedgekeurd voor gebruik op het lichtnet (doorslagspanning minstens 3kV voor Klasse-1 (3mm kruipweg) en 6kV voor Klasse 2 (6mm kruipweg)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
12-2-2005 21:28
Daar ben ik van op de hoogte, de fout van te lichte scakelaars heb ik 1 keer gemaakt, ik was er toen ook heilg van overtuigd dat door beldraad 230v kon. KNAL, hoop rotzooi, hoop stank en het licht uit.
Toen was ik 10.
Nu, 11 jaar en een opleiding elektrotechniek later besef ik wel dat ik gevaarlijke dingen knutselde. Dit gebeurt dus ook niet meer (nu bouw ik mijn eigen krachtblokjes) en er zal ook zeker een veilige oplossing voor het sleutelschakelaarprobleem gevonden worden.
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)