Forum > PC related Forum

minimum producing studio

(46 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
19-1-2005 10:47
Misschien is deze vraag al gesteld maar dan stel ik hem nog eenkeer.
Kan iemand mij aanraden wat voor apparatuur ik kan gebruiken om techno, industrial hardcore te maken (om te beginnen, dus kom niet met uitgebreide dure apparatuur aan, gewoon om te expirimenteren en dat je toch een vette track kan maken).
Alvast bedankt voor degene die een goed advies kan geven.
ach ja....
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
19-1-2005 17:48
Bedoel je dus een hardware studio of een software studio? Je hebt het over aparatuur maar tegelijk post je in het pc forum.

Toch een klein antwoord over hoe je het beste kunt beginnen. Koop een softwarepakket (kan je reason en fruityloops aanraden). Fruityloops is wat goedkoper ,en wat beter bruikbaar (vooral makkelijker) als je net begint. In zo'n pakket vind je onderandere samplers ,synth's ,en effect plugins ,zodat je eigenlijk een volwaardige studio tot je beschikking hebt als je het pakket onder de knie hebt. Ik raad je niet aan om hardwarematig te beginnen ,omdat de apparatuur echt zeer duur is ,en je (denk ik je startpost lezende) alleen wat wilt pielen ,en kijken of de hobby je aanstaat. Deze paketten zijn later ook uit te breiden met nieuwe VST plugin's als de bijgeleverde plugins te kort zouden schieten.(wat ik niet verwacht hoor). Een aanrader als je budget verder rijkt als de software is ook een klein masterkeyboardje bij je pc. Dit werkt zeer lekker om synth's enzovoort in te voeren ,en naar mijn mening fijner om echt tot creatieve dingen te komen. Hier zitten vaak ook toewijsbare draaiknoppen op zodat je toch wat meer het hardware gevoel krijgt bij het instellen van bijv een synth. Ik hoop je geholpen te hebben met je keuze ,en als je iets niet snapt gewoon vragen wink ;)

Als je echt instrumentaal wilt gaan werken is cubase het pakket ,maar voor techno lijkt me dat niet de oplossing omdat dat weer vooral een sporen opname studio is.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
19-1-2005 19:20
Een groovebox of zoiets?

Aanrader in dat segment is een RM1x van Yamaha. Als je er 'uitgegroeid' bent kun je hem nog zeer goed als sequencer voor je externe gear gebruiken. Tweedhands prijs rond de 300 euro, soms minder.

Succes.

Als je een minimum producing studio wilt zoals in je titel aangegeven zal je toch handenvol geld uit de kast moeten trekken. Ik waarschuw je: eens je er aan begonnen bent kun je niet meer stoppen (de meesten toch) en ga je blijven kopen...
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
19-1-2005 20:33
dus ik zou als ik bijvoorbeeld fruityloops zou gebruiken ook nog eens een keyboard op aan kunnen sluiten? en met die keyboard ook weer allerlei geluiden kunnen maken en effecten.
ach ja....
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
19-1-2005 23:09

wes2819 schreef:

dus ik zou als ik bijvoorbeeld fruityloops zou gebruiken ook nog eens een keyboard op aan kunnen sluiten? en met die keyboard ook weer allerlei geluiden kunnen maken en effecten.
Dat klopt. Het aansturen via het keyboard zul je dan vooral gebruiken om synths (dus melodietjes ,en drumsynths) te programmeren. Kijk anders eens op de site van fruityloops voor het complete overzicht. (bij FL studio kijken). Daar staat zo'n beetje alles op een rijtje.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
20-1-2005 12:31
ik vind zelf voor hardcore en techno fruityloops echt een ideaal programma...

als je met hardware wilt werken moet je eerst eens vertellen wat je budget is:

lage prijsklasse:

electribe a's van korg

middensegment:

rm1x van yamaha
mc505 van roland
electribe mkII's of de nieuwe electribe x-serie van korg

hogere prijsklasse:

nordlead 2/2x/3 van clavia
virus b/c/TI van access music
elektron machine drum (absolute aanrader voor hardcore en techno)
en een hele stapel externe effecten
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
20-1-2005 17:07
hee dat is nog eens goede informatie.
trouwens ik heb me die fruityloops site eens bekenen maar als ik dat zo zie zit er al alles erop en er aan, dus waarom is het dan nog nodig om ook hardware te kopen? Of is het veel handiger om met hardware te werken en meer mogelijkheden?.
ach ja....
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-1-2005 17:16
Ik heb bij tweedehands tips een link naar een rm1x neergezet,is niet op geboden,mail de persoon en kijk of je m krijgen kan voor bijv 150 euro.
Heb je leuke machine aan!!!
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Wes2819Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 7-6-2005
Berichten: 25
20-1-2005 18:23
zeg fredje misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik kan het echt niet vinden wat je bedoelt. Kun je die link niet misschien hier zetten?
Alvast bedankt happy :)
ach ja....
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
20-1-2005 18:27

H. schreef:

hogere prijsklasse:

nordlead 2/2x/3 van clavia
virus b/c/TI van access music
elektron machine drum (absolute aanrader voor hardcore en techno)
en een hele stapel externe effecten
Sorry hoor, maar ik vind dat je met deze opsomming wel wat kort voor de bocht bent. Alsof je met die zaken een track kunt maken, je kunt ze niet eens mixen...

En waarom nog een Virus als je al een Nordlead3 hebt :s

Terug naar forum Reageer (zonder quote)