Forum > PC related Forum

Problemen met geluidskaart bij het mixen

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
BorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 6-3-2005
Berichten: 3
29-11-2004 17:59
Hallo allemaal,
Ik heb tijdens het pc mixen af en toe last van een krakende geluidskaart. In mijn kast zit een SB live kaart en een audigy LS. De Live werkt perfect alleen de LS heeft af en toe dus last van een kraak. Ik heb van allebei de kaarten het volume al heel zacht staan. De kabels zijn allemaal gloednieuw, net als de LS trouwens. Ook valt het me op dat als ik gewoon via winamp afspeel via de LS dat ie het dan perfect doet. Zou het dan kunnen dat Traktor DJ studio 2 op een of andere manier deze kraak veroorzaakt? Of ligt het aan iets heel anders?

Alvast bedankt
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
6-12-2004 12:15
Werk je met het finalscratch systeem? Of mix je gewoon wat via traktor met de muis enz.

Ik zou zeggen, probeer traktor eens opnieuw te installeren, kijk dan even verder.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
6-12-2004 15:34
Ik weet niet wat het probleem is, maar beide kaarten zijn 5.1 kaartjes (als ik me niet vergis).
Traktor 2 kan toch maar met 1 kaart tegelijk werken, dus waarom wil je hem op je LS kaart zetten als deze kraakt?
Om antwoord te geven op je vraag, ik heb al een keer eerder gezien dat een illegale versie van Traktor kraakte. Dus als je geen legale versie hebt kan dit het probleem zijn.
Lost in Music
BorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2004
Laatste: 6-3-2005
Berichten: 3
6-12-2004 17:39
Opnieuw installeren helpt niet
Ik heb wel degelijk 2 soundcards nodig. Traktor staat namelijk aangesloten op mijn mixer en ik wil gewoon 2x stereo geluid hebben. Met behulp van een ASIO driver heb je zo 2 soundcards in TRaktor.
Met BPM studio heb ik echter nergens last van ,dus ik gebruik die voortaan wel.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-12-2004 19:43
Ik heb het reeds vaker vermeld, als je met dergelijke programma's werkt lijkt mij het ook geen probleem een goede 4 out kaart aan te schaffen.

Martin.
kvm entertainment
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
8-12-2004 01:41

Boris schreef:

Met behulp van een ASIO driver heb je zo 2 soundcards in TRaktor.
Wat is een ASIO driver voor iets?

Daarnaast bied traktor ook de mogelijkheid om bij een 5.1 kaartje om kanaal A over uitgang 1 en 2 (bv front) uit te sturen, en kanaal B over 3 en 4. (bv rear).
Lost in Music
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
8-12-2004 08:46

Sgrovert schreef:

Wat is een ASIO driver voor iets?
www.google.nl/search?hl=nl&q=ASIO+driver+&lr=
Mooie uitvinding he, google...
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
8-12-2004 22:45

massive schreef:

Sgrovert schreef:

Wat is een ASIO driver voor iets?
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=ASIO+driver+&lr=
Mooie uitvinding he, google...
Vind ik ook weer wat overdreven. Dat hier niks meer gevraagd kan worden zonder doorverwijzing naar google. Waar is dit forum dan eigenlijk voor? Kan je alle vragen wel doorverwijzen naar google, lekker makkelijk.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
9-12-2004 12:44

massive schreef:

Sgrovert schreef:

Wat is een ASIO driver voor iets?
https://www.google.nl/search?hl=nl&q=ASIO+driver+&lr=
Mooie uitvinding he, google...
Ja zeker mooi.
En als ik nu eens kon vinden wat ASIO driver doet zou het helemaal mooi zijn. Ik ben wel een beetje thuis in hardware, maar van hoe een pc precies werkt met adressen en poorten heb ik de ballen verstand van. (en ook geen zin om precies uit te zoeken).
Via google vind ik waar dat ding compateble mee is, en allerlij andere dingen die ik er niet van wil weten, maar wat hij precies doet weet ik nog steeds niet. Daarnaast kon ik op het forum ook zo snel niet vinden wat het dingen doet, maar zag wel dat hij vaker in post genoemd werd.
Hierom besloot ik het te vragen. Aangezien ik Boris probeerde te helpen, en hij iets gebruikte waarvan ik niet precies wist wat het deed, zou hij best hier in twee regels kunnen neerzetten wat het deed. (ik vermoed simuleren dat twee geluidskaarten als 1 gezien worden binnen de pc, maar dat weet ik niet zeker).

We zitten hier op een professioneel Licht- en geluids-forum. Op het moment dat er met software gewerkt wordt die grote raakvlakken heeft met het onderwerp van het forum, vind ik dat daar best in een paar regels uitleg over mag komen wat het doet, en niet meteen bij een "simpele" vraag GOOGLE geroepen moet worden.
Lost in Music
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
9-12-2004 13:17
ASIO zorgt voor een lagere latency op je geluidskaart en tevens voor een betere geluidskwaliteit. Kort maar krachtig :P

Terug naar forum Reageer (zonder quote)