Forum > Newbie Forum

Pcspeakers als monitortjes?

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
27-10-2004 21:56
Op dit moment heb ik 2 warfedale pa speakers op mijn kamer staan maar ik merk bij het draaien dat ik mijn speakers nogal hard moet zetten om echt fatsoenlijk geluid te krijgen (boxen staan van me af gericht). Nu ben ik dus op zoek naar een oplossing ,omdat ik deze week een nieuw meubel ga maken. Ik zit te denken om een soort monitor setje te maken van een pc speakersetje (2.1). Niet zon ding van 10 euro maar een vrij deftig logitech setje (jammer genoeg hebben we niet allemaal geld voor syrincs ,en dat setje van 80 euro hier vna newline zie ik niet zo zitten). De kleine speakertjes voor mijn snufferd ,pa speakers onderin meubel op de grond (vind het er niet uitzien om ze op statieven te zetten en heb er ook geen ruimte voor). Hoe kan ik dit nu het makkelijkst bekabelen? De logitech set heeft een minijack aansluiting (male). En mijn mixer heeft op de zone uitgang tulp aansluitingen. Hier op newline is hier geen verloopje voor te krijgen (Waarschijnlijk vrij weinig gebruikte combinatie in pa wereld). Is er ergens wel een standaart verloopje te krijgen wat naar mijn wens is? Kan namelijk zelf ook wel een verloopje in elkaar flansen maar heb liever al mijn kabels zoveel mogelijk uit de fabriek om de kans op storingen zo klein mogelijk te houden.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
27-10-2004 21:57
Waarom staan boxen in godsnaam van je af gericht op je kamer? shocked 8O
Darth Crossfader
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
27-10-2004 22:03
De situatie is zo nu (mijn vorige meubel is een maand of 4 geleden gesloopt en nu staat alles op een plank en 2 schragen ,moet nodig wat aan gedaan worden). Dat word met de nieuwe situatie anders (komen bij mijn voeten te staan ongeveer). Ik heb bij de bouwmarkt ook al buizen gezien die speciaal zijn om je speakers op te zetten (zeg maar bovenkant van statief wat je op je meubel schroeft) maar vind 2 speakers van die afmetingen veel te groot om bovenop mijn meubel te zetten. Bovendien vinden de buren het niet zo leuk als ik even muziek draai (en op zon volume dat ik het zelf nog maar net fatsoenlijk hoor). Het meeste van de bassen gaat ook meteen verloren als je er net voorstaat met je voeten (heb ik zonet even getest). Daarom wil ik eigenlijk gewoon 2 speakertjes voor mijn snufferd zodat het volume zo laag mogelijk kan en ik toch lekker kan draaien.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
27-10-2004 22:09
ook die logitech sjit vind ik persoonlijk maar rag klinken... al die computer zooi... van weinig geld...
beter gewoon opzoek gaan naar goed sub/sat setje 2e hands
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
27-10-2004 22:14
Tja ik wil het ook niet vergelijken met syrincs.. Eigenlijk is het gewoon voor erbij ,om de midden en hoge tonen wat beter hoorbaar te maken als ik sta te draaien ,zodat ik bij een lager volume toch goed mijn mix kan horen (met cuen). Het nadeel van die warfedale boxen is echt gewoon dat je ze voor je snuffert moet zetten en niet bij je voeten ,en das nou net wat ik niet wil in mijn nieuwe meubel. Ik heb de logitechs gehoort bij een kennis en vond het voor het geld redelijk (het is niet veel geld dat weet ik). Ik zit zelfs te denken om misschien een speaker voor in de auto in het meubel te bouwen ,om gewoon het geluid op lagere volumes (vooral als ik savonds even een setje draai) toch wat duidelijker te maken ,maar helaas zijn die speakers weer niet actief en moet er weer een versterker bij.

Ik heb ook nog een stel hifi speakers staan maar helaas zijn die niet veel kleiner als mijn warfdales dus dat schiet ook niet echt op shut up :X

Het gaat trouwens om dit setje : www.logitech.com/lang/images/0/3634.jpg
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
27-10-2004 23:06
Heel compact setje, komt genoeg geluid uit en ontzettend zuiver.
Maarja wat wil je ook met Altec Lansing.
Dit setje hangt hier aan mijn computer, het kost vrijwel niets en is gewoon geweldig, natuurlijk kan je het niet vergelijken met studio monitoren maar het presteert vele malen beter dan menig HiFi setje.
www.altec-lansing.com/product_details_intl.asp?pID=ATP3®ion=europe&country_code=nl
Darth Crossfader
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
27-10-2004 23:24
klinkt het laag nog een beetje leuk dan met een 3inch shocked 8O woofertje?
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
27-10-2004 23:47
3" is het bas/mid speakertje
6,5" is de subwoofer.

Wel goed lezen he ;-)

Setje doet me trouwens denken aan de Harman/Kardon set van Luc.
Zelf hebben Luc en ik een Visaton monitor speakerset gemaakt, officieel studiomonitoren. Ze klinken uitstekend en gaan redelijk hard. ( www.visaton.com/english/artikel/art_603_6_23.html )
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
27-10-2004 23:52
had alleen het stukje op de site gelezen over het 3inch bas/mid speakers, maar in de spec sheet staat inderdaad duidelijk over het super 6.5inch lange slag woofertje wink ;)

meer info dj.t? als er nog een beetje volume uitkomt lijkt het me wel gaaf setje:)

USblaster speakertjes van 7euro voor het setje beginnen ook beetje te vervelen ashamed :$
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
28-10-2004 00:46
Hoe duur is dit setje ongeveer dan? De logitech set eerder genoemd kost 90 euro. Ik hoop dat die prijs van die andere set ook een beetje in de buurt van die logitech komt want dan is het iig de moeite om er ook even naar te gaan luisteren ,want jij bent er laaiend entusiast over voor het geld als ik je goed begrijp?

Net op google de volgende review gevonden : www.3dsoundsurge.com/reviews/ATP3/ATP3.html misschien heeft iemand er iets aan happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)