Forum > Geluid

theater productie

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
MatglasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-10-2004
Laatste: 21-10-2004
Berichten: 6
16-10-2004 13:31
Eeh iedereen,

Kan iemand mij helpen met de volgende vragen.

Binnekort krijg ik de mogelijkheid om een theater productie te gaan doen voor een school. Niet bijzonder klein of zo. Er zitten goeie en professionele mensen achter. Ik ben daar beland via mijn zus die mee doet aan het stuk. Toen werdt ik wel nieuwsgierig en heb gevraagd om mee te mogen draaien met het geluid. In de veronderstelling dat ze een professioneel bedrijf in zouden huren. Dit bleek dus nu niet het geval te zijn.

Nu geven ze mijn zo ongeveer de mogelijkheid om het allemaal op poten te zetten. Dingen te regelen en ook de avonden te draaien. Voor mij een schitterende mogenlijkheid om wat te leren. Al is dat dan niet van een ander. Leren uit de praktijk is ook erg fijn.

Voor deze productie ben ik opzoek naar de volgende zaken.

Hoofdpersonen:
min 10x draadloze mics (UHF) (geschikt voor zang)
max 15x

Drum:
1x drumkit
2x overhat

Keys, bas:
2x di-box

Hobo, sax:
2x condensator mics

Percussie:
De percussie is een onderdeel waar ik totaal geen ervaring mee heb. Wat heb ik hier waarschijnlijk voor nodig?

Algemeen:
Koptelefoon verdeler voor monitoring band.

Mengpaneel:
48 kanaals
min 4 aux
8 sub groepen
2x koptelefoon aansluiting
phantom

Deze productie is voor 3 avonden.

Zou iemand mij kunnen helpen aan een offerte of een adres waar ze dit zouden kunnen leveren?

Bvd Matglas

PS. Later zal ik waarschijnlijk nog wel met wat meer vragen terug komen op dit onderwerp.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
16-10-2004 13:38
Hoe groot is de zaal en hoe is de akoestiek?
Je moet zo lang mogelijk wachten met personen een mic geven, naast zang dan.
Of je moet natuurlijk iedereen een mic geven.
Het geluid wordt anders heel raar, het publiek hoort de helft van het podium afkomen en de rest via de speakers.
Het is veel mooier als het publiek kan zien wie wat zegt.
Daarom kan je beter stemoefeningen met ze doen dan ze maar een mic toeschuiven.
Darth Crossfader
MatglasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-10-2004
Laatste: 21-10-2004
Berichten: 6
16-10-2004 18:14
Het is een theater zaal. Goeie akoestiek naar mijn idee. Het bied plaats aan 512 mensen als de zaal vol zit. Veel hoef ik niet te versterken daar heb je gelijk in. Maar het is wel nodig om de toneel spelers een draadloze mic te geven. Zoon gevalletje wat de zelfde kleur als de huid heeft.

Misschien is het wel een idee om te kijken of ik ze tijdens zang zo veel mogelijk hun eigen volume te laten gebruiken. Is misschien ook wel slim.

Tips zijn altijd welkom. Ik blijf wel op zoek naar goeie mics en zenders. Dus advies hoor ik graag.

Matglas
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-10-2004 22:33
waar woon je?
en of waar word de voorstelling gegeven?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
17-10-2004 12:32
512 (wat een raar aantaal eigenlijk)mensen is helemaal niet zo veel.
Zeker als de akoestiek goed is moet een beetje toneelspeler dat zonder mic kunnen doen.
Nogmaals: laat je spelers spraak oefeningen doen.
Een toneelspeler moet altijd grote gebaren maken en op een goede manier praten. Hij wil aan iedereen goed duidelijk maken wat er aan de hand is en dat lukt niet als je fluistert en je gebaren niet uitbreid/ overdreven doet.
Die mic's zien er altijd wel heel stoer uit en jij vind het vast ook leuk om zoveel schuiven te moeten bewerken maar als je hier nog geen ervaring mee hebt heb je hier absoluut je handen vol aan.
Mijn advies dus: zeker de eerste keer zo min mogelijk techniek (geluid) gebruiken, je zult vast al druk genoeg zijn met andere dingen.
Darth Crossfader
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
17-10-2004 13:06
Je hebt gelijk hoor! Ik speel zelf regelmatig toneel, en als de mensen stil zijn geraakt mijn stem tot bij ong. 600 mensen. En het blijft goed verstaandbaar! Mede door de acoustiek (die in elke theaterzaal aanwezig is) en mede de stem van de acteur! En vergeet niet dat je een schema moet maken met behulp van de tekst en de tijd! Omdat een bepaalde scène een bepaalde actie vraagt! Mic 1 aan, mic 3 uit , center theater spot aan, rest uit,enz....

GRTS TOM V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
TwtiaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-5-2003
Laatste: 6-9-2010
Berichten: 10
17-10-2004 16:44
het totaal uitbesteden en met die persoon meelopen lijkt me de beste optie, zeker om wat te leren.

Groet,

Gijsbert
sound, surf and summer. The 3 most important things in life!
MatglasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-10-2004
Laatste: 21-10-2004
Berichten: 6
20-10-2004 01:10
Het gaat hier om een musical. Misschien stom dat ik dat nog niet heb vermeld. Het wordt door een school georganiseerd dus ervaren toneel spelers zijn het niet.

De opvoering van de musical zal in het Isala theater zijn in Cappelle aan den Ijssel

www.isalatheater.nl

Ik wou dat ze een bedrijf in zouden huren als dat mogenlijk was. Maar ze willen het eigenlijk allemaal met bekenden etc. doen. En omdat ik het aanbood vonden ze het wel erg prettig. Weet nog niet 100% wat mijn taak zal zijn.

Wat ik in iedergeval zal doen is kijken tijdens de repetities of ze een beetje een goed volume kunnen brengen. Dan kan ik me daar een beetje op orienteren.

Tot nu toe bedankt voor de info
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
20-10-2004 09:41
Zo'n theater heeft meestal zelf ook allerlei pa spulletjes in voorraad hoor.
Heb je de tonneel meester al gesproken?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
20-10-2004 14:05

matglas schreef:

De opvoering van de musical zal in het Isala theater zijn in Cappelle aan den Ijssel

www.isalatheater.nl
Als dit het theater is wat ik voor 99% zeker denk te weten dat het is, is mijn oom bevriend met de directeur daar. Heb em weleens gesproken, hele aardige vent, met veel verstand van zaken, ook kwa apparatuur.
Ik weet zeker dat als je contact met het theater opneemt dat je dan genoeg informatie zult krijgen over alles wat je wilt weten (waarschijnlijk niet van hem, maar er loopt vast nog wel iemand rond die het theater op ze duimpie kent). Bel gewoon eens op zou ik zeggen
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug

Terug naar forum Reageer (zonder quote)