Forum > Newbie Forum

Versterker en boxen voor 300-400 euro

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
VinsaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 31
27-8-2004 16:42
Goeiedag iedereen,

Ik wil binnenkort beginnen met draaien, maar aangezien ik nog niet genoeg geld heb om de tafels en mixer aan te schaffen die ik wil, dacht ik mezelf een plezier te doen door alvast een versterker en boxen te kopen. Op deze manier kan ik dan alvast mijn MP3's (die ik op het moment via m'n computer op mijn zielige hifi installatie beluister) over m'n nieuwe versterker en boxen beluisteren. Als ik dan later m'n tafels en mixer heb kan ik die er op aansluiten.

Ik zat te denken aan deze versterker:
DAP PALLADIUM P-400
www.new-line.nl/v/11476

Als boxen had ik dit in gedachten:
DAP MC-12 (bestel ik er 2 uiteraard)
www.new-line.nl/v/5447
of deze:
DAP MC-10 (bestel ik er 2 uiteraard)
www.new-line.nl/v/5446

Ik zal ze alleen maar gebruiken voor op m'n kamer, en helaas heb ik ook nog buren wink ;)

Nu mijn vragen:

1. Wat denken jullie van bovenstaande set? Passen de versterker en boxen een beetje bij elkaar qua specs e.d.? Suggesties/Alternatieven zijn welkom uiteraard.

2. Kan ik de versterker direct op de geluidskaart van m'n computer aansluiten?

3. Kan ik tegelijkertijd m'n computer en draaitafels op aangesloten hebben?

Dank voor jullie advies/hulp!

Groeten Vinsane
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
27-8-2004 16:47
Koop als je blieft geen Dap MC's ik heb deze boxen ook gehad.
Na een tijdeje gieren de hoge tonen door je kop heen. Tevens zijn deze boxen ook snel opgeblazen. Kijk liever naar de Wharfedale EVP serie ze zijn wel duurder maar je hebt hier echt VEEEEEEL meer aan.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
27-8-2004 16:53

Vinsane schreef:

Ik zat te denken aan deze versterker:
DAP PALLADIUM P-400
www.new-line.nl/v/11476
Is genoeg over te vinden op het Forum, palladium reeks schijnt heel redelijk voor het geld te zijn.
Als boxen had ik dit in gedachten:
DAP MC-12 (bestel ik er 2 uiteraard)
www.new-line.nl/v/5447
of deze:
DAP MC-10 (bestel ik er 2 uiteraard)
www.new-line.nl/v/5446
Op z'n minst de 12" versie, uit die 10" komt toch echt geen bassen, niet dat de 12" super is. Kijk liever naar de DAP RW serie, STUKKEN beter, helemaal niet veel duurder.
1. Wat denken jullie van bovenstaande set? Passen de versterker en boxen een beetje bij elkaar qua specs e.d.? Suggesties/Alternatieven zijn welkom uiteraard.
Zal wel werken hoor, voor de MC10/12 meer dan zat. Maar bezuinig niet op versterkers.
2. Kan ik de versterker direct op de geluidskaart van m'n computer aansluiten?
Wat voor een heb je? Met een 'Line Out' erop zou het lukken moeten, echter moet je ook equalizen via de pc. (deze kan je eventueel WEL ertussen plaatsen)
3. Kan ik tegelijkertijd m'n computer en draaitafels op aangesloten hebben?
Dan moet je wel een wat uitgebreidere geluidskaart hebben, beter is een simpel mengpaneel (3a 4 kanaals) en dan op de Line-In gaan van je pc, echter: waarom dan nog een pc nodig? Je kan de pc ook op een open kanaal van je mengpaneel aansluiten dan.

Edie
VinsaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 31
27-8-2004 17:08

Mr. Edie schreef:

Op z'n minst de 12" versie, uit die 10" komt toch echt geen bassen, niet dat de 12" super is. Kijk liever naar de DAP RW serie, STUKKEN beter, helemaal niet veel duurder.
Als ik de RW serie neem, dan wordt het DAP RW-10, de RW 12 wordt net iets te duur. Is de bass van de RW-10 wel goed? Ik draai voornamelijk hardcore, dus de bass is wel belangrijk ;)
Dan moet je wel een wat uitgebreidere geluidskaart hebben, beter is een simpel mengpaneel (3a 4 kanaals) en dan op de Line-In gaan van je pc, echter: waarom dan nog een pc nodig? Je kan de pc ook op een open kanaal van je mengpaneel aansluiten dan.

Edie
Ah, stom van me. Had niet eens bedacht dat ik m'n computer op m'n mengpaneel kan aansluiten... Het wordt zeker een 3kanaals mixer, dus dat gaat wel lukken.

Dexter, die boxen zijn helaas wat de duur voor me.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
27-8-2004 17:19
De bas uit de RW10 is nieteens zo slecht nee, op een kamer(tje) al helemaal niet. Ik kan je wel zeggen dat je een traan zou moeten laten als je de MC10 hoort, en dan de RW10..
VinsaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 31
27-8-2004 17:28
Ok, dan worden het de RW-10's met de DAP PALLADIUM P-400.

Thanx voor de info!

Groeten Vinsane
VinsaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 31
27-8-2004 19:52
Ik kom net deze rakker tegen:

Behringer Truth B2031 (2 stuks)

Ik lees in Dré's review dat deze boxen een goed geluid leveren voor hun geld. De nieuwe vragen:

1. Ik neem aan dat ik deze boxen ook gewoon op m'n computer kan aansluiten en voor dezelfde doeleinden kan gebruiken zoals in mijn openingspost beschreven?

2. In deze boxen zit al een versterker als ik het goed begrijp, en dus hoef ik geen losse versterker te kopen?

3. Wat is het verschil tussen een Monitor box en een gewone box, oftwel, wat kan zo'n monitor box dat een gewone box niet kan?

Excuus voor het hoge newbie gehalte van deze vragen ;)

/edit: even linkje naar de boxen erbij: www.new-line.nl/v/12647
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
27-8-2004 20:13

Vinsane schreef:

1. Ik neem aan dat ik deze boxen ook gewoon op m'n computer kan aansluiten en voor dezelfde doeleinden kan gebruiken zoals in mijn openingspost beschreven?
Dat kan inderdaad.
2. In deze boxen zit al een versterker als ik het goed begrijp, en dus hoef ik geen losse versterker te kopen?
www.new-line.nl/forum/search/
3. Wat is het verschil tussen een Monitor box en een gewone box, oftwel, wat kan zo'n monitor box dat een gewone box niet kan?
www.new-line.nl/forum/search/
Darth Crossfader
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-8-2004 22:59
1. Ja
2. Ja (er zit al een versterker ingebouwd), nee (je hoeft geen versterker te kopen).
3. In principe zit er geen verschil tussen. De toepassing is anders: een monitor is bedoeld voor dj's/technici/artiesten om muziek uit te luisteren en zal in het algemeen zo neutraal mogelijk moeten zijn. Dat zijn ze natuurlijk lang niet altijd. Naar mijn idee noemen veel fabrikanten een speaker "monitor" omdat het duur klinkt. Ook als de speaker helemaal niet geschikt is om als professionele monitor gebruikt te worden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VinsaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 31
27-8-2004 23:53
Thanx voor de antwoorden beide.

Ik ga dan voor de Truth's, aangezien ik deze er ook nog eens veel gelikter uit vind zien. En aangezien ze in m'n kamer komen te staan is dat toch niet geheel onbelangrijk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)