Forum > Algemeen Forum

reserve onderdelen.

(53 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
22-8-2004 17:17
ik vroeg me af wat jullie al zoal meenemen als je on the road draaien.. als reserve apparatuur? reserve lampen, truss haken kan ik me voostellen. maar ik ben er elke keer weer bang voor dat een essentieele lichtcontroller of mengpaneel ofzo ermee nokt!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
22-8-2004 17:22
Tja, je kan alles wel reserve meenemen maar lijkt me een beetje onnodig.
Uiteraard kan alles er een keer mee kappen maar daar ga je natuurlijk niet van uit.
Als je gebruikt maakt van goede apparatuur en deze goed onderhoud en gebruikt zou me dat voldoende moeten lijken.

Zelf heb ik altijd een reserve ELC lamp bij voor de scan's, en reserve kabels,
Moet eigenlijk ook nog eens een parlamp bijkopen maar die past weer niet fatsoenlijk in de gereedschapskoffer wink ;). Maar reserve mengpanelen/versterkers zul je mij niet snel zien meeslepen.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
22-8-2004 17:32
Ik neem niet veel meer mee dan nodig is, als een par kapot zal gaan, pech hebben, (same voor andere lichteffecten) alleen een doosje 16A zekeringen, en SOMS een versterker extra (al heb ik nog geen ;-) maar als ik huur...

Pff, beetje onnodig topic..? sad :(
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
22-8-2004 17:42
1 x bewerkt. Laatst door Roy op 22-8-2004 19:24
Met de drive-in gaat d'r behalve een backup harddisk (die ik binnen de minuut vervangen kan hebben) en natuurlijk de standaard extra kabels (stroom, verlengkabels tulpjes contrastekkers e.d.) niets mee. (want als er een parretje kapot is zal niemand dat merken, als je deze daarentegen halverwege de show gaat vervangen....)

Maar als we geluid zetten voor grote artiesten dan is het een ander verhaal. Dan staat er altijd nog een halve vrachtwagen aan apparatuur langs de tent/zaal! We hebben ook al een paar keer meegemaakt dat dit ook geeist werd door de muziekanten!

Owja, als we ets doen met draadloze microfoons, nemen we d'r meestal ook zeker 1tje extra mee. (en natuurlijk meer dan genoeg batterijen!)
Maar dat is MIJN mening...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-8-2004 17:46
Ik zit wel niet in de verhuursector maar ik herken mezelf in je verhaal: veel te veel voorzorgen willen nemen ashamed :$

Als ik ergens naartoe ga, dan heb ik naast mijn koptelefoon en platen ook nog altijd een koppel cellen/naalden mee, een koppel slipmatten en een tool (weet wel: zo'n opplooibare gereedschapskoffer wink ;)).

Moest het van mij zijn, dan zou ik in m'n residentie zorgen voor extra versterkers, extra platendraaiers, extra mengpaneel, enzovoort. Nou ja, versterkers kunnen wij nu wel nemen van die dat we gebruiken bij optredens en platendraaiers is geen probleem: er staan er toch 3. Toch zit ik heel regelmatig te denken wat er zou gebeuren moest het mengpaneel uitvallen of wanneer de kaart van de licht-PC sneuvelt shocked 8O (want dan hebben we op slag NIETS meer van licht!).

Tjah, zoals al gezegd hierboven: zorgen dat alles goed onderhouden is en dan duimen dat Murphy je vergeten is laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
22-8-2004 18:13
haha jah daarom zo zat ik dus ook.. je kan niet alles meenemen, soms vergeet ik zeelfs wel eens wat :D dan maar ff snel naar huis boeken.. onze checklisten schieten wat te kort lekker nuttig :)
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
22-8-2004 18:19
wij hebben standaard een case mee met daarin een koffer met allerlei pluggen, 2 GE par lampen (ligt eraan wat voor pars we meenemen) natuurlijk gereedschap, kabels en nog wat overige.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-8-2004 18:38
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 22-8-2004 18:40
Zekeringen.
Tulp-kabeltje.
Netsnoeren (2 types).
Twee XLR-kabels male/female.
20m 230 verlengkabel met male/female stekkers.
Schroevendraaiers.
Kabelkniptangdinges.
Striptang.
Trussklem 2x.
Veel te veel cd's laugh :D .

Reserveapparatuur neem ik niet mee. Ik heb geen zin om ermee te slepen of om het hier thuis op te slaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik soms op het tweedehandsforum wel eens dingen voorbij zie komen die ik graag had gekocht als reserve. Maarja, voor je het weet heb je alles twee keer bij je. Met kwalitatief goede apparatuur neem ik gewoon het risico. Ik banjer wel ergens een disco of kroeg in als het fout gaat (al eens gedaan vroeger voor twee cd-spelers).
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
22-8-2004 18:40
Reserve moet je mee nemen, datgene wat bij normaal gebruik stuk kan gaan, en niet kan ontbreken voor een goede show.
Zoals:
Kabels, naalden, microfoons, zekeringen, gereedschap (niet te veel), enz.

Deze zaken gaan makkleijk door pootjehaken, laten vallen, en gebruik, stuk.
De meesten draaien wel met meer dan één versterker, dus mocht er eens eentje stuk gaan, dan heb je tenminste nog geluid. Wel even ompluggen, zodat het geluid weer goed klinkt, en je niet alleen nog je subjes hebt spelen razz :p

Verder de gewone afspeelapp, hoort niet stuk te gaan, en is derhalvve ook haast niet op te participeren. Wel is het handig als je maar met twee afspelers draait, een derde achter de hand te hebben. (Mag in geval van nood/portemonnee best hifi ding zijn, is beter dan niets.)

Licht uitval is onbelangrijk, want niemand mist een lampje. Tenzij je het met alleen 2 scanners doet, dan is het wel verstandig om een reserve lampje mee te nemen.
En de meeste DMX app. kan ook stand alone werken.

Ook is het slim om worst case senario's samen te stellen;
Wat als > oplossing?

Ook een paar slimme dingen om bij je te hebben:
Verbandtrommel, wc papier, handdoek, brandblussertje, zaklantaarn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-8-2004 08:08
Hier gaan eigenlijk alleen reserve cd-spelers mee. En verder gereedschap als multimeter, tangen, soldeerbout, schroevedraaiers etc. waarmee je in geval van nood hopelijk wat kan verhelpen.

Verder hebben we ook nog een reservemixer, reserve 15" speaker van JBL en reservelampen, maar die blijven in de berging.

De kans dat de Dateq mixer uitvalt lijkt me vrij klein. Als er een versterker uit zou vallen dan pak ik de versterker voor de DJ-monitors daarvoor in de plaats. Als er een of twee par-lampen doorbranden heeft waarschijnlijk niemand dat in de gaten. Idem voor de gasontladingslampen van de scans en moving heads. Als het dimmerpack uitvalt hebben we geen par-licht meer. Dat zou wel vervelend zijn, maar om daar nou een tweede pack voor mee te sjouwen gaat wat ver...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)