Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 92 van 146)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
15-8-2009 12:00

DJ JB schreef:

Met name doordat Leopard ineens niet meer met het AppleTalk overweg kan dat ooit aan Microsoft is gegeven (voor Server2003), vind ik Apple een lachertje geworden. Tussendoor wat systeembeheerklussen en ik maar aan de baas verkopen: "Sorry dat je niet meer kan printen, maar we draaien een Windows server MET AppleTalk, maar de nieuwe Mac OSX kan daar niet mee overweg." Inmiddels een 3rd Party oplossing gevonden om de maccers te helpen, maar ik blijf het een maf bedrijf vinden.
Het kan wel eens handig zijn om gebruik te maken van de terabytes aan informatie die het internet je biedt. Dan had je namelijk kunnen vinden, dat in sommige gevallen Appletalk niet is ingeschakeld in Leopard, maar dat je het zonder problemen en easy as pie weer had kunnen inschakelen. Dat hangt namelijk samen met de beveiligingsinstellingen in o.a. de firewall en de instellingen van ethernet.

Je kunt trouwens ook gewoon connecten met de Windows Share via Samba...

De iphone vind ik persoonlijk een k*tding. En waar ik me ook nog altijd over verbaas is, dat Apple nog steeds maar 1 jaar garantie op haar hardware levert. Ook al bestel je een Xsan en een Xserve met full options, (meer dan 30.000 euro) Dan krijg je van Apple nog steeds maar 1 miezerig jaartje garantie. Apple is mooi, voor bepaalde bedrijfstakken erg handig, maar over het algemeen vreselijk overpriced, en dat komt niet van de dealers, maar dat komt rechtstreeks door de hoge inkoopprijzen van Apple zelf. De marges op de Macs zijn niet zo hoog als iedereen misschien denkt.
I am a TimeDriver!
DJ JBStandaard Lid
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
15-8-2009 17:12

LJ DaAn schreef:

'T spijt me zeer hoor Jurjen, maar dat iPhone plaatje is natuurlijk een beetje lullig.
Sinds de komst van OS3.0 en de 3Gs in juni klopt de helft trouwens niet, MMS en video is mogelijk.
Uiteraard, maar dit plaatje is dan ook al wat ouder (volgens mij minstens een jaar of zo, vond 'm wel zo geniaal).

@Ideedeluxe: heb wel de nodige uren achter google en achterliggende zoekresultaten besteed. Veel mensen met hetzelfde probleem, nergens een oplossing. Bestandsdeling liep echter vrolijk door via SMB (hetzij een stuk trager), maar printerdeling naar de Apples ging niet meer.
Overigens zoek ik niet een oplossing waarbij ik in de Mac OSX moet gaan sleutelen, want er komen nogal wat gasten daar over de vloer die moeten printen. Daarom liever serverside oplossingen.
Lichtje erbij?
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
15-8-2009 17:33
Printerservertje hier (Sitecom goedkoop dingetje) werd meteen herkend via Appletalk, hoefde niks aan OSX er voor in te stellen...
Nu ook op internet!
DJ JBStandaard Lid
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
15-8-2009 19:21
Vanwege rechtenissues zitten printers op een complete server. Sitecomprinterservers zijn leuk voor thuis, niet voor professionele toepassingen.

Hmmz... Bloopers en onzin, maar dan wel met licht- en geluidgerelateerde dingen. We dwalen af?
Lichtje erbij?
Dj_mvandisStandaard Lid
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
15-8-2009 20:58
Appletalk blijft Appletalk?

Maar back on topic!
Nu ook op internet!
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
16-8-2009 06:19
Klusje in delft.

8 meter truss care (breed) zou moeten passen werd er altijd neer gezet.
dus ik netjes een caré mee van 8 bij 10 mee.

past het wel in de zaal, maar als je het omhoog draaid zitten er lampen en steun balken in de weg. Dus 0,5M af gehaald.

vervolgens takelen we het omhoog en past het net op 5cm niet. Echter ondertussen hingen er al heads, led parren en T4tjes in. nu hebben we met 3 man en 4 statieven het care uit elkaar gehaald nog 0,5M korter gemaakt in elkaar geschoven en weer vast gemaakt. Dat was geen pretje. Studenten moet je ook niet vertrouwen. Maar het was wel gezellig.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KlunzVIP Lid
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 21-11-2024
16-8-2009 16:07
Tijd voor inverstering in een meetlint en een simpel lasertje(al dan niet illegaal) dus shut up :X
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
16-8-2009 17:43
wat bedoel je met een simpel lasertje?

meetlint, tja had in dit geval niet geholpen omdat de zaal schots en scheef is gebouwd.. kan der ook niks aan doen ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KlunzVIP Lid
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 21-11-2024
16-8-2009 18:29

watje schreef:

wat bedoel je met een simpel lasertje?

meetlint, tja had in dit geval niet geholpen omdat de zaal schots en scheef is gebouwd.. kan der ook niks aan doen ;)
Zo'n ding wat ook een loodrechte lijn naar boven stuurt. Gebruik je ook bij het bepalen van bridle en takelpunten. Bestaan in professionele uitvoering. Maar ook bij de betere bouwmarkt is wel iets te vinden wat dit klusje kan doen. En zelfs met de momenteel veel besproken laserpointer kom je een heel eind op weg, al is die niet zelf nivellerend. Met behulp van krijt/tape meetlint en zon laserding is vooraf de exacte plaats te bepalen waar en hoe je caré moet komen te staan. nog voordat je ook maar 2 trussdelen aan elkaar hebt getikt.

Op die manier weet je dus al heel snel of je caré gaat passen.
Twijfel je over de hoogte? neem de gewnste lengte van 1 poot. sla daar even 1 hoekstuk op (hoeft echt niet met alle pinnen) Doe de vloerplaat aan de andere kant. (moest toch al) En loop met deze paal langs je zo juist uitgezette rechthoek. Even omhoog op de plaatsen waar het je kritiek lijkt, zorgen dat je minimaal 5 centimeter over hebt. (je moet immers altijd iets hoger om je grid daarna op zijn poten te laten zakken) En je hebt je zelf een hoop eventuele ellende bespaart. Na je rondje kritieke hoogtepunten hoef je alleen maar je hoek nog los te tikken en dan gewoon op de ouderwetse manier gaan bouwen.

Op deze manier te werk gaan levert je een gegarrandeerd passend caré op, al scheelt het soms centimeters.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
Perfect EffectsStandaard Lid
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
16-8-2009 18:47
Voorbeeld van zo'n meetapparaatje:

klik
Verhuur & verkoop van special effects

Terug naar forum Reageer (zonder quote)