Forum > Geluid

Revisie Dateq GPM 8.2

(117 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-7-2004 11:57
Dat zal toch wel? Koop wat boeken en ga die doorspitten en heb geduld en wees niet te beroerd er (heel) veel tijd in te stoppen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-7-2004 12:51

QuincMan schreef:

Wat ik me nu afvraag, kan iemand met een beetje zinnig elektronische kennis/verstand zo'n mixer op knappen?
Bij een Dateq is het niets anders als logisch nadenken.

Ik heb ook geen verstand van electronica op die manier maar mijn LPM6 stereo zit al weer gedeeltelijk in elkaar na het schoonmaken/vervangen van onderdelen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-7-2004 14:18

QuincMan schreef:

Wat ik me nu afvraag, kan iemand met een beetje zinnig elektronische kennis/verstand zo'n mixer op knappen?
Ach, als je voor een paar honderd euro een mixer kunt kopen die een nieuwwaarde heeft van 2500 euro, dan kan je er gerust enige tijd in stoppen hoor wink ;)
Anders zit je toch maar de modderen hier op het forum.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-7-2004 17:47

Tom schreef:

Ach, als je voor een paar honderd euro een mixer kunt kopen die een nieuwwaarde heeft van 2500 euro, dan kan je er gerust enige tijd in stoppen hoor wink ;)
Anders zit je toch maar de modderen hier op het forum.......
Die een nieuwwaarde had. wink ;) is toch wel een groot verschil.

Martin.
kvm entertainment
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
10-7-2004 17:50
Och en als het antiek [na een hoop jaren] is, dan levert het ook weer geld op door te verkopen aan verzamelaars :P
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-7-2004 17:52
Mwah, als je hem weer naar nieuwstaat kunt brengen en hij is weer zo goed als nieuw is er theoretisch gezien erg weinig waardedaling. Je kan hem nooit meer voor de nieuwprijs verkopen daar mensen dan zullen zeggen dat de mixer al 10 jaar oud is, bovendien is alles wat 2e hands verkocht wordt erg onder de waarde van de nieuwprijs, al is het product nog zo goed als nieuw.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-7-2004 18:24

DJ Tim schreef:

Mwah, als je hem weer naar nieuwstaat kunt brengen en hij is weer zo goed als nieuw is er theoretisch gezien erg weinig waardedaling. Je kan hem nooit meer voor de nieuwprijs verkopen daar mensen dan zullen zeggen dat de mixer al 10 jaar oud is, bovendien is alles wat 2e hands verkocht wordt erg onder de waarde van de nieuwprijs, al is het product nog zo goed als nieuw.
Product zgan doet in de winkel (met garantie) plm 60% van de nieuwwaarde.(mits het product nieuw gedumpt is, dan ga je ongeveer uit van de dumpprijs) Waardedaling heb je natuurlijk altijd in x jaar schrijf je het product af. De revisie van Tom is voordelig uitgevallen, maar stel dat hij alle schuifpots had moeten vernieuwen ? Is het product dat je hebt het de moeite waard? Je zit echter niet alleen met waardedaling,in die tien jaar is er prijstechnisch en electronisch gezien wel wat veranderd.

Hiermee wil ik overigens absoluut niet zeggen dat de Dateq zwaar verouderd is o.i.d.. Ik heb liever een gereviseerde dateq dan een nieuwe Behringer.
Er zijn genoeg oudere producten die (veel)beter presteren dan nieuwe. Maar hang aan een oud product geen prijskaartje met een nieuwwaarde van xx Euro.

Martin.
kvm entertainment
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
10-7-2004 19:38

DJ Tim schreef:

Je kan hem nooit meer voor de nieuwprijs verkopen daar mensen dan zullen zeggen dat de mixer al 10 jaar oud is...
He he, volgens mij dateerr de mixer al van voor 1986/1987 (wat Tom mij wist te vertellemn) dus nog wel wat ouder dan 10 jaar! happy :)
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-7-2004 23:45

kvm schreef:

Product zgan doet in de winkel (met garantie) plm 60% van de nieuwwaarde.(mits het product nieuw gedumpt is, dan ga je ongeveer uit van de dumpprijs)
De grap is dat je zelden een geheel gereviseerde 82 tegenkomt voor een lage prijs.....
En een 83 al helmaal niet.
Ik zie zelfs apollo's van 20 jaar oud langskomen voor € 750,- op de marktplaats.
Waardedaling heb je natuurlijk altijd in x jaar schrijf je het product af. De revisie van Tom is voordelig uitgevallen, maar stel dat hij alle schuifpots had moeten vernieuwen ?
Nou, die had ik met een redleijke korting zo bij Dateq kunnen afhalen, en dan was het wat mij betreft nog de moeite geweest.
prijstechnisch en electronisch gezien wel wat veranderd.
Prijstechnisch waren ze toen ook al richting de 5000 gulden, en u net zoveel in euros...
Elektronisch zijn ze wel veranderd, maar toch niet zoveel als je misschien zou denken.
Zolang ze € 750, - voor een pak em beet 20 jaar oude apollo kunnen vangen, maak ik me niet zoveel zorgen.
Maar ik heb hem niet gekocht om hem weer te verkopen, ik wil hem zlef gaan gebruiken laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-7-2004 23:47

Tenkater schreef:

He he, volgens mij dateerr de mixer al van voor 1986/1987 (wat Tom mij wist te vertellemn) dus nog wel wat ouder dan 10 jaar! happy :)
en dat klopte vrij redelijk, bij dateq hebben ze hem gezien de elektronica op 87 geschat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)