Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 9 van 19)
Moderator(s): Dré
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
21-4-2004 16:28
2 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 21-4-2004 18:21

Reind schreef:

Degene die er niet aan wil -> Ik heb hier nu een DJM staan en een Xone62. Mag degene die durft te beweren dat er niets mis is met die mixer hier even langs komen dan zal ik het diegene laten zien en laten horen.
En dan is kijken of mensen daarna nog durven te zeggen dat de pioneer een goede mixer is.
Een DJM600 kan je niet 1 op 1 met de Xone62 vergelijken. Het verschil zit hem in de prijs/mogelijkheden verhouding.

Een DJM600 kan je voor minder dan 900 euro kopen. De Xone:62 is volgens mij nergens goedkoper te krijgen dan 1100 euro. Koop daar dan nog effecten en een sampler bij en je bent RUIM 500 euro duurder uit. Dat is hetzelfde prijsverschil als de Gemini 626 en de Dateq XTC die kan je ook niet 1 op 1 vergelijken. Makkelijk om dan te zeggen dat de Dateq veel beter is.

Als geld geen rol speelt zijn er gewoon betere mixers tekoop dat ben ik volledig met je eens. Ik blijf er gewoon bij dat de DJM voor thuis een hele leuke mixer is waar je eindeloos mee kan klooien.

Eindeloze discussie is dit, waar gaat het nou om MUZIEK of GELUID?
Wat je met de muziek kan doen is heel erg leuk! wat met het geluid gebeurt (ergens achter de komma) is dan misschien wat minder maar voor thuis, als je niet boven 0dB draait, zeker in orde.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-4-2004 17:18
Dateq XTC: 649 Euro
Gemini PS-262 i: 134 Euro
De Dateq is bijna 5x zo duur.

DJM600: 1119 Euro (over de grens kennelijk 900?)
A&H Xone:62: 1099 Euro.
Dat is dus NIET 5x zo duur.

Die vergelijking gaat niet dus op. De Gemini zit qua prijs zo ongeveer in het onderste marktsegment. Dateq bepaald niet.

De Xone:62 en de DJM600 bevinden zich in hetzelfde marktsegment, de NL prijs verschilt 100 Euro op een bedrag over de 1000. Dan mag je ze gerust met elkaar vergelijken.

Eigenlijk doet het er niet eens toe. Aangezien de hele discussie gaat om prijs/kwaliteit, en de enige reden dat de Xone daar wordt bijgehaald, is als voorbeeld van een product met een goede prijs-kwaliteitverhouding, in tegenstelling tot de Pioneer met een slechte prijs-kwaliteitverhouding. Da's alles.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
21-4-2004 17:23

sylvia schreef:

Eigenlijk doet het er niet eens toe. Aangezien de hele discussie gaat om prijs/kwaliteit, en de enige reden dat de Xone daar wordt bijgehaald, is als voorbeeld van een product met een goede prijs-kwaliteitverhouding, in tegenstelling tot de Pioneer met een slechte prijs-kwaliteitverhouding. Da's alles.
De belangrijkste rede om voor de DJM te kiezen, namelijk de effect mogelijkheden zie je dan wel over het hoofd.

Je levert een stukje kwaliteit in voor de effecten. Als je twijfelt tussen de Xone en de Pioneer is de keus OF een kwalitatief goede mixer OF een iets minder goede mixer met effecten/sampler. Zo zie ik het althans.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
21-4-2004 21:11
Ik wordt er een beetje moe van om altijd dezelfde DJM discussie te lezen.
Niet kwalijk bedoeld maar hier krijgt men het klaar om reactie na reactie hetzelfde te vertellen.
Dat er voordelen en nadelen aan de mixers zijn is al honderden keren geschreven. En dat sommige mede forumgasten de DJM een baggerapparaat vinden is ook overduidelijk.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-4-2004 21:13

Gupy schreef:

Ik wordt er een beetje moe van om altijd dezelfde DJM discussie te lezen.
Niet kwalijk bedoeld maar hier krijgt men het klaar om reactie na reactie hetzelfde te vertellen.
Dat er voordelen en nadelen aan de mixers zijn is al honderden keren geschreven. En dat sommige mede forumgasten de DJM een baggerapparaat vinden is ook overduidelijk.
Hierin volg ik je volledig.

Diegenen die er al één hebben zullen volgens mij toch niet bijdraaien. En deze discussie werd inderdaad al verscheidene keren in verscheidene topics besproken.
TM AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 29-11-2004
Berichten: 8
21-4-2004 22:37
zolang je netjes werkt op een Pioneer DJM 600 is het een onwijs gave mixer met een super interface. Wel doordacht product, maar wel één die al een paar jaartjes mee draait en met succes kunnen we stellen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-4-2004 22:38

Gupy schreef:

Ik wordt er een beetje moe van om altijd dezelfde DJM discussie te lezen.
Kun je nagaan wat ik er van word als je toch weer leest dat het volgens bepaalde mensen een wereld apparaat is wink ;)

Zolang de menigte nog denkt dat de djm een wereld apparaat is zal ik gewoon de harde waarheid blijven neer kalken net zoalng tot iedereen weet wat ie in huis haalt.
Das me in grote lijnen ook gelukt met de SL dus de DJM is nu aan de beurt wink ;)
D'r moet er altijd eerst 1 flink tegen aan trappen en de feiten op tafel gooien voordat sommige mensen verder kijken dan hun neus lang is en in zien dat features en prijzen niets zeggen over de kwaliteit van het apparaat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-4-2004 22:44
Je doet nou net of de SL-1200 een fout apparaat is. Niet dus.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
21-4-2004 23:18

Victor schreef:

Je doet nou net of de SL-1200 een fout apparaat is. Niet dus.
Nee het was om aan te geven dat je mensen verder dan hun neus kan laten kijken door ze in de goede richting te drukken met een stuk tekst.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
22-4-2004 07:03
Je moest eens weten hoe groot mijn neus is....(jeugdtrauma) laugh :D

Dit is nu eenmaal een forum waar mensen hun eigen mening kunnen geven. Of deze mening nu strookt met jouw mening is een andere vraag.

Als jij denkt dat je op jouw manier iets kunt bereiken in de wereld van de DJ's, ben je fout bezig.
In dit forum schrijf je zo negatief over de DJM en de Sl dat Dré zich bijna voor moet gaan schamen dat hij ze verkoopt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)