Forum > PC related Forum

PCDJ FX: iemand ervaringen?

(106 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
19-5-2004 18:45
De meeste geluidskaarten zijn tegenwoordig 5.1 en hebben dus 6 uitgangen waarvan er in het algemeen 4 (2 x stereo) voor gewoon geluid kunnen worden gebruikt.

Mocht je echter maar één stereo uit op de geluidskaart hebben dan is de kwaliteit meestal ook niet geschikt om hiermee DJ te spelen. Een andere geluidskaart is dus zeker aan te raden, een soundblaster live 5.1 kan dit al doen en is voor een paar tientjes te koop.

Maar zelfs in dit geval is hier een oplossing voor.
Optie 1: Je kan FX instellen zodat elke speler naar één van de kanalen gaat. Speler 1 op links/Speler twee op rechts. Je kan dan beide op een kanaal van je mengpaneel aansluiten en zodoende via je mengpaneel voor afluisteren.

Optie 2: Je kan beide spelers naar bijvoorbeeld het linker kanaal sturen en de Cue (PFL) van de ingebouwde mixer naar het rechter kanaal sturen. Voor afluisteren gaat dan dus via de ingebouwde mixer.

In beide gevallen heb je echter altijd mono geluid en moet je goed weten wat je doet, kabels moeten dan gesplitst worden aangesloten. Maar het is dus wel mogelijk.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-5-2004 00:00

QuincMan schreef:

Maar ik moet ook zeggen, om dit te omzeilen (2 stereo kanalige uitgang geluidskaart [vaag gezegd, wil egwoon zeggen als je geen geluidskaart met 2 stereouitgangen [dus 2 witte en 2 rode tulp]) dan kan je ook gewoon 2 geluidskaarten in je systeem prikken.
2 geluidskaarten in 1 systeem is niet altijd mogelijk.
Bovendien het programma kost x euro dus waarom dan niet x euro uitgeven aan een kwaliteits kaart met 4 "echte" outputs?

Huis tuin en keuken geluidskaartjes is gewoon prutswerk.
Een goede instap kaart is een Audiotrak maya 44mkII of zijn/haar voorloper Maya 44. De uitgangen van deze kaart zijn 6.3mm contra jack.

Martin.
kvm entertainment
René_MasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 12-5-2008
Berichten: 40
20-5-2004 00:12
Mja, ik zit eigenlijk ook opgescheept met een Laptop, dus dat is maar 1 uitgang, tenzij je een aangepaste laptop hebt, maar zoveel €€€ heb ik niet wink ;)
-
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-5-2004 00:26

René_Master schreef:

Mja, ik zit eigenlijk ook opgescheept met een Laptop, dus dat is maar 1 uitgang, tenzij je een aangepaste laptop hebt, maar zoveel €€€ heb ik niet wink ;)
Voor een laptop zijn usb geluidskaarten met 4 outputs te koop. Voor 2 degelijke pro cd spelers betaal je ook een x bedrag, ik begrijp wel dat je het geld niet hebt maar een goede softwarematige speler verdient een goede computer (laptop/desktop/tower) met een goede geluidskaart.

Natuurlijk werkt het in jouw situatie ook wel maar ik vindt het zonde van de software.
Bovendien is een matige geluidskaart een zeer zwakke schakel in je systeem.

Als je het geld hebt om een laptop aan te schaffen en het geld hebt voor pro software lijkt mij een geluidskaart van plm 150euro geen probleem.

Martin.
kvm entertainment
René_MasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 12-5-2008
Berichten: 40
13-6-2004 12:19
Geld nodig voor een dure software??!! waar heb je het over?! razz :p
Als je een beetje handig bent met internet is dat een uitkomst... Maar iig bedankt voor dien tip, en sorry voor de late reactie

(trouwens, het 1e deel heeft niemand gelezen he wink ;) )
-
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
13-6-2004 16:50

René_Master schreef:

Geld nodig voor een dure software??!! waar heb je het over?! razz :p
Als je een beetje handig bent met internet is dat een uitkomst... Maar iig bedankt voor dien tip, en sorry voor de late reactie

(trouwens, het 1e deel heeft niemand gelezen he wink ;) )
Dan steel je toch ook gewoon een geluidskaart.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
14-6-2004 20:08

Roytje schreef:

Zo, op de PA markt heb ik een NIEUWE DMC controller weten te bemachtigen, en ik moet zeggen dat ding werkt veel fijner als een toetsenbord. Zeker een aanrader dus. Ik heb er eigenlijk maar 1 minpuntje ontdekt, en dat is dat de pitchfaders kraken.
Was (gelukkig) gewoon van de nieuwigheid, en na een week nergens last meer van.
Maar dat is MIJN mening...
SunshineStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-6-2004
Laatste: 17-6-2004
Berichten: 1
17-6-2004 13:03
Hoi allemaal, graag volgend advies, ben nieuw in deze materie , Welke versie van DJPC zou het meest geschikt en het gemakkelijks te bedienen zijn voor en CAFE. Vooral snel een MUZIEK GENRE instellen, bvb DANCe, of lounge, achtergrond, diner by two ... enz. dus niet echt voor te draaien ala DISCOTHEEK toestanden.
en welke betaalbare GELUIDSKAART prop ik erin.
Zou op PENT III 1Gig 512Ram Dell Optiplex GX draaien.
De experts onder jullie weten wel goede raad. Alvast bedankt voor jullie advies
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
17-6-2004 13:42
Hmm PCDJ.. Voor café, dus niet te veel toeters en bellen, zou voor Red gaan...
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
20-6-2004 12:12
waarom niet gewoon virtual dj gebruiken?
schnappi???

Terug naar forum Reageer (zonder quote)