Forum > PC related Forum

nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text)

(118 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
Dj_koenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2004
Laatste: 29-3-2005
Berichten: 3
4-12-2004 21:26
ik heb vandaag een dj console aangeschaft
ik lees er goeie dingen over en minder goeie
ik had al een dj-set thuis
hoe sluit ik hetding aan?
mijn speakers zijn gewoon rood en zwarte draad
wat met mijn versterker?
kan iemand me aub een voldoende uitleg verschaffen?
hartelijk dank alvast
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
4-12-2004 23:39
Nu wil ik niet lullig overkomen hoor, maar zat er geen gebruiksaanwijzing bij het apparaat? wink ;)
Maar dat is MIJN mening...
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
5-12-2004 10:22
1/ Drivers installeren
2/ Wanneer ze vragen dj-console aan te sluiten: DOEN
3/ Software installeren (VDJ bijv.)
4/ www.hercules.com om de nieuwe drivers
5/ Groene mannetje aanklikken en op "DJ" zetten
6/ Uitgang 1 (cinch of jack) aansluiten op LINE-in versterker
7/ Boxen op de versterker aansluiten
8/ VDJ openen , liedje slepen,
9/ Op start drukken
10/ Versterker open, en laat het geluid maar komen

DIt had je allemaal zelf kunnen vinden sad :(

TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
MamadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2004
Laatste: 30-12-2004
Berichten: 2
30-12-2004 11:16
Hello music lovers,
ben per ongeluk op deze forum beland en heb met veel plezier jullie posts gelezen betreffende de DJ Console. Heb er zelf ééntje sind bijna een jaar. Ben echter geen profesionele DJ, maar vind dit apparaatje te gek.
Het lijkt inderdaad op speelgoed, maar toen ik Airwave (zoals iemand al eerder vermelde) in de Asta zag draaien hiermee, moest ik toch even mijn idee ivm dat apparaatje veranderen. Ben actief op meerdere forums voor de DJ Console. En ik kom steeds dezelfde vragen tegen. Is dit wel bedoeld voor pressionele DJ's? Volgens mij niet. Maar aangezien dit bakje zo goed ontworpen is, hebben zelf pro dj's baat bij dit soort producten. Heb trouwens een tweede professionele DJ gespot die met de Console aan het draaien is. (www.e-love.be) We zijn momenteel in een transitie fase van CD-mixing naar MP3 mixing. Op de markt zijn er maar twee goede alternatieven om MP3 te mixen. Final scratch van Stanton en nu ook de DJ Console. Ben tijdens de beurs in Eindhoven (DJ Expo) even met de kerels van Staton gaan babbelen om te weten wat hun Final Scratch meer te bieden heeft dan de DJ Console. Ik kreeg echter geen antwoord. Ik geef toe dat de postionering van de knopjes bij de final scratch beter is. Maar is dit echt 700 € waard? Persoonlijk ben ik zeer blij met mijn DJ console. Vooral dan om dat ik hem overal mee naartoe kan nemen. Even mijn laptop, en de DJ Console en ik draai waar ik maar wil. laugh :D
MamadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2004
Laatste: 30-12-2004
Berichten: 2
30-12-2004 11:24
Nog even dit... Ivm USB 1 of 2, er is totaal geen verschil in snelheid voor Mix toepassingen.
USB2 is inderdaad sneller als je videos of afbeeldingen wilt doorsturen. Maar in het geval van mixing, zijn dit enkel simpele data transfers. Geen grotere bus nodig dus.
Betreffende de latency op de knopjes van de Console las ik in een ander forum dat deze op 14 ms is. Hetgeen te verwaarlozen is. Vergeet voraal niet dat de USB norm op zich al 8 ms vetraging met zich meebrengt daar de USB norm op 48khz zit terwijl je mp3 op 44khz. (of was het nu juist omgekeerd? ik vergeet dit altijd. ashamed :$ ) Deze 8 ms seconden zijn al inbegrepen in de 14 ms. De latency is dus echt te verwaarlozen bij de DJ Console. Voor diegenen die nog reviews wensen te lezen: www.djconsole.net
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
30-12-2004 12:50
Ben niet met je eens dat voor mp3 mixing alleen de dj console en final scratch een alternatief bieden.

Je hebt pcdj en bpm studio voor de 19"cd style controllers, de EKS XP-10 voor een tabletop cd-style controller en binnenkort ook de kontrol dj met mixer en twee tabletop cd-style controllers. Daarnaast nogeens diverse midi controllers en de faderfox. En final scratch is tegenwoordig niet meer de enige in het rijtje blaas uw draaitafel nieuw leven in. Meerdere fabrikanten bieden de mogelijkheid om mp3 vanaf de draaitafel of cd-speler te manipuleren. En daarnaast heb je nog een flink aantal cd-spelers die het mogelijk maken om mp3 cd's af te spelen.

De dj console is een heel grappig apparaat, en het is zeker portable maar blijft imo nog steeds iets teveel speelgoed, zelfs als pro dj's ermee draaien. Twee rechtstreekse alternatieven zijn straks de kontrol dj en voor nu een faderfox. Zie www.faderfox.de en www.kontrol-dj.com
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Hidde89Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 22-12-2011
Berichten: 24
3-1-2005 14:25
@Mamay
Aangezien jij de dj console al een tijdje bezit kan ik deze vraag wel aan jou stellen denk ik wink ;)
Klinkt het scratchen een beetje realistisch en zijn er misschien filmpjes van de console, of geluidsfragmenten?

Groet, Hidde
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-1-2005 11:05
Of het scratchen een beetje klinkt hangt van de software af waarmee je op de console draait. Weet ook dat de jogs dusdanig klein zijn dat je heel weinig grip hebt voor het maken van goeie scratches.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
4-1-2005 18:29
Nee,.. het scratchen gaat vrij slecht,... waarom: wel het programma krijgt maar een beperkt aantal informatiepunten terug van de console! Dit is een hardwarematige fout! Gebruik DJDECKS maar eens tesamen met de console sad :(

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
5-1-2005 09:58
Weet je zeker dat het in de hardware ligt? Heb je het ding al gekoppeld aan Traktor? Ik hoor hier goede reacties over, maar weet niet hoe dat verder zit met scratchen. Maar als je speciaal wil scratchen moet je denk ik ook niet naar een dj console uitkijken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)