Forum > Algemeen Forum

Starten van een Drive-In Show???

(98 reacties. Pagina 9 van 10)
Moderator(s): Dré
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
5-3-2008 15:34

dj nightblaster schreef:

hoi, wat moet je allemaal hebben om een drive-in show te maken,
wat kan je beste gebruiken, 19"mengpaneel of een andere mengpaneel?
actieve of passieve speakers? en moet ik voor mezelf een monitor of niet?
wat beter, xlr of jackon, of iets anders?
enkel of dubbele cd-speler? of beide?
welke parren kan je het beste gebruiken? 56 of 64 en welke geeft het meeste licht en het verste, of ligt dat aan de lamp?(welke dan), moet is trust of lichtstatief(ik weet niet wat een lichtbalk is). als er nog iets is, zeg het even
Heel snel de zoekmachine gaan gebruiken en gaan lezen.

Als je dan over 2 weken (nee, doe maar 4 weken sneaky :V ) klaar bent met lezen en je hebt nog steeds vragen, dan kan je ze hier stellen.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
5-3-2008 15:40
ik heb wel verstand van dj-en;)maar als je zelf keer wil beginne mag je da hendig vrage;)di is de topic starten van een drive-in show;), dus anders reagere ken ook., bij deze nogmaals dezelfde vraag
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
5-3-2008 15:46

dj nightblaster schreef:

wat kan je beste gebruiken, 19"mengpaneel of een andere mengpaneel?
Wat jij handig vindt, de breedte van je mixertje is nou niet direct het belangrijkste zorgenpunt.
actieve of passieve speakers?
Over de voor- en nadelen van beide is voldoende te vinden. Ook hier geldt: wat jij handig vindt en wat past binnen je budget. Hoe hoog is je budget eigenlijk?
en moet ik voor mezelf een monitor of niet?
In zalen waar je zaalgeluid door de weerkaatsing tegen de muren vertraagd bij je oor komt is een monitor nodig om goed te kunnen mixen. Maar je kan eerst kijken hoever je komt zonder monitor.
wat beter, xlr of jackon, of iets anders?
Genoeg over te vinden, jackon ken ik overigens niet (of heeft Neutrik een combinatie van jack en speakon op de markt gebracht?)
enkel of dubbele cd-speler? of beide?
wat jij handig vindt en wat past binnen je budget.
welke parren kan je het beste gebruiken? 56 of 64 en welke geeft het meeste licht en het verste, of ligt dat aan de lamp?(welke dan), moet is trust of lichtstatief(ik weet niet wat een lichtbalk is). als er nog iets is, zeg het even
Zoeken zoeken zoeken, is allemaal al besproken. Als je hiermee wilt starten dan is het een heel goed idee om eens te gaan lezen (en da's wat anders dan posten) op het forum. En kijk eens op websites van bestaande drive-in shows hoe die het doen. Dan raak je ook een beetje vertrouwd met wat alles is en kom je erachter dat het truss is (niet trust) en wat een lichtbalk is. Je hebt nu zo te zien geen idee van zelfs maar de basisdingen en dan denk ik niet dat er veel mensen je hier even van nul naar honderd procent gaan bijpraten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
6-3-2008 09:24
nouw, mijn budget zit rond de 5000 euro, nouw, ik heb wel achter drive-ins gestaan, maar omdat ik zelf wil beginnen is even wennen, sorry van de foute woorden zoals jackon, ik wis niet hoe je het typte, ik zal wel kijken op internet en op drive-ins, maar toch bedankt, ik neem actieve speakers,is minder ruimte, maar met de parren zit ik, welke zijn het beste 56 op 64,en welke geeft het meeste licht:), meer hoef ik niet te weten, ik weet nu welke dingen ik nodig heb, nu alleen nog de vraag van die parren, de rest ben ik achter
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
6-3-2008 09:34
Lees ook even wanneer je een punt gebruikt!

Dat maakt je verhaal prettiger om te lezen!
Focus on the customer and the rest will follow.
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
6-3-2008 09:44
da is mijn eigenste keuze he;) ik vraag geoon iets, meer niet, kunnen jullie daar geen simpel antwoord op geven, iemand vraagt iets, en op die vraag een normaal fatsoenlijk antwoord.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-3-2008 09:59
Tja, als jij geen fatsoenlijk Nederlands kunt schrijven en niet zelf de moeite wilt nemen om wat dingen op te zoeken zul je hier weinig hulp krijgen. Sterker nog, ik denk dat je met deze instelling niet lang op dit forum zult verblijven...

Links boven in de hoek, onder het New-Line logo, zie je een zoekvenster. Typ daar nou eens "parren" in en zie hoever je komt. Een par 64 geeft meer licht, dat is een grotere behuizing maar bovendien is dat meestal een 500 watt lamp terwijl par 56 meestal een 300 watt lamp is.

Overigens is op dit forum ook een rubriek "newbie", das speciaal voor jou gemaakt wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
6-3-2008 10:03
sorry voor mijn taalgebruik, laat ik me even opnieuw introduceren.
Ik ben Maikel de Bruijn (Allias Dj Nightblaster)
Ik ben net een beginnende DJ, ik heb namelijk altijd gedraait bij andere mensen die een mengpaneel hadden en zelf voor het geluid zorgden.
Daarom dat ik hier de vraag neer had gezet.
Ik dacht namelijk dat bij de topic: Starten van een Drive-In Show, de vraag neer kon zetten wat je allemaal nodig zou hebben. Maar dit heeft jammer genoeg tot een ander antwoord geleid dan ik had verwacht, mijn verontschuldigingen voor mijn taalgebruik en mijn vraag.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-3-2008 10:11
Dat is al een heel stuk beter, het lijkt wel of er een ander persoon achter de computer is gekropen laugh :D

Het is natuurlijk niet erg om dingen te vragen, maar het wordt erg gewaardeerd als je eerst zelf wat moeite doet. Er zijn al honderden mensen geweest die dezelfde vragen hadden als jij, en die vragen zijn op dit forum allemaal beantwoord. Dus typ een zoekwoord in de zoekmachine, dan zul je zien dat je een hele hoop informatie erover krijgt. Als je daarna nog vragen hebt is er niemand hier die te beroerd is om ze te beantwoorden hoor!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj nightblasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2008
Laatste: 15-2-2012
Berichten: 27
6-3-2008 10:26
oke:), haha nee er zit geen ander persoon achter. ik was alleen nog gewend in soort msn-taal te typen. dat heb ik vaker gedaan in een forum, daarom dat ik dat gewend was. maar ik zal op mijn taalgebruik letten. ik zal zelf even rondkijken voor het starten van een drive-in show. als ik dan vragen heb zal ik ze hier stellen. toch bedankt:)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)