Forum > Geluid

Technics nieuwste CD-speler

(215 reacties. Pagina 9 van 22)
Moderator(s): Dré
ModderkenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-11-2003
Laatste: 7-12-2003
Berichten: 3
19-11-2003 15:02

Victor schreef:

sorry dat ik het zo zeg maar, waarom wil je in hemelsnaam een cdspeler die een platenspeler na-aapt. Als je "the vinyl feeling" wilt, koop dan toch sl's.
Omdat je de interface van een SL wilt combineren met de voordelen van cd misschien? Wat is daar zo gek aan?
sorry, ik vindt het niets.
Ik ook niet (jouw post dan) sad :(
wat is er dan zo goed aan die sl interface???
cdj-serie vinnek dan duidelijker
sorry, begrijp me niet verkeerd, het kan een überlekkere speler worden maar ik heb mn bedenkingen.
Is het niet het verstandigste dat we nu allebij stoppen met speculaties maken voordat hij uit is? happy :)
daarom mijn verontschuldigingen
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-11-2003 23:21

modderken schreef:

weeral een zielige poging.
sorry dat ik het zo zeg maar, waarom wil je in hemelsnaam een cdspeler die een platenspeler na-aapt. Als je "the vinyl feeling" wilt, koop dan toch sl's.
Kom nu niet melken over de prijs van vinyl, als je zon cdspelr kan veroorloven dan mag je er zeker van zijn dat je vinyls kan veroorloven.
sorry, ik vindt het niets.
Dat hele vinyl feeling verhaal is iets wat ik ook niet begrijp.

Waarom iets uitvinden wat er al is?
Ik kan prima overweg met een CD en prima overweg met een draaitafel maar ik snap nog steeds niet wat er nou zo bijzonder is aan een apparaat wat CD's af speelt en op een draaitafel lijkt.
Ik vind het maar een beetje van de pot af gerukt maarja dan ben ik waarschijnlijk 1 van de weinige.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-11-2003 00:19
Ik kom binnenkort met een auto die zich als een postkoets gedraagt. Eens per 40 minuten komt er wat paardenschijt uit de onderkant van de auto, de bestuurder mag buiten zitten en de wielen met een touwtje besturen. Eens per 3 uren moet de auto afkoelen en water drinken. De banden worden vervangen door houten spaakwielen met metalen ringen eromheen. Schokdempers komen te vervallen en de oude bladveren worden in ere hersteld.

Heerlijk die nostalgie ;-)

En het wordt ook tijd dat ze die "fly by wire" uit de F-16's en andere straaljagers halen. Je hoort keer op keer piloten klagen dat ze het "directe gevoel" missen en toch liever weer zo'n rammelende knuppel tussen hun benen willen zien. En eigenlijk moet er ook maar weer een propellor op de F-16... Zo niet dan worden piloten immers niet meer voor "vol" aangezien...

(Ja, eigenlijk is de Vinyl/CD/"Interface van de ene moet zoveel mogelijk lijken op de interface van de andere" discussie NET zo onzinnig. Een CD-Speler is NIET een draaitafel!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Christophe vosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2003
Laatste: 2-2-2006
Berichten: 31
21-11-2003 00:47
Vinyl -> Totale controle over muziek

CD -> Ontelbare mogelijkheden betreffende opslag, gebruiksmogelijkheden

het is helemaal niet gek dat iedereen bij cdspelers nu ook echt de vinyl-feel wil, zelfs vanzelfsprekend

maar het UITERLIJK

wtf heeft dat er inderdaad mee te maken mon
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-11-2003 09:23
Tja, als mensen (zijn DJ's wel mensen?) het gevoel van een platenspeler prettig vinden en ze datzelfde gevoel ook op een cd-speler willen, dan zijn er fabrikanten die dat gaan maken. Gewoon vraag- en aanbod dus.

Ik moet zeggen dat ikzelf het gevoel van een SL ook wel vertrouwd vind. Maar om een jog op een cd-speler nou dezelfde torque te geven als een draaitafel blijft toch wat raar.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
21-11-2003 15:53

christophe vos schreef:

Vinyl -> Totale controle over muziek

CD -> Ontelbare mogelijkheden betreffende opslag, gebruiksmogelijkheden

het is helemaal niet gek dat iedereen bij cdspelers nu ook echt de vinyl-feel wil, zelfs vanzelfsprekend

maar het UITERLIJK

wtf heeft dat er inderdaad mee te maken mon
Je kunt het ook zien als een uitdaging. Je hoeft echt niet opnieuw het wiel uit te vinden als je van vinyl naar cd's stapt. Het meeste tijd gaat hem toch zitten en het 'trainen' van je gehoor, zodat je de pitch gelijk kan zetten en dus ook hoort of de ene plaat harder of zachter dan de ander moet lopen. Het cueen is gewoon ff wennen, maar met cue points, pitch bend enz lijkt me dat toch niet zo'n probleem.

Je kunt een draaitafel wel naapen, maar een cd-speler zal toch nooit het gevoel van met platen draaien krijgen. Dat zit hem (bij mij tenminste) in het bladeren door je platenbak, plaatje opzetten enz.
ModderkenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-11-2003
Laatste: 7-12-2003
Berichten: 3
21-11-2003 18:49
TOTALE CONTROLE

zeg mij dan eens wat die "totale controle" dan wel is????? kdenk dat je veel preciezere ceupunten kunt zetten met een cd-speler.
het enigste voordeel van vinyl is dat je de muziek iets eerder hebt, al de rest van gevoel, echt zijn, ed lijkt mij dikken en koude bullshit.

Ik heb zeker een jaar getwijfeld over het al dan niet van cd's overstappen op vinyl. Na echt goed denken heb ik mij gerealiseerd dat ik dan een stap achteruit zou doen in plaats van een stap vooruit. Als je me niet geloofd kijk maar dan eens op de grote feesten, het moet al een uidzondering zijn als er geen cdj-1000's staan en de dj ze niet vaak gebruikt.

(btw nee ben geen apres-skier of rampetamper, maar kdraai progressive-> je kunt elke stijl op elk apparaat "bespelen" met uitzondering van turntablism)

sorry dat ik het zo cru formuleer maar het lijkt alsof de hersens van sommige dj's 20 jaar zijn blijven stil staan. Daarom zeg ik: "kijk naar de nieuwe dingen des levens"
anders wordt je best archeoloog.

sorry voor het afwijken van het onderwerp, maar dit moest ik toch wel eens mededelen
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-11-2003 21:07
Ahaa, vind de cdj-1000's echt geweldig idd. Tot nog toe de beste die er zijn. Ik vind alleen de jog iets te zwaar. Afgezien van de mindere zee aan mogelijkheden ivt een Axis 8/9 of DN-s5000/3000 blinken ze wel uit in overzicht en degelijkheid.

Wel respect voor je dat je alles digitaliseerd wink ;) Ik ga dat echt niet doen shocked 8O
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-11-2003 13:14
Topic opgeschoond. Het gaat hier niet over de verkrijgbaarheid van dance op cd, het illegaal kopiëren en branden en we willen hier ook niet de zoveelste discussie over het draaien met vinyl of met cd.

Graag hier alleen posten over de SL-DZ1200 (en aangezien die nog niet leverbaar is...)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-12-2003 17:00
Nog 2 nieuwe, duidelijke foto's van Technics aankomende speelgoed:
www.harderfaster.net/images/uploads/thumb_475049855bdcfa305bf3b93e1202f813.jpg
www.harderfaster.net/images/uploads/thumb_bda96bcfed1c573cd3c9b7894f9e8711.jpg
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)