DMX Studio Professional
(215 reacties. Pagina 9 van 22)Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 7-12-2003 16:37 |
De poll van november is verstandig, maar zonder uitleg van een user totaal niet interessant. Maar liefst 75% wil de lightjockey interface gebruiken. Waarom ? Het gaat hier uitsluitend om de te gebruiken hardware ! Ik denk niet dat men een light jockey koopt om vervolgens de bijgeleverde geavanceerde software in de kliko te gooien en de DMX Studio pro software er aan te hangen. Ik denk dat je beter af bent met www.pcdmx.de/ voor de hardware (veel gebruikt door third party software) Of de nederlandse lanbox en voor diegene met wat minder budget en dus minder mogelijkheden is de Elektuur interface (voor b.v. een looplicht)geen slechte optie. De layouts zien er natuurlijk geweldig uit maar ik denk dat Showtec/Botex/Martin etc. je hiervoor geen toestemming zullen geven, mits je natuurlijk met 1 van deze drie in zee gaat. Martin. | |
kvm entertainment | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 7-12-2003 17:02 |
Ik zit hier met een P133 Mhz, 64mb intern. Of is dat weer te langzaam? | |
Volgende keer Peter! | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 7-12-2003 17:47 |
kvm schreef: De poll van november is verstandig, maar zonder uitleg van een user totaal niet interessant. Maar liefst 75% wil de lightjockey interface gebruiken. Waarom ?kvm schreef: Het gaat hier uitsluitend om de te gebruiken hardware !Ik denk niet dat men een light jockey koopt om vervolgens de bijgeleverde geavanceerde software in de kliko te gooien en de DMX Studio pro software er aan te hangen. kvm schreef: Ik denk dat je beter af bent met www.pcdmx.de/ voor de hardware (veel gebruikt door third party software)Of de nederlandse lanbox en voor diegene met wat minder budget en dus minder mogelijkheden is de Elektuur interface (voor b.v. een looplicht)geen slechte optie. kvm schreef: De layouts zien er natuurlijk geweldig uit maar ik denk dat Showtec/Botex/Martin etc. je hiervoor geen toestemming zullen geven, mits je natuurlijk met 1 van deze drie in zee gaat.Peter schreef: Ik zit hier met een P133 Mhz, 64mb intern. Of is dat weer te langzaam?Greetz, Fossalta | |
QuincManStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-8-2003 Laatste: 15-5-2010 Berichten: 784 | 7-12-2003 18:45 |
fossalta mag ik ff zeggen dat het gewoon prachtig is dat je dit doet! ik ken echt niemand anders die zoiets doet gewoon als hobby. | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 7-12-2003 18:49 |
QuincMan schreef: fossalta mag ik ff zeggen dat het gewoon prachtig is dat je dit doet!ik ken echt niemand anders die zoiets doet gewoon als hobby. Ik moet ook zeggen dat ik idd ook niemand anders ken die (bijna) al z'n vrije tijd aan het programmeren van drive-in/disco software besteed Greetz, Fossalta | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 7-12-2003 18:55 |
Misschien iets te voorbarig, de poll staat er pas op vanaf 1 december en er hebben pas 4 mensen gestemd. Oke, maar kan je niet een poll maken in een forum?of dat gekoppeld is aan een forum, dat geeft meer duidelijkheid waarom men die bepaalde interface wil gebruiken. Dat is ook absoluut niet de bedoeling! Het gaat er juist om dat het alleen maar compatible is, dit wil niet zeggen dat je DMX studio moet kopen om de originele weg te donderen. Als je de interface al hebt is DMX studio alleen maar een 'hulpmiddel' om de hardware aan te sturen. Waarom compatible?Dmx studio ziet er goed uit en zal dus voor vele gebruikers makkelijker (overzichtelijker) werken. Maar als hulpmiddel?? Nee, als je het gebruikt gebruik je het als hoofdsoftware. Ik denk niet dat je de Martin software samen met de DMX Studio kunt gebruiken, mits er natuurlijk een Martin versie komt die met plug-in's werkt. Je zal dus moeten kiezen voor alleen de Martin software of de DMX Studio software. Daarom is het juist belangrijk waarom men kiest voor een bepaalde interface. Er zullen ook mensen zijn die nog geen interface hebben en kiezen voor de Martin lightjockey omdat ze ooit eens hebben gehoord dat de Martin perfect werkt. Dat is natuurlijk onzin!! Er zijn genoeg goedkopere alternatieven die in de toekomst samen met de DMX Studio pro net zo goed zullen werken.(of beter ) Daar gaan we idd nog achteraan. Op dit moment is het voor ons belangrijker dat de software stabiel loopt dan hoe het eruit ziet. Als de 'engine' namelijk loopt, is het voor ons namelijk alleen nog een kwestie van dll's programmeren. Als een fabrikant niet akkoord gaat maakt dat voor ons niet zo veel uit, we hoeven dan alleen maar de layout van de apparaten aan te passen, zonder dat de software hierdoor beinvloed wordt. Als je het maakt zoals Winamp of BPM studio doet, lijkt mij het probleem enigsinds verholpen. (iedereen zijn eigen Layout controller.)en dan kan je natuurlijk wel een showtec of Martin look a like maken. Je kunt er ook de naam van je drive-inn op zetten.Als je dit in eigen handen wilt houden kan je natuurlijk ook kiezen door altijd een vaste kleur te gebruiken b.v. een blauwe (brushed alluminium) versie zodat na verloop van tijd iedereen weet, he, hij gebruikt DMX Studio Pro. Kortom mogelijkheden genoeg. Ik heb even gekeken bij de conculega's en voor een stabile besturing heb je minimaal een pentium 500III nodig. (als je ook nog in 3D alles wil zien vereist het meer) Jouw programma zal misschien wel lopen op een 133mhz maar met een geluidssignaal (op de maat van de muziek looplicht, etc.) zal het inderdaad meer vergen. Martin. | |
kvm entertainment | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 10-12-2003 20:13 |
1 x bewerkt. Laatst door Roy op 10-12-2003 20:17 Is er al iets bekend over de prijs? Ben toch wel benieuwd!En ik neem aan dat het dadelijk gewoon via de site te kopen is? Persoonlijk denk ik dat als je de prijs van de software + het goedkoopste bouwpakketje ongeveer de helft is van de goedkoopste redelijke tafel voor beginners, je best kans hebt om er erg veel te verkopen. Er zijn namelijk erg veel mensen die net begonnen zijn, net wat dmx apparatuur hebben, en uit finaniciele redenen met de computer draaien, die toch hun lampen aangestuurd willen hebben. | |
Maar dat is MIJN mening... | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 10-12-2003 20:16 |
Nee, nog lang niet :D we zijn nog steeds bezig met het verder opzetten van dit project. We zitten nu bijna op 50.000 Delphi programmeer regels (zonder comments en SDK). In de kerstvakantie gaan we er weer helemaal tegenaan, want we zijn ook nog maar 2 HBO studentjes die volgende week weer toetsweek hebben :). Het wordt ook tijd dat ik de website verder af ga maken, want dat is er werderom weer een beetje tussendoor geglipt Greetz, Fossalta | |
RoyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-3-2003 Laatste: 27-10-2020 Berichten: 1135 | 10-12-2003 20:19 |
Ow, zo op het eerste gezicht dacht ik dat er van de "demo versie" niet veel meer verbeterd hoefde te worden. Maar zoiets is natuurlijk nooit af ! | |
Maar dat is MIJN mening... | |
FossaltaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2001 Laatste: 11-3-2013 Berichten: 1096 | 10-12-2003 20:23 |
Roytje schreef: Ow, zo op het eerste gezicht dacht ik dat er van de "demo versie" niet veel meer verbeterd hoefde te worden. Maar zoiets is natuurlijk nooit af !Greetz, Fossalta | |