Forum > Geluid

Pioneer CDJ-800

(104 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
24-9-2005 18:13

MBF schreef:

Ik zag dit op de site van reind, een revieuw over de CDJ 800. Er was me een klein dingetje onduidelijk:

CDJ-mode tegen, maar de Vinyl mode is zoveel leuker vind ik. In het midden van het jog bevind zich een schermpje met daarin een verlichte circel. Op de circel doet een onderbroken streepje zijn ronde dat de positie van de plaat onder de "naald" moet voorstellen. In het begin is dit misschien even wennen, maar het is echt ontzettend handig als je het eenmaal onder de knie hebt! Binnen de verlichte circel kun je ook je CUE-point zien staan aangeduid met een oranje streepje. Dit is handig bij het scratchen en loopen van stukken kleiner of gelijk aan 16 beats.

Waarom niet groter als 16 beats?
Maargoed dan blijft deze vraag nog staan laugh :D .. Zou iemand hier antwoord op kunnen geven?
Wat?
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
25-9-2005 20:46

Dré schreef:

Zelf eigenlijk nooit op gelet (ging er voorzichtig vanuit dat Reind z'n verhaal klopte ;-)
Wellicht kan Reind licht in de duisternis scheppen en uitleggen wat hij bedoelt, want ik ben nu ook wel nieuwsgierig.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
10-11-2005 22:27
Hoe werkt die beatloop in de cdj 800 shut up :X . Als ik een liedje mix, gaat het goed, de beats zijn gelijk (ook zie je dat aan de beatcounters maar daar moet je eigelijk niet naar kijken want die ronden af). Als ik nu een 1 beat loop maakt dan word me mix helemaal verrot, de 1 beat loop wijkt dan meteen af, hoe kan dat ik heb toch gewoon 1 beat, dus moet hij toch ook gelijk blijven lopen?
Wat?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-11-2005 23:22

MBF schreef:

Hoe werkt die beatloop in de cdj 800 shut up :X . Als ik een liedje mix, gaat het goed, de beats zijn gelijk (ook zie je dat aan de beatcounters maar daar moet je eigelijk niet naar kijken want die ronden af). Als ik nu een 1 beat loop maakt dan word me mix helemaal verrot, de 1 beat loop wijkt dan meteen af, hoe kan dat ik heb toch gewoon 1 beat, dus moet hij toch ook gelijk blijven lopen?
Omdat een beatloop misschien goed lijkt, maar best een hele kleine afwijking kan hebben. Dan loopt een mix dus niet goed. Zou sowieso NOOIT loop gebruiken als je middenin een mix tussen 2 tracks zit.
Light Image
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
10-11-2005 23:25
Dat wil ik dus wel laugh :D .. Zeker bij nummers waar stemmen zitten, dan wil ik de beat van die andere loopen. Maar dat beatloopgedoe van de cdj 800 is dus niet zo nauwkeurig.
Wat?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-11-2005 23:28

MBF schreef:

Dat wil ik dus wel laugh :D .. Zeker bij nummers waar stemmen zitten, dan wil ik de beat van die andere loopen. Maar dat beatloopgedoe van de cdj 800 is dus niet zo nauwkeurig.
Van de CDJ-800 is'ie hartstikke nauwkeurig. wink ;) wink ;)

Denk dat je het bij jezelf (of misschien.. de mensheid) moet zoeken.. Die is namelijk niet perfect. Je gaat mij niet wijs maken dat jij op de milliseconde nauwkeurig een loop kunt maken wink ;)
Light Image
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
10-11-2005 23:31
Ik heb het over de autobeatloop.. happy :)
Wat?
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
10-11-2005 23:53
Ik weet wel een goeie manier om een loop te hebben tijdens een mix, gebruik het zelf best vaak om het ene liedje te rekken om de hele vocale break van het andere nummer vol te gooien met beats.

Als volgt: Stel de loop VAN TE VOREN in, gewoon thuis in alle rust en maak hem perfect kloppend. Sla dit op in de memory als loop.

Nu live on set is de loopen plaat kanaal 2. Kanaal 1 speelt, kanaal 2 over de koptelefoon. Laat hem beginnen bij de loop, druk op play, druk op reloop om de loop te beeindigen, druk op pauze, ga met manual search naar je begin punt van je nummer, sla dit punt NIET op als quepoint, anders ben je je loop kwijt.

Mix plaat 2 in, bij het eindpunt van de loop die je hebt gemaakt druk je weer op reloop. Mocht je loop niet precies synchroon lopen hoef je alleen nog maar te pitchbenden, over de lengte van je loop hoef je je nu geen zorgen meer te maken, die is immers van te voren gemaakt.

Frustrerend als je bovenstaande niet goed doet tijdens je live set en je terwijl speler 2 als speelt bedenkt dat je je loop point kwijt bent uit het geheugen.

Met CDJ 1000 gaat bovenstaande nog ietsje makkelijker door het beginpunt van je nummer als hotstart in te stellen waardoor je minder tijd kwijt bent dan met de CDJ800, want daar moet je handmatig het beginpunt van je nummer opzoeken.

Hoop dat dit duidelijk was.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 62
11-11-2005 09:59

DannyK78 schreef:

Stel de loop VAN TE VOREN in, gewoon thuis in alle rust en maak hem perfect kloppend. Sla dit op in de memory als loop.
Volgens mij kan de CDJ-800 alleen het beginpunt van de loop opslaan. Het eindpunt zul je dan dus alsnog elke keer opnieuw moeten bepalen.
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
11-11-2005 10:36
nee toch? echt waar, kan je geen loops opslaan op het interne geheugen van de CDJ800, alleen cuepoints? Is dat echt zo?
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)