Forum > Geluid

Einde Technics SL-1200?

(153 reacties. Pagina 9 van 16)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-4-2007 00:11

climax schreef:

Zijn er mensen net als ik die het ook zo jammer vinden dat het vinyl langzaam sterft?
Nee, vond de opkomst van de CD al een hele vooruitgang.
Heb je nog wel echt een mooie muziek collectie als je met je portable harddiskje aan komt zetten en die in een apparaat plugt om vervolgens alleen maar digitale bestanden te draaien?
Ja, want die collectie bestaat uit vinyl en cd's.

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-4-2007 11:50

climax schreef:

Het is toch leuk dat je een enorm vette track kunt draaien (ook al is die gereleased)die nog niet veel mensen kennen.
Met vinyl kan dat nog goed ondanks het illegale rippen en versturen via het net praktijken.
de massa koopt geen vinyl ondanks dat ze van een bepaalde muziek stroming houden.
die massa download wel massaal betaald of niet.
Euhmmm ik weet niet in hoeverre jij je vinyl ook online op zoekt maar in het genre wat ik vooral draai is het niet ongebruikelijk dat een track al enige tijd over het net zweeft en vervolgens pas op vinyl in de winkels beland. Daarnaast kun je nog prima tracks draaien die niemand heeft, ik heb tracks staan in de FS library die zo goed als niemand heeft. Zolang ik de mac niet aan het internet hang en alles deel blijft dat ook zo tot aan de daadwerkelijke release van het nummer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Bigf00tStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2004
Laatste: 28-11-2013
Berichten: 152
17-4-2007 17:10

climax schreef:

Zijn er mensen net als ik die het ook zo jammer vinden dat het vinyl langzaam sterft?
Aan de ene kant jammer, maar zie het nog niet snel gebeuren.

Uiteraard sta ik wel open voor nieuwe technieken, maar dat zal ff een kwestie van tijd zijn.
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
17-4-2007 18:10
Ja, want die collectie bestaat uit vinyl en cd's.Toch niet als je alles voortaan gaat downloaden.
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
17-4-2007 18:17

Reind schreef:

Euhmmm ik weet niet in hoeverre jij je vinyl ook online op zoekt maar in het genre wat ik vooral draai is het niet ongebruikelijk dat een track al enige tijd over het net zweeft en vervolgens pas op vinyl in de winkels beland.
heb je het dan niet over nog niet gereleasde tracks die als dj's onder elkaar worden verstuurd?
ik heb het dus wel over echt gereleasde tracks.
ik heb nog nooit gehoord dat een track officieel is gereleased (mp3) en later pas op cd/vinyl uit komt
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
Dj ThomasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2007
Laatste: 29-8-2010
Berichten: 83
17-4-2007 18:59

climax schreef:

Reind schreef:

Euhmmm ik weet niet in hoeverre jij je vinyl ook online op zoekt maar in het genre wat ik vooral draai is het niet ongebruikelijk dat een track al enige tijd over het net zweeft en vervolgens pas op vinyl in de winkels beland.
heb je het dan niet over nog niet gereleasde tracks die als dj's onder elkaar worden verstuurd?
ik heb het dus wel over echt gereleasde tracks.
ik heb nog nooit gehoord dat een track officieel is gereleased (mp3) en later pas op cd/vinyl uit komt
Officieel gereleased weet ik niet, maar neem nu bijvoorbeeld Cold Fever van Dark-E... die plaat had ik al in de zomer van vorig jaar (stond op internet), maar is pas eind maart van 2007 op Zino Tracks verschenen... shocked 8O
If House Is A Nation, I Wanna Be President!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
17-4-2007 19:43
Grappig om te zien dat er juist nu weer wat meer vinyl wordt verkocht.
Maar dat is MIJN mening...
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
17-4-2007 19:46

Roytje schreef:

Grappig om te zien dat er juist nu weer wat meer vinyl wordt verkocht.
Verkocht ja, tegenwoordig downloaden veel mensen van het internet wink ;)
Maar ik vond het juist wel weer leuk om te horen dat vinyl het meest verkocht word,
hoe meer zielen hoe meer vreugd sneaky :V
ADD SUV
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-4-2007 20:41

climax schreef:

Ja, want die collectie bestaat uit vinyl en cd's.
Toch niet als je alles voortaan gaat downloaden.
Ik heb uitsluitend Vinyl en CD's en die zet ik om in MP3 files.

Met de aanschaf van Vinyl ben ik gestopt toen de CD in opkomst was.

Zowel legaal als illegaal download ik niet.
Mijn complete muziek collectie bestaat dus uit Vinyl en CD's.

Naar mijn idee is minstens een goed contact met je "platenleverancier" erg belangrijk. Hij houd je op de hoogte.

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-4-2007 23:02

climax schreef:

ik heb nog nooit gehoord dat een track officieel is gereleased (mp3) en later pas op cd/vinyl uit komt
Toch gebeurd het vaker vandaag de dag dan dat het andersom gebeurd, de MP3 ligt in veel gevallen eerder binnen het bereik van een dj dan de plaat. Zo koopt een vriend/collega dj van mij nog steeds die hard vinyl en loopt ie altijd achter de feiten aan wanneer het om de nieuwe platen gaat. Vergeet ook niet dat platenzaken met een steeds beperkter assortiment gaan werken omdat de vraag in kakt terwijl de markt voor MP3 alleen maar groter word... iedere dag weer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)